Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
To fragment większej całości - wszelkie opłaty i koszt powinny być wliczane w cenę bilety, a wyodrębnione jedynie opłaty lotniskowe - tj. dokładnie tyle, ile lotnisko bierze od przewoźnika. Tanie linie grają nie fair doliczając za kartę, ale tradycyjne też, doliczając 'opłatę transakcyjną' - niby za co? Poza tym w przypadku linii tradycyjnych w tej chwili też taryfa 'turystyczna' to mniej niż wszystkie 'tax' na ten sam lot. W ten sposób nawet lecąc za punkty płaci się i tak sporo (a jeszcze 7-8 lat temu taxy w WAW to było tylko 100 zł).
Opłata za płatność kartą jest kosztem firmy sprzedającej usługę i oczywistym jest, że wszystkie koszty (także i ten) musi zostać pokryta przychodami tak aby pozostał jeszcze czysty zysk.
Tak więc chcemy czy nie ten koszt ponosimy i ponosiliśmy go zawsze tylko, że wcześniej sprzedawcy nie byli tak bezczelni i nie żądali bezceremonialnie dodatkowych opłat pokrywających transakcję kartami.
Niedługo dojdzie do tego, że każdy najdrobniejszy sprzedawca zacznie doliczać sobie 1 grosz za paragon - wszak rolkę kasową musi kupić:-)
Taka postawa jest zwyczajnie żałosna i powinna być rzeczywiście zabroniona bo to kolejny właściwie nieprzewidywalny kwotowo składnik ceny biletu.
krzysiekl
2011-06-27 15:55
to, że za bagaż płaci się dodatkowo to akurat jest zrozumiałe...
szumny, rozumiem, że nie przeszkadza Ci fakt, że w Wizz Air Ukraina także należy opłacać haracz przelewowy/karciany, mimo że "skończyło się tak jak na Ukrainie", czyli bagaż nadawany masz e cenie biletu? Bo ja nie widzę różnicy, a różnica tylko taka, że pasażer ma zagwarantowany bagaż w cenie biletu.
krzysiekl
2011-06-27 14:15
to nie jest ten sam problem co kolor foteli :P
krzysiekl
2011-06-27 14:14
pewnie, że "rynek" jest najlepszym regulatorem, ale pewna doza kontroli tez jest potrzebna.
przecież to nie jest żadna opłata za płatność tylko dodatkowa opłata naliczana za każdego pasażera. Której w przypadku W6 nie można uniknąć, a w przypadku FR jest tylko jeden typ karty (pewnie dobrany tak by była to karta jak najmniej popularna).
Równie dobrze mogliby sprzedawać bilety od 1PLN, podatki gratis, a opłata za płatność 100 EUR za lot za pasażera:P
Proponuję jeszcze by opłata za płatność kartą była wyższa jeśli lecimy z bagażem.
marecki , masz racje ale jak ktoś nie ma wyboru ?
@szumny: z naszych podatków kupa kasy idzie tez na utrzymywanie połączeń wspomniancyh przewoźników? To już jest jak rozumiem super. Ale powtórze jesczze raz - najprostsza metoda nie polega na słaniu skarg i zażaleń tylko olewaniu tych linii. Jeśli nie podoba mi się kolor foteli albo szklanka, w której dany przewoźnik serwuje sok, poprostu nie korzystam z jego usług :-) Simple comme bonjour.
krzysiekl
2011-06-27 12:59
to znaczy obligatoryjnie wszyscy będą musieli zapłacić w W6 kartą lub przelewem? (i tak nie ma innych opcji)
Bzdury piszecie/gadacie. Zarówno W6 jak i FR gra fair. Napędzacie tylko koniunkturę UOKiK, ULC i tym podobnych jednostek utrzymujących się z naszych podatków. skończy się tak jak na Ukrainie że obligatoryjnie wszyscy będą musieli wykupić bagaż rejestrowany.
Tak, tak, jest analogicznie i tak samo "niesprawiedliwie".
katowiczan
2011-06-27 11:53
Aynis: ale kartą też się płaci raz :)
Tym bardziej, że płacąc za bilet przelewem wysyła się jeden przelew na wszystkie loty za wszystkich pasażerów, więc opłata powinna być jedna, a nie od każdego lotu i pasażera.
krzysiekl
2011-06-27 11:08
gdyby opłata była za "transakcję" to obecna wersja byłaby jeszcze do przyjęcia ale skoro płaci się za każdego pasażera to zdecydowanie powinno to być w cenie biletu.
(a za jakieś specjalne formy płatności mogą dawać upust)
@chmurka: ale jest BARDZO PROSTY sposób na "pogonienie towarzystwa". Należy zwyczajnie nie korzystać z jego usług i wtedy towarzystwo samo sie pogodni z powodu braku klienteli.
kalacumbrion
2011-06-26 22:29
Bardzo dobra wiadomość! Trzymam kciuki, że sprawa zostanie rozwiązana pozytywnie dla pasażerów na poziomie europejskim. Szkoda tylko, że zakup usług biletowanych, nie traktuje się jak zwykłych, gdzie ostatnio ogłoszono w życie ważne zmiany dla konsumentów. No ale może i to się zmieni... Mam nadzieję, że Redakcja będzie trzymać rękę na pulsie.
Nie moze naruszac, tylko narusza. Tu nie ma co hamletyzowac, tylko pogonic towarzystwo z tymi oplatami natychmaist. Niech lepiej wrzuca to w cene biletu, od razu bedzie widac jacy sa tani/drodzy. Scieme na pohybel.