blizz: Arab Air Carriers Organization nie jest typowym aliansem w dzisiejszym rozumieniu tego słowa. Ponadto niektórzy członkowie AACO należą do SA (EgyptAir) lub innych aliansów. Podobnym tworem jest Ukrainian Aviation Group (Aerosvit, Dniproavia, Donbassaero), tam współpraca jest nawet bardziej zaawansowana.
b747400er
2011-06-09 18:26
Shenzen Airlines (ZH) niebawem dolaczy do Stara podobnie jak rowniez i Shendong Airlines. To dwie linie z grupy Air China. A co do MH to dobrze, ze wybrali oneworld, a nie skyTeam. Bardzo dobrze wpasowywuja sie do owa: JL z Pln-Wsch Azji, CX z Chin/HKG, MH z Azji Pld-Wsch, IT z Indii.
A więc tak:
Europa -> Air Baltic, UTair, Transaero, Ukraine International, Aerosvit, Bługarian Air, JAT, Fly Meridiana, Aerlingus, nie wspominam o mniejszych liniach.
Afryka -> Air Algieria, RAM, Tunisair, Arik Air.
Bliski wschód -> EL AL, reszta linii jest w Arab Air Carriers Organization.
Ameryka PŁN -> Alaska Airlines
Ameryka Łacińska -> GOL, TAME
Azja-> Hainan, reszta lini to przewożnicy wewnętrzni państwa środka). Philipines Airlines, Jet Airways, PIA, Uzbekistan Airlines, Air Astana, Air Niugini.
Australia _> Virgin Australia (z tym, że prawdopodobnie niedługo ogłoszą wejście do SA).
Wyłączając low costy, w Europie już mało pozostało np. Aer Lingus, Olympic Air, Transaero, Aerosvit, UTair. Poza Europą np. Etihad, Jet Airways, Porter Airlines, Royal Air Maroc oraz wielu przewoźników chińskich m.in. Hainan, Shenzhen Airlines
krzysiekl
2011-06-09 13:22
to jakie są jeszcze ważniejsze linie lotnicze bez aliansu?
Emirates i ?
to niedobra wiadomosc. Mialem nadzieje, ze dolacza do SkyTeam
aj aj aj... a mogliby sie przytulic do SA.... oneworldem nieczesto latam :(