Air Poland: Lista grzechów głównych

Air Poland: Lista grzechów głównych Czy to antyczna klątwa? Dwie linie próbowały w ostatnich latach nawiązywać do nazwy naszego kraju. Air Polonia w 2003-4 i, obecnie, Air Poland. Pierwsza poniosła klęskę. Drugiej zmiana nazwy najwyraźniej przyniosła pecha.Obydwu wspomnianych przewoźników łączy bardzo niewiele. Porównywanie ich nie ma większego sensu, a tematem tego raportu będzie Air Poland, dawniej znane...
21/05/2011 23:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
michalb 2011-05-23 22:05   
michalb - Profil michalb
macieksylwia a o jakie połączenia Ci chodzi regularne czy czartery ?
4tech 2011-05-23 18:49   
4tech - Profil 4tech
landor, rzeczywiście odniosles się do LO a nie do AEI sorki za błąd w skojarzeniu:) co do "krótkiego" pasa w KRK to zgoda, zreszta sam wielokrotnie na ten temat ( oraz górki przed progiem pasa) pisałem.
usuniety 2011-05-23 18:35   
usuniety - Profil usuniety
Nie rozumiem działania AIR Poland, niewykorzystany potencjał na Malediwy i Mauritius, byłby świetny biznes z międzylądowaniem w Pradze i dalej nonstop na 767, ale to nie ja jestem prezesem linii.
landor 2011-05-23 17:44   
landor - Profil landor
4tech, w swoich postach odniosłem się do kwestii opłacalności LOT-u na trasach z Krakowa za Atlantyk, w ogóle nie odnosząc do Air Poland. Gdzie zatem wyczytałeś, że zakładam, że AEI będzie wozić cargo. A co do cargo w CO, to nie było pytanie, tylko przypuszczenie. Tak jak i Ty, też odnosiłem się sceptycznie do zamierzeń AEI. Spodziewałem się wręcz, że długo na tej trasie nie polatają. Reasumując, jeśli Kraków - drugie co do wielkości lotnisko w Polsce ma aspiracje do lotów transkontynentalnych, to chcąc nie chcąc musi w końcu wydłużyć drogę startową. Póki tego nie zrobi, plany wizjonera Pamuły będą zalatywać oszołomstwem. Pozdrawiam.
4tech 2011-05-23 16:43   
4tech - Profil 4tech
landor, ograniczenia z tego co ja wiem to dla tego typu samolotu operujacego na BRS to są. Latali głownie na B767-224 w konfiguracji C25/Y149 bądź zblizonej. Jak chodzi o LF to średnio było 95%, cargo również zabierali ( chociaż nie mam danych jakie ilości to były). Jednakże zmierzam do czego innego. Napisałeś w swoim poscie ze samolot nie wystartowalby z KRK. Jak wiadomo startowaly Lotowskie B767, fakt bez MTOW. Natomiast zadajesz mi pytanie czy w CO było cargo, a z góry zakladasz ze w AEI to cargo byłoby. Otóż wg. informacji cargo w AEI wogole nie było brane pod uwagę. I jeszcze jedno, celem wyjaśnienia, byłem od samego początku sceptykiem jeśli chodzi o loty z KRK i chyba jako jeden z pierwszych o tym tu na forum pisałem.
landor 2011-05-23 15:45   
landor - Profil landor
No dobrze, ale nie wiesz czy na trasie z BRS do EWR są jakieś ograniczenia w masie samolotu, czy zabierają cargo czy też nie. Poza tym z BRS do EWR jest 5400 km, a KRK do EWR 6900 km. ;-)
4tech 2011-05-23 15:03   
4tech - Profil 4tech
landor, proszę:) Przy okazji tak tylko dla porównania. B767 Continentala operuje sezonowo na trasie EWR-BRS ( długość pasa 2050m)
landor 2011-05-23 14:50   
landor - Profil landor
4tech, dziękuję za komentarz, ale mi tego nie musisz tłumaczyć.
4tech 2011-05-23 14:19   
4tech - Profil 4tech
landor, nie z wikipedi ( gdyż sama w sobie zawiera zbyt dużo błędów) a ze strony producenta i innych dostępnych informacji technicznych. 1710m to wartość względna. Tak jak napisał piotrek737 , wszystko zależy od kilkunastu czynników:stan DS, prędkości wiatru i jego kierunku, ciśnienia i temperatury. Dla B767-200ER wartość minimalna rozbiegu to 2200m.
tomwkr7 2011-05-23 14:09   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Jak już tak specjalizujecie się w dziedzinie startów i lądowań, min. i max. dł. pasa itp. itd. to obejrzyjcie to:
zobacz link
landor 2011-05-23 13:16   
landor - Profil landor
1710 m - informacja zapewne zaczerpnięta z Wikipedii, gdzie dla 767-200 oraz 767-200ER (różnica w MTOW wynosi 36000 kg) podają ten sam rozbieg.
piotrek737 2011-05-23 12:28   
piotrek737 - Profil piotrek737
Spokojnie landor ;) Niestety nie wszyscy wiedzieli co i jak. A tak poza tym to kilkakrotnie miałem przyjemność wyważać ten samolot więc wiem o co kaman... Ale skoro tak piszemy to oprócz wagi, do startu bierze się jeszcze pod uwagę temperaturę danego dnia, ciśnienie, czy pas jest suchy czy też mokry, jaki jest wiatr itp. itd.
4tech 2011-05-23 12:16   
4tech - Profil 4tech
B767 w zależności od wersji potrzebuję od 1710m do 2900m rozbiegu przy MTOW. Akurat B767-200 Air Poland potrzebowałby 1710m rozbiegu.
landor 2011-05-23 11:51   
landor - Profil landor
Kolego piotrek737! Większość z nas wie, że chodzi o względy bezpieczeństwa. A więc, tak jak napisałem: samolot nie wystartuje! Czy mam również napisać, że samolot startuje pod wiatr?
cani 2011-05-23 11:37   
cani - Profil cani
Już przestańmy snuć marzenia o transatlantykach z portów regionalnych, to absurd. Myślę, ze Pan Pamuła dobitnie i w końcu się o tym przekonał !!!
mietek 2011-05-23 11:30   
mietek - Profil mietek
Foch z przytupem;-)
aynis 2011-05-23 11:21   
aynis - Profil aynis
Myślę, że byłby foch.
mietek 2011-05-23 11:18   
mietek - Profil mietek
To było by coś, jakby na przykład Gdańsk albo Rzeszów uruchomiło to połączenie zamiast Krakowa;-) Dopiero by prezesowi kopara opadła;-)
piotrek737 2011-05-23 11:09   
piotrek737 - Profil piotrek737
Na pasie 2500 m napakowany na pełno B767 wstanie tylko nie ma zachowanego wtedy marginesu bezpieczeństwa i właśnie chodzi przede wszystkim o tę kwestię. Bo pisanie, że samolot nie wstanie w ogóle jest nieprawdziwe.
aynis 2011-05-23 11:07   
aynis - Profil aynis
Zapraszamy do Gdańska, my mamy 2800.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy