Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737: Tak, masz dużo racji jeśli chodzi o ostatni Zarząd PIS - to była całkowita porażka i to wtedy rozpoczął się upadek. Było tak jak pisze B747400ER z nowymi stanowiskami, z kolesiostwem i z niekompetencją, a słynne 7 filarów pozostaje pośmiewiskiem do dzisiaj. Ale przyponij też sobie, że ten Zarząd został wybrany na kilka miesięcy przed wyborami i najwięcej zdążył nawywijać już za czaów PO.
piotrek737
2011-05-23 00:58
pepito: będę powtarzał w kółko do znudzenia bajzel zaczął się wcześniej. Zacytuje wypowiedź B747400er z 1 marca 2011r. : "A moze PIS sobie przypomni kto rozpoczal demolke w LOcie? Czy to nie przypadkiem zarzad wprowadzony przez PIS i jak to ichniejszy wiceminister skarbu odpowiedzialny za LOT chcial wsadzic za kratki przedstawicieli Szwajcarow, jak nie beda szli na reke wladzom, aby te robily w firmie co beda chcialy... To wlasnie w tym czasie w LOcie pojawilo sie wielu pseudo-specjalistow rodem z jednej opcji, dla ktorych tworzono specjalne dzialy lub je dzielono na czesci, by bylo wiecej stolkow do obsadzenia. Przyjeta wowczas strategia 7 filarow byla posmiewiskiem, ktora gdyby ja zrealizowac spowodowalaby, ze Firma bylaby dzis juz historia. Byl to jeden wielki belkot." Tyle w tym temacie.
SLD? Oni mieli inne wielkie grzechy, ale w LOCIE nie mieszali. Ten bajzel rozpoczął się w roku 2007, gdy do władzy doszła PO. Przez wszystkie poprzednie lata LOT miał zysk, a po ich przyjściu - KATASTROFA. Na prawdę chciałbyś żeby Pan Grad powtórzył stoczniowy scenariusz prywatyzacyjny w LOCIE? Czy już zapomniałeś słynnego "inwestora z Kataru", którego sam sobie wymyślił przed wyborami i który rozpłynął się w powietrzu zaraz po wyborach?
I bardzo dobrze ze skończyło się w stoczniach. Jeszcze zostało górnictwo! A rozpierduche w LO rozpoczęło SLD, kontynuowało PiS a PO dołożył swoje.
michalb: wiem, że to nie jest forum polityczne, ale prywatyzacja niestety jest jak najbardziej polityczna. Na nieszczęście LOTu, który ucierpiał na tym w sposób przerażający w ostatnich latach. Ja przecież nie agituję za żadną partią, tylko mówię "politycy ręce precz od LOTu" Bo za tej władzy to może się tylko skończyć tak samo jak już się skończyło w stoczniach.
B787 w malowaniu K2! To będzie hit;))
piotrze przecież nikt nie pisze ze ty pierwszy cokolwiek zacząłeś ,luzik . 4tech najważniejsze żeby latali a czy to będzie K2 mi osobiście nie robi różnicy
Tylko ze w tym przypadku jak i innych spółek z udzialem skarbu państwa od polityki uciec się nie da. Problemy LO sięgają do czasów kiedy rządzili ludzie z SLD przez PiS i PO do dziś. Prywatyzacja LO skończy się ( tak "cwierkaja wrobelki" w Warszafce) kontrolowana upadłością firmy. Wszystkie aktywa dodatnie przejmie K2 stając się jednocześnie narodowym przewoźnikiem.
piotrek737
2011-05-21 19:00
A czy to ja pierwszy zacząłem o polityce? Raczej nie, ale odpuszczam bo to już nie ma sensu.
piotrek ale czy trzeba je wymieniać ?
piotrek737
2011-05-21 18:11
michalb: W takim temacie nie da się darować bo ta firma to jak na razie sama polityka... pepito: Nie zrzucaj winy tylko na ostatnie 4 lata bo tej firmie bardzo źle się dzieje od 2004/2005.
pepito i inni darujcie sobie wywody polityczne
piotrek737 : Mikosz te 200mln nie zostawił jako zmniejszoną stratę, ale on o tyle zwiększył skumulowany wynik ujemny, który w chwili jego odejścia wyniósł bodajże 1,5 mld na minusie! Ten dzisiejszy Prezes również zapowiada, że nie będzie gorszy i dołoży swoje jakieś sto kilkadziesiąt milionów straty w roku 2011. Na prawdę podziękujmy już tym panom z PO, bo oni przez cztery lata aż nadto dobrze pokazali co potrafią zrobić z dobrej firmy przynoszącej kiedyś zyski. Opcje paliwowe za prawie 800 mln straty, to też przecież zdarzyło się w czasach PO.
Napewno nie w stronę polityki, chociaż miała ona duży wpływ na to działo się i dzieje się w LO. Córka C0 miała szanse stać się dość poważnym graczem z segmentu LCC na europejskim niebie ( przynajmniej w naszej części tego nieba) ale blokowana przez matkę LO w swoim rozwoju zamiast zysku przynosiła coraz większe straty. Braki we flocie to kolejne pokłosie politycznych decyzji.
piotrek737
2011-05-21 12:34
Ale do czego zmierzasz ;)?
piotrek737, może sie mylę:) ale C0 w ostatnim roku swojej działalności wygenerowało ok. 70 mln. straty.
piotrek737
2011-05-21 12:05
Ale w biznesie nic nie dzieje się od razu. Decyzje podjęte kilka lat temu dopiero teraz wychodzą jakie były trafione. Za PiSu był zysk bo istniał Central. W marcu 2009 roku Mikosz zamyka Centralwings plus wychodzą kwiatki w postacie "pięknej" umowy paliwowej i się okazuje że LO jest ok 800 mln zł na minusie. Na odejściu Mikosza było ok -200 mln na minusie czyli chyba wypełniał swoją misję dość dobrze.
piotrek737: wiem, że i PIS się do tego dołożył, a szczególnie ich ostatni zarząd, w którym wiceprezesem został przewodniczący Solidarności. Wtedy to była jazda jeszcze lepsza niż obecnie! Ale w sumie jednak za PISu był zysk, a po przyjściu PO tylko strata, i to narastająca z prędkością tsunami. Tego się zrobiło ponad miliard w ciągu zaledwie czterech lat! Już tym panom lepiej podziękujmy i poczekajmy z prywatyzacją LOTU do wyborów! To już przecież tylko kilka miesięcy.
piotrek737
2011-05-21 09:59
pepito: Każda ekipa majstrowała ładnie. Ale największą kwintesencją znajomości tematu wykazał się jednak PiS. Robili nowe stołki, dzielili działy, aby więcej dyrektorów mogło pracować. Bo w końcu wielu amatorów znalazło tam schronienie. Nie bronię obecnej ekipy bo robią również babole, ale moi drodzy przed 2007 rokiem nie rządziły nami krasnoludki...
O nie, tylko nie to! Niech już ta ekipa z PO lepiej nic nie majstruje przy prywatyzacji LOTu. Najpierw zrujnowali firmę a teraz chcą ją jeszcze "sprywatyzować" ? Przecież ta prywatyzacja wyjdzie im tak samo jak cztery ostatnie bilanse roczne LOTu. Ta sprawa czeka już tak długo, to nic się nie stanie jeżeli poczeka jeszcze do wyborów, byle tylko dzisiejsze MSP do tego się nie dotykało!