Głosujcie na Gdańsk w Fan Day w airBaltic :)
zobacz link
driver800 już pisałem kiedyś,dopóki LOT będzie państwowy(czyli w opinii prezesów niczyj) to będzie generować straty nawet na trasach na których 90% liniom się opłaca....Podobnie jest z węglem,odkąd część kopalń jest prywatnych zarabiają,a państwowe tracą,tak jest w każdej branży,bo dopóki prezes/zarząd nie będzie odpowiadać swoim mieniem za spółkę to będzie popełniał kosztowne decyzje dla firmy...
A ich Q400 NG zwiedzałem, niestety tylko na ziemi. Baaaardzo fajne aeroplany :D
jsg: To prawda. A LOT dokłada do większości, o ile nie do każdego, rejsu poniżej 2 h, no może 1,5h, obsługiwanego przez Embraery. Wyjątkiem jest chyba jedynie Wiedeń, gdzie na tej krótkiej trasie samoloty latają pełne, w bardzo wysokich taryfach, w dodatku często z całkiem przyzwoitym LF w klasie business.
driverze, oczywiście masz rację. Ja się droczę. :o)
driver800: nie tylko regiony. BT lata na Q400 także na dalszych trasach np: RIX-BUD, RIX-BEG. Zresztą otrzymali w zeszłym roku Q400 NG. Taki quasi-dżet.
Humbak: Wątpię, że puszczą benka. Cała "siła" w tym, że bardzo ekonomicznie jest latać małymi śmigłami i, jak widać, opłaca się to nawet przy cenach rzędu 100-300 zł za odcinek. To pokazuje, że w turbopropach na regionach siła a LOT, mimo że jego Embrionki są bardzo zacne i fajne, traci zmuszony puszczać je na krótkie trasy z powodu braku śmigiełek (uogólniając oczywiście). Im się bardziej opłaca wysłać śmigło 3x dziennie z LF 60%, niż raz dziennie pełnego benka... A żeby pełen benek się opłacił, ceny 25-50 e odejdą do lamusa.
Mój drugi lot w życiu tuż po przesiadce z 737 był F50. Miło wspominam :)
Ależ to dodatkowa atrakcja polecieć F50 :)
To tylko czekać, aż puszczą benka. :o)
W WAW dokładają a na LGW odejmują. BT wycofuje się z połączenia LGW-VNO-LGW.
w śmigłach się poprzewracało Łotyszom!!!