Żegnamy Embraera ERJ-145

Żegnamy Embraera ERJ-145 W poniedziałek powitaliśmy pierwszego Embraera 195 natomiast dziś (15.04) żegnamy Embraera - 145. Po 12 latach z floty PLL LOT odchodzi Embraer ERJ-145. Ten typ samolotu, zwany popularnie "ołówkiem" lub "długopisem", zostaje oficjalnie zdjęty z siatki połączeń LOT-u.Embraer 145 wykonał swój ostatni rejs LO 3832 na trasie Gdańsk - Warszawa. Pasażerowie ostatniego rejsu...
15/04/2011 12:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_be2c3 2016-01-10 12:14   
gość_be2c3 - Profil gość_be2c3
4 sztuki stoją teraz pod hangarem można je zobaczyć przez szybę obok stefy biznes LOT
jjemiolo 2011-04-16 04:22   
jjemiolo - Profil jjemiolo
b747: w istocie. Byl to bardzo przydatny samolot dla LO w swoim czasie. Mozliwe ze bez niego dzisiaj LO mialby sie znacznie gorzej. Nadal przydalaby sie maszyna tej wielkosci na rozruszanie nowych tras. Ale trzeba tez liczyc forse.
wiperek 2011-04-15 23:28   
wiperek - Profil wiperek
Szkoda, choć było miejsca mało żeby się wyprostować :) Leciałem tym ołówkiem z sercem Owsiaka na trasie NCE-WAW :)
kudak 2011-04-15 20:36   
kudak - Profil kudak
Zastanawia mnie tylko jeden fakt. Cztery ołówki odlatują, a przylatuje SP-LNA tzn. jak to się ma do obsługi połączeń? Czy czasem znowu nie będzie odwołanych lotów z braku samolotów? Bo BTS, CAI, BEY i DAM to raczej nic nie wnoszą bo trzy ostatnie są lotami nocnymi a BTS była chyba robiona na AT5. A co do SP-LNA to widać go na radarze :) Leci sobie teraz do BRU.
marecki 2011-04-15 16:05   
marecki - Profil marecki
Lecialem nimi w LO zaledwie 4 lub 5 razy, ale pozostanie miłe wspomnienie i nadzieja na spotkanie ołówka gdzieś na którejś trasie u innego przewoźnika.
b747400er 2011-04-15 16:03   
b747400er - Profil b747400er
To byl swietny samolot na koniec lat 90 i poczatek pierwszej dekady XXI wieku, kiedy koszty paliwa byly niskie, a wplywy wysokie. Obecnie, kiedy sytuacja sie odwrocila: paliwo drogie, a wplywy na miejsce duzo nizsze te samoloty juz takie fajne nie sa. Dla LO byly to najdrozsze samoloty na miejsce i powinny byc juz kilka lat temu zastapiane na dluzszych trasach przez E70/E75, a na krotszych przez DH4 (koszt rejsu prawie identyczny jak ER4, ale o 50% wiecej foteli) jednoczesnie zastepujace ATRy. Z drugiej strony trzeba o tym wspomniec, ze gdyby nie pworwadzenie ER4 12 lat temu, LO nie bylby w stanie przemodelowac swojej siatki i stworzyl ukladu tranzytowego, co mialo miejsce w roku 2000. Tylko wprowadzenie 50 miejscowca, pozwalalo wowczas na zwiekszenie czestotoliwosci (w skrajnym przypadku na trasie WAWMXP v.v. zamiast 3x/tyg 737 na 3x/ dziennie ER4). Oczywiscie byly tez problemy, bo ER4 to w sumie swietny samolot dla paxow biznesowych podrozujacych z neseserem, bo w lukach bagazowych wiele nie pomiesci.
jsg 2011-04-15 15:14   
jsg - Profil jsg
Szkoda olowkow. Moj pierwszy rejs olowkiem WAW-ARN. Bardzo mi sie podoba, szczegolnie uklad siedzien 2 1. Dawniej BA Connect obslugiwalo olowkami trasy z SOU do GLA, EDI i MAN, ale po sprzedazy BA connect dla BE wrocily do leasingodawcow. Natomiast BD lata jeszcze olowkami.
jurek 2011-04-15 14:16   
jurek - Profil jurek
Zanim LOT do floty wprowadził embraery w dawniejszych czasach na krajówkach latały np TU-134 (wprowadzone do floty w 1976r.) zabierające na pokład 76 pasażerów.

zobacz link
jurek 2011-04-15 14:00   
jurek - Profil jurek
Żal. Lubiłem. Najbardziej za układ siedzeń 1 2 :) No i po wielu latach dzięki flocie E145 były znowu odrzutowe maszyny na krajowych trasach.
2011-04-15 13:45   
 - Profil
broker: Może stąd, że to bardzo fajne samoloty? Zarówno ten, jak i większe modele. Na pewno fajniejsze od 737, przynajmniej według mnie. Szkoda, bo mój pierwszy lot liniowym samolotem pasażerskim odbył się na pokładzie E145 właśnie. Krzysiekl: Te samoloty chyba nie było własnością LOTu, a leasingodawcy i to już jego problem, co z nimi zrobi.
monumental 2011-04-15 13:21   
monumental - Profil monumental
szkoda ołówka :D
krzysiekl 2011-04-15 13:11   
krzysiekl - Profil krzysiekl
kto(ś) je kupi?
broker 2011-04-15 12:39   
broker - Profil broker
Dziwne skąd to zamiłowanie do Embraera.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy