gość_be2c3
2016-01-10 12:14
4 sztuki stoją teraz pod hangarem można je zobaczyć przez szybę obok stefy biznes LOT
jjemiolo
2011-04-16 04:22
b747: w istocie. Byl to bardzo przydatny samolot dla LO w swoim czasie. Mozliwe ze bez niego dzisiaj LO mialby sie znacznie gorzej. Nadal przydalaby sie maszyna tej wielkosci na rozruszanie nowych tras. Ale trzeba tez liczyc forse.
Szkoda, choć było miejsca mało żeby się wyprostować :) Leciałem tym ołówkiem z sercem Owsiaka na trasie NCE-WAW :)
Zastanawia mnie tylko jeden fakt. Cztery ołówki odlatują, a przylatuje SP-LNA tzn. jak to się ma do obsługi połączeń? Czy czasem znowu nie będzie odwołanych lotów z braku samolotów? Bo BTS, CAI, BEY i DAM to raczej nic nie wnoszą bo trzy ostatnie są lotami nocnymi a BTS była chyba robiona na AT5. A co do SP-LNA to widać go na radarze :) Leci sobie teraz do BRU.
Lecialem nimi w LO zaledwie 4 lub 5 razy, ale pozostanie miłe wspomnienie i nadzieja na spotkanie ołówka gdzieś na którejś trasie u innego przewoźnika.
b747400er
2011-04-15 16:03
To byl swietny samolot na koniec lat 90 i poczatek pierwszej dekady XXI wieku, kiedy koszty paliwa byly niskie, a wplywy wysokie. Obecnie, kiedy sytuacja sie odwrocila: paliwo drogie, a wplywy na miejsce duzo nizsze te samoloty juz takie fajne nie sa. Dla LO byly to najdrozsze samoloty na miejsce i powinny byc juz kilka lat temu zastapiane na dluzszych trasach przez E70/E75, a na krotszych przez DH4 (koszt rejsu prawie identyczny jak ER4, ale o 50% wiecej foteli) jednoczesnie zastepujace ATRy. Z drugiej strony trzeba o tym wspomniec, ze gdyby nie pworwadzenie ER4 12 lat temu, LO nie bylby w stanie przemodelowac swojej siatki i stworzyl ukladu tranzytowego, co mialo miejsce w roku 2000. Tylko wprowadzenie 50 miejscowca, pozwalalo wowczas na zwiekszenie czestotoliwosci (w skrajnym przypadku na trasie WAWMXP v.v. zamiast 3x/tyg 737 na 3x/ dziennie ER4). Oczywiscie byly tez problemy, bo ER4 to w sumie swietny samolot dla paxow biznesowych podrozujacych z neseserem, bo w lukach bagazowych wiele nie pomiesci.
Szkoda olowkow. Moj pierwszy rejs olowkiem WAW-ARN. Bardzo mi sie podoba, szczegolnie uklad siedzien 2 1. Dawniej BA Connect obslugiwalo olowkami trasy z SOU do GLA, EDI i MAN, ale po sprzedazy BA connect dla BE wrocily do leasingodawcow. Natomiast BD lata jeszcze olowkami.
Zanim LOT do floty wprowadził embraery w dawniejszych czasach na krajówkach latały np TU-134 (wprowadzone do floty w 1976r.) zabierające na pokład 76 pasażerów.
zobacz link
Żal. Lubiłem. Najbardziej za układ siedzeń 1 2 :) No i po wielu latach dzięki flocie E145 były znowu odrzutowe maszyny na krajowych trasach.
broker: Może stąd, że to bardzo fajne samoloty? Zarówno ten, jak i większe modele. Na pewno fajniejsze od 737, przynajmniej według mnie. Szkoda, bo mój pierwszy lot liniowym samolotem pasażerskim odbył się na pokładzie E145 właśnie. Krzysiekl: Te samoloty chyba nie było własnością LOTu, a leasingodawcy i to już jego problem, co z nimi zrobi.
Dziwne skąd to zamiłowanie do Embraera.