Ciekawe, czy jest jeszcze możliwa powtórka Aloha 243 ?...
piotrek737
2011-04-05 17:49
Z tym maintenancem to jest tak, że można samolot sprawdzać co 500 cykli tylko może się mu zachcieć rozpruć podczas 480 cyklu no i nic to nie da. Wsiadając do samochodu też nie wiemy co nas może spotkać bo w końcu mało kierowców przed każdym wyjazdem z domu robi gruntowny przegląd ;) Co do ilości operacji no to cóż samolot jak stoi to nie zarabia. 737-300 już się starzeją więc przy takiej ilości operacji takie kwestie są raczej nieuniknione. Z nieoficjalnego kanału informacji wiadomo, że wczoraj odbyło się spotkanie prezesa WN z przedstawicielami Benka. Rozmowy dotyczyły dostaw nowych 737NG gdyż linia chce zacząć wycofywać wszystkie B737-300 i -500 które zostały wyprodukowane przez rokiem 90 a troszkę ich jest. Także wykorzystać chcą wszystkie opcje jakie posiadają na NG.
lmajchrowski
2011-04-05 05:18
Tylko ze Southwest w porownaniu do LOTu uzywa 737 nawet na trasach okolo 400km jak Chicago-St. Louis, Chicago-Detroit czy Chicago-Indianapolis takie 737 robia spokojnie 2 x wiecej cykli niz LOT wiec nie ma co porownywac a podalem tylko 3 destynacje z Chicago kazda po kilka razy dziennie a nie mowie juz o innych lotniskach.
Zatem czyżby kolejny raz kulejące maintenance Southwesta?
piotrek737
2011-04-04 22:05
Niestety lub stety ma tyle cykli ile napisałem ;) Po podobnym incydencie jaki miał miejsce 2 lata temu FAA wspólnie z Boeingiem wydali biuletyn dotyczącego pęknięć zmęczeniowych i zalecili częstsze kontrole poszycia samolotu w starszych modelach 737 i tak B737 po wykonaniu 35000 cykli musi przechodzić co 500 cykli szczegółową inspekcję.
Wg moich info ma tuż poniżej 40000 cykli - zresztą z tego powodu Southwest nie bardzo poczuwa się do winy, bo podobno wg biuletynów Boeinga nie było obowiązku sprawdzania pod kątem pęknięć egzemplarzy poniżej 40000 cykli (tak tłumaczy facet z NTSB, do znalezienia na sieci). Jeśli chodzi o LOT vs WN (post b747400er), to nie tylko chodzi o intensywność wykorzystania samolotów, ale i o długość przeciętnej trasy na tym typie w danej linii. LOT pewnikiem ma mniejszą ilość "żabich skoków" po 300-400km wykonywanych 733.
b747400er
2011-04-04 17:53
Southwest (WN) jest znany z tego, ze wyciska maszyny ile sie da.... Lataja bez przerwy prawie. Stad roznica w liczbie cykli miedzy WN a LO o jakiej napisal Piotrek737.
piotrek737
2011-04-04 12:12
Mimis: Jest to zdjęcie tego samolotu tylko wtedy nie miał jeszcze wingletów. Poza tym jest wrzucone informacyjnie inaczej byłoby podpisane, że po lądowaniu ;) Co do wieku to owszem jest on mało istotny. Bo dla porównania np. LOTowskie 737 pierwsze sztuki dotarły na przełomie 92/93 roku czyli mają 18 lat i zrobionych ok 25-26 tys. cykli a ten po niecałych 16 latach ma ich dużo bo 42569.
Pierwsze zamieszczone zdjęcie jest może i zdjęciem opisywanego samolotu, ale na pewno nie po tym awaryjnym lądowaniu. Kasjanek: tu bardziej niż rok produkcji liczy się ilość cykli, a ta była duża.
piotrek737
2011-04-04 10:55
Delivery date: 13.06.1996 czyli 15 lat
usuniety
2011-04-04 10:44
jaki jest rok produkcji tej maszyny?