ups to się nie zrozumieliśmy:) sorki
4tech: Wiem i Ci przecież odpisałem, że B707 zostały wycofane ze służby we Włoskich Siłach Powietrznych, a ich zadania przejęły KC767.
andrzeju, ale ja nie pisałem o KC767 tylko o B707:))
4tech: Włosi zastąpili je już KC-767. Kc-135 są z kolei na wyposażeniu lotnictwa Turcji i Francji, a KDC-10A ma Holandia. No i nie zapominajmy o najnowszych A330MRTT, które właśnie zastępują w Royal Air Force Tristary K1 i VC-10K. Ale to wszystko tankowce/transportowce. Do przewozu VIP-ów największe maszyny po A340, które są używane do tego celu w Europie to właśnie A310, które ma Belgia, Niemcy, Francja i Hiszpania. Ił-62 ma z kolei Rosja i Ukraina. To chyba tyle co mi przychodzi do głowy.
piotrek737
2011-03-31 22:37
No, ale na nowe trzeba byłoby sporo czekać. A310 mają po 22 lata no i co tu dużo ukrywać są starszego typu samolotem. Te A340 zgoda mają 11-12 lat, ale samoloty po LH to gwarancja lepszego maintenance'u niż od kogoś innego. Widać też, że Niemcy nie chcieli szaleć w kryzysie i kupować tak dużego a zarazem nowego samolotu. Ichniejsze A319 są z 2009 roku a w tym dojdą kolejne 2 sztuki. W przyszłym roku flota będzie się składać z 2 A340 i 6 A319. Jeżeli chodzi o inny kraj to to tak jak inni piszą Republique Francaise i również A340 :)) A B707 to jeszcze prezydent Rumunii takowym latał a przynajmniej jeszcze rok temu widziałem ten samolot na LHR ;)
Włosi mają/mieli B707 w wersji wojskowej do przewozu cargo:)
Siły powietrzne Francji mają dwa A340-200. Rosja używa Iłów-96 jako maszyny prezydenckie i Iłów-80 (konwersja Ił-86) jako latające stanowiska dowodzenia.
Rozumiem A310 są już stare, trzeba je powoli wycofać, ale te, jak wynika z tekstu nowością nie są. Z informacji zawartych w airfleets samoloty te mają 11-12 lat. Tylko coś numeracja się nie zgadza... A po za tym jakieś europejskie państwo ma tak duży samolot we flocie rządowej?
zobacz link Air Force-planed-a340.htm