"Nie" dla Babimostu?

Władze największych lubuskich miast - Zielonej Góry i Gorzowa Wielkopolskiego - mówią "nie" dla inwestycji w Port Lotniczy w Babimoście. Swój sprzeciw argumentują głównie tym, że kolejne inwestycje mają być pokrywane z unijnego grantu, który wypracował sobie cały region. Marszałek chce dać...Elżbieta Polak, marszałek województwa lubuskiego podzieliła 52 mln euro, które...
30/03/2011 14:48   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
camilio 2011-03-31 16:54   
camilio - Profil camilio
Miło, że mamy dyskusję. Do tej pory tematy babimojskie raczej nie cieszyły się zbytnim zainteresowaniem :) Z mojej zielonogórskiej perspektywy:
1.Koledzy
camilio 2011-03-31 16:52   
camilio - Profil camilio
Miło, że mamy dyskusję. Do tej pory tematy babimojskie raczej nie cieszyły się zbytnim zainteresowaniem :) Z mojej zielonogórskiej perspektywy:
1.Koledzy
luka 2011-03-31 14:52   
luka - Profil luka
Ryan zgłosi się wtedy gdy 1 będzie ILS 2 samorząd sypnie kasą na dotacje;) ale jak to miałoby się stać jeśli dwa największe miasta zgodnie (o dziwo!) mówią że nie ma sensu pompować pieniędzy w Babimost, bo nie ma on żadnego biznesplanu czy jakiegokolwiek pomysłu na rozwój... o czym więc mowa?
broker 2011-03-31 10:41   
broker - Profil broker
Zgadzam się z wojtkiem. Pas startowy jest, terminal jest, teraz tylko przeznaczyć środki na jego rozbudowę oraz instalację ILS i jestem pewien, że sam Ryanair się zgłosi....
maciek 2011-03-31 09:13   
maciek - Profil maciek
jjemiolo, dojazd samochodem nie jest zły. Trasa S3, potem obwodnica Sulechowa, i zjazd z DW 32 na 304. Samo lotnisko nie leży w Babimoście, tylko kilka kilometrów przed nim, a zjazd jest w wiosce Nowe Kramsko. Od zjazdu z DW 32 trzeba przejechać przez 3 wioski, a w czwartej się już skręca na lotnisko. Z drogi wojewódzkiej 32 to max 12-15min. Od biedy możnaby też dojechać pociągiem (po lekkiej modernizacji toru dojazdowego do lotniska - zabudowa 2 rozjazdów, wybudowanie łuku oraz elektryfikacja toru). Wtedy dojazd zajmie max 30 min. Problem w tym, dla ilu pociągów miałoby takie rozwiązanie kolejowe funkcjonować.
pcharasz 2011-03-31 08:40   
pcharasz - Profil pcharasz
paolo_guide: Oczywiście masz rację, dzięki :)
jjemiolo 2011-03-31 05:21   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Lotnisko jest i szkoda byloby go zmarnowac. Problemem jest odleglosc z miasta, podobnie jak w przypadku SZZ. Gdyby bylo blizej, jak w RZE czy BZG, sadze ze sytuacja bylaby lepsza. Nigdzy nie bylem w Babimoscie zas w Zielonej bardzo dawno. Pytanie do znajacych teren: Czy lepsze polaczenie drogowe z Zielona nie poprawiloby "dostepnosci"? Moze w to warto zainwestowac?
4tech 2011-03-31 01:27   
4tech - Profil 4tech
Proponuje zabrać wszystkim portom lotniczym subwencje/ dotacje samorządowe, zakrecic kurek z unijna kasą a wtedy zobaczymy które lotniska przetrwają i które będzie stać na inwestycje.
paolo_guide 2011-03-31 00:15   
paolo_guide - Profil paolo_guide
Jak już to z Lubuskiego;) Lubelszczyzna od wieków związana była z Lublinem ;P
pcharasz 2011-03-30 23:45   
pcharasz - Profil pcharasz
lmajchrowski: Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie porównuję Babimostu do niczego, po prostu mówię, że nie tak daleko jest z Lubuskiego na inne lotniska. To czy mają one większy potencjał to inna sprawa; na pewno jest większy potencjał ludnościowy aglomeracji wokół których istnieją. Szczecin, Poznań czy Wrocław to nie regiony z całej Europy, ale miasta w których są lotniska które rywalizują również o pasażerów z Lubelszczyzny i są konkurencją dla Babimostu.
lmajchrowski 2011-03-30 22:46   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
pcharasz: a porownaj wsokosc zarobkow w tych rejonach ktore podales a do zarobkow w obrebie Babimostu a zobaczysz kogo stac na latanie i gdzie jest wiekszy potencjal. Dla porownania w USA nawet miasta po 100tys mieszkancow maja lotniska bo stac tam ludzi na latanie a w Polsce nie. Tak wiec nie porownoj regionow z calej Europy bo trzeba brac pod uwage nie tylko odleglosc od lotniska ale i zarobki itp.
ziberro 2011-03-30 22:35   
ziberro - Profil ziberro
wojtek: raczej ciężko będzie konkurować lotnisku, które w obrębie niewiele ponad 200 km ma 4 znacznie większe i bardziej rozbudowane porty. Lokalizacja IEG jest moim zdaniem jego największą wadą i jeśli po doliczeniu czasu potrzebnego na dojazd i odprawę, okazuje się że względem pociągu jest to raptem 1,5 h szybciej, to przy dwu czy nawet trzykrotnie wyższej cenie, gra przestaje być warta świeczki.
ziberro 2011-03-30 22:27   
ziberro - Profil ziberro
@broker - przykłady nie trafione ponieważ:
1. CIA jest praktycznie bliżej Rzymu niż FCO, BGY w niczym nie ustępuje MXP,
2. NYO i TRF nie są głównymi, a ledwo co drugorzędnymi lotniskami dla ARN i OSL. 3. GRO i REU - o czym była już swego czasu dosyć długa dyskusja - nie są barcelońskimi lotniskami i z BCN łączy je tylko spryt ryanairowskich marketingowców.
wojtek 2011-03-30 22:23   
wojtek - Profil wojtek
Ale co szkodzi być temu lotnisku? W porównaniu do Białegostoku, Kielc czy Opola, lotnisko tam istnieje, z marną bo marną infrastrukturą, ale zawsze! To nie jest inwestycja od zera. W przypadku Zielonej Góry, na początek wystarczyłby ILS i prowizoryczny terminal, który zresztą jest. Wprost wymarzone miejsce dla Ryanaira. I choć region ten uchodzi za biedny, cała masa ludzi pracuje w Anglii czy Irlandii. Londyn czy Dublin z pewnością by się obronił. A i sama Zielona Góra to piękne miasto.
pcharasz 2011-03-30 22:00   
pcharasz - Profil pcharasz
Ale przecież teraz z Zielonej Góry można w 2 godziny dojechać do Poznania czy Wrocławia, z Gorzowa chyba jeszcze nawet bliżej do Szczecina. Bez dobrego połączenia z miastami regionu Babimost nie ma żadnych szans na przetrwanie, bo wiadomo, że nigdy nie będzię konkurencyjny jeżeli chodzi o siatkę połączeń. Jedyne, czym mógłby konkurować, to bliskość do miast lubuskiego, a jeżeli czas dojazdu wynosi rzeczywiście 50 minut, no to bieda...
broker 2011-03-30 21:35   
broker - Profil broker
Niby zajmujesz się analizą portów lotniczych, a chcesz, żeby samoloty lądowały na tym kartoflisku w Przylepie? Bez żartów. Poza tym, to ma być lotnisko regionalne, a nie zielonogórskie. Jak taki mądry jesteś, to powiedz teraz ile czasu potrzeba na dojazd na lotniska Mediolanu (BGY), Barcelony (GRO, REU), Rzymu (CIA), Sztokholmu (NYO), Oslo (TRF). To tylko kilka przykładów lotnisk, które działają od dawna i mają się bardzo dobrze.
avangardeboy 2011-03-30 20:12   
avangardeboy - Profil avangardeboy
pochodzę z regionu, korzystałem z IEG i jest to absurd, a bzdury niestety pisze Pan broker, poza tym sprawa analizy lokalizacji portów lotniczych i ich roli dla regionu/miasta macierzystego zajmuje się też naukowo... i młody ma rację...lokowanie portu tego rzędu 40 km od miasta jest idiotyczne. Racjonalnym dla Zielonej Góry było by dostosiwanie Przylepu do obsługi ruchu regionalnego, i budowa adekwatnego obiektu na rubieżach Gorzowa. A co do czasu dojazdu z Centrum warszawy to z Marszałkowskiej 188 jedzie 20-25 min ;)
chmurka 2011-03-30 19:47   
chmurka - Profil chmurka
20 minut
broker 2011-03-30 19:11   
broker - Profil broker
mlodyy1985, jak nie znasz tej okolicy, to nie gadaj bzdur. Dojazd z ZG do lotniska IEG poza godzinami szczytu to jakieś 40-50 minut. Ile czasu zajmuje dojazd z centrum Warszawy na lotnisko Okęcie???
broker 2011-03-30 19:09   
broker - Profil broker
Ale bzdury. Port dostał niedawno 35 mln złotych na inwestycje, a ci z Zielonki i Gorzowa gadają takie farmazony, bo nie ma połączenia z Warszawką.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy