Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo
2011-03-29 22:35
b747400er: W istocie. Na to wyglada.
b747400er
2011-03-29 15:42
JJemiolo: to prawda, mysle, ze Ukraincy duzo bardziej obawiaja sie ekspansji LO na Ukrainie niz OK. OK az takim zagrozeniem dla nich nie jest. Dla Ukraincow ciagle niezwykle wazne sa polaczenia atlantyckie, na ktorych z uwagi na druga kategorie nie moga sie rozwijac. A ten ruch wlasnie moze im uciekac przez Polske wywozony przez LO, choc w tym roku w zwiazku ze zmniejszonym oferowanie LO na trasach atlantyckich zapewne udzial LO w przewozach CEE-USA/Kanada spadnie, bo w LOcie moze nie dac rady przewiesc tylu pasazerow z/do PL jak mialo to miejsce w latach poprzednich, bowiem na polaczeniach atlantyckich beda latac tylko 4 maszyny zamiast 6-7. Byc moze na okres Euro 2012 bedzie 'uwolnione niebo', chyba, ze Ukraincy uznaja, ze ruch z tej okazji moze byc wykonywany jako czartery lub tzw. extra sections.
jjemiolo
2011-03-29 14:47
mietek: jesli OK uruchomi (jesli!) wszystkie trzy nowe ukrainskie trasy to bedzie miec piec (IEV, ODS, LWO, DOK, HRK) miast tamze, a LO tylko cztery. Mysle ze powinno byc odwrotnie. Jestesmy sasiadami i kulturowo blizej z Ukraina niz Czechy. Moze o cos innego tu chodzi, jak obawa ze mozemy byc za silni w lotnictwie?
No ja też się mocno zdziwiłem tymi lotami do Lwowa 4 razy dziennie, ale nie śmiałem upomnieć jjemiolo;-) Wracając do Ukraińskich połączeń to LOT też w sumie będzie miał 4 z DOK. Wcześniej był Lwów, Odessa i Kijów.
jjemiolo
2011-03-28 00:03
kamyk: oczywiscie, dziekuje i gratuluje dobrego wzroku.
PRG-LWO to chyba 4 razy w ciagu tygodnia a nie dnia ;)
jjemiolo
2011-03-27 05:19
b747400er: moze OK potrzebuje ATR na LWO. Uruchamiaja LWO od 29.04, 4x w ciagu dnia na ATR. Ponadto DOK wchodzi 3x na jetach of 24.04, na noc (jak LO), jak tez HRK zaczynaja 3.06 na jetach, tez noca. Jak sie im udalo trzy ukrainskie trasy a LO tylko DOK (na razie). Moze w zamian za VV trase z KBP do KLV (od 24.04)?
b747400er
2011-03-26 23:32
JJemiolo: sprobuj raz jeszcze;-) Albo wyslij na priv. Marecki: biorac pod uwage, ze to rejs w srodku to i tak beda mieli nizsze wplywy, bo bedzie mniej tych, co placa wiecej. A zatem to obnizy sredni wplyw jednostkowy, z paxow tranzytowych, wiec na tym bardziej bedzie im zalezec na tym, by zarobic cos na tych co leca tylko do PRG i z powrotem. Dodatkowo koszt fotela w 735 jest drozszy niz w ATR, wiec nie liczylbym na to, ze uda sie poleciec do PRG z OK sporo taniej.
jjemiolo
2011-03-26 20:42
poddaje sie.
jjemiolo
2011-03-26 20:41
Cos nie poszlo poprzednio! Przepraszam!
b747400er
jjemiolo
2011-03-26 20:36
B747400er
B747: oczywiście pełna zgoda z tym , co piszesz. Natomiast co do ewentualnych biletów tańszych , miałem na mysli ewentualną korzyść z punktu widzenia pasażerów z tej zmiany (bo innych niestety nie widzę): przy 737 byc może wrzuca poprostu jakąś pulę biletów w cenach promocyjnych i na tym bedzie mozna skorzystać, bo obecne ceny do PRG (ok. 1000 zł RT) od razu skreślają dla przeciętenego paxa CSA (mimo bezpośredniego lotu) w zestawieniu z cenami oferowanymi przez SA (LO, LH).
b747400er
2011-03-26 14:24
Jak dla mnie to dosyc karkolomny pomysl, by zlikwidowac poranne polaczenie (obslugiwane AT5) i pozostawic polaczenie w srodku dnia i obslugiwac je niezwykle drogim na miejsce 735. Rejs na nocowanie zapewnial mozliwosc dowozenia ruchu biznesowego (a zatem relatywniej wyzej platnego) do PRG i rozwozenie go po Europie i byl oferta konkurencyjna wobec Star Alliance, nawet biorac pod uwage, ze byla to 'walka' mrowki ze sloniem (50 miejscowy samolot OK versus kilka rejsow wiekszymi samolotami przewoznikow ze Star Alliance). Zamiana z ATR czy SF3 na 735 w srodku dnia wydaje sie byc pomyslem chybionym - po pierwsze znacznie zwieksza oferowanie w kiepskich godzinach, po drugie 735 to jeden z najdrozszych samolotow na miejsce - wiec nie jestem pewien, czy jak pisze Marecki, jest szansa na to, ze pojawi sie wiecej tanszych biletow, zwlaszcza, ze pewno i tak sredni wplyw spadnie z uwagi na brak rejsu na nocowanie, a koszt fotela w 735 jest sporo wyzszy niz w ATR. Mozliwe, ze to rozwiazanie wynika z tego, ze OK zmniejsza swoja flote o 1/3 i w zwiazku z tym tnie siatke i ATRy byly potrzebne gdzie indziej. Ciekawe czy to jest rozwiazanie na tzw. przeczekanie najtrudniejszych miesiecy, czy to nowy pomysl na przetrwanie. Choc raczej przypomina mi te koncepcje, ktore doprowadzily OK do sytuacji w ktorej sie dzis znalazl, dzieki lataniu np. na trasie PRGTLL v.v. 2x dziennie 734 i sprzedawaniu biletow po cenach, ktore nie pozwalaly na pokrycie kosztow operacji. Jak pisalem juz kiedys, problemem OK jest kompletnie niedostosowana do potrzeb flota. Co do PRGPOZ v.v. to po pierwsze obsluguje ja dla OK franczyzobiorca. Po drugie o wynikach trasy nie mozna powiedziec po miesiacu operacji, kiedy nawet nie zdarza splynac wyniki finansowe. Stad o oceny tej trasy bedzie mozna sie pokusic za kilka miesiecy.
Jeszcze jedna uwaga : z systemu rezerwacyjnego wynika, że rejsy niedzielne będą realizowane o 11.20 z Pragi i o 13.00 z Krakowa.
andrzej: prawdopodobnie była to jedna z przyczyn zmniejszonego zainteresowania ich lotami porannymi, bo ceny generalnie miewali bardzo korzystne , mozliwości przesiadek też dość dużo , poranny wylot i poźnowieczorny powrót dawały tu interesujące możliwości. W tamtym roku jednak mocno pocieli rozkład, więc nie wiem jak te oferty przesiadkowe prezentowały sie po tych zmianach. W tym momencie, ponieważ będzie operował duzo większy samolot, jest może szansa na dobre ceny biletow do samej Pragi , dobre tzn porownywalne do oferty LOTu , ktory jak wiadomo ma Pragę od ok. 400 zl RT z Krakowa. teraz CSA oferuje KRK-PRG za .....981 zł RT
Loty z Poznania do Pragi pozostają na sezon letni :)
Do tej pory zaletą CSA był właśnie bardzo wczesny wylot z Krakowa, który umożliwiał wczesne dostanie się do różnych miejsc w Europie. Dzięki temu CSA mogła skutecznie konkurować z liniami Star Alliance. Może błędem było przeniesienie lotów w ostatnim sezonie z 5:10/5:30 na 7:30, co zaskutkowało mniejszą ilością chętnych na skorzystanie z usług CSA ?
a czy ktos wie jak sie "miewaja" loty poznanskie??
Jeżeli nie pojawią się na to połączenie konkurencyjne ceny biletów do samej Pragi (bo do tej pory ciezko było znaleźć coś poniżej 900 zeta RT), to wróżę rychły koniec CSA w Balicach, bo możliwość korzystnych przesiadek zostanie bardzo mocno ograniczona.