CSA: Rzadziej z Krakowa do Pragi

CSA: Rzadziej z Krakowa do Pragi Kraków traci poranne połączenie Czech Airlines do Pragi oraz wieczorny przylot ze stolicy Czech. Dotychczas przewoźnik obsługiwał samolotem ATR 42 dwa rejsy dziennie - o godz. 7:30 i 15:10. W sezonie letnim linia będzie latała do Pragi tylko raz na dobę. - W okresie od 27 marca do 29 października z Krakowa do Pragi nasi pasażerowie będą mogli skorzystać z połączenia...
25/03/2011 22:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo 2011-03-29 22:35   
jjemiolo - Profil jjemiolo
b747400er: W istocie. Na to wyglada.
b747400er 2011-03-29 15:42   
b747400er - Profil b747400er
JJemiolo: to prawda, mysle, ze Ukraincy duzo bardziej obawiaja sie ekspansji LO na Ukrainie niz OK. OK az takim zagrozeniem dla nich nie jest. Dla Ukraincow ciagle niezwykle wazne sa polaczenia atlantyckie, na ktorych z uwagi na druga kategorie nie moga sie rozwijac. A ten ruch wlasnie moze im uciekac przez Polske wywozony przez LO, choc w tym roku w zwiazku ze zmniejszonym oferowanie LO na trasach atlantyckich zapewne udzial LO w przewozach CEE-USA/Kanada spadnie, bo w LOcie moze nie dac rady przewiesc tylu pasazerow z/do PL jak mialo to miejsce w latach poprzednich, bowiem na polaczeniach atlantyckich beda latac tylko 4 maszyny zamiast 6-7. Byc moze na okres Euro 2012 bedzie 'uwolnione niebo', chyba, ze Ukraincy uznaja, ze ruch z tej okazji moze byc wykonywany jako czartery lub tzw. extra sections.
jjemiolo 2011-03-29 14:47   
jjemiolo - Profil jjemiolo
mietek: jesli OK uruchomi (jesli!) wszystkie trzy nowe ukrainskie trasy to bedzie miec piec (IEV, ODS, LWO, DOK, HRK) miast tamze, a LO tylko cztery. Mysle ze powinno byc odwrotnie. Jestesmy sasiadami i kulturowo blizej z Ukraina niz Czechy. Moze o cos innego tu chodzi, jak obawa ze mozemy byc za silni w lotnictwie?
mietek 2011-03-28 10:28   
mietek - Profil mietek
No ja też się mocno zdziwiłem tymi lotami do Lwowa 4 razy dziennie, ale nie śmiałem upomnieć jjemiolo;-) Wracając do Ukraińskich połączeń to LOT też w sumie będzie miał 4 z DOK. Wcześniej był Lwów, Odessa i Kijów.
jjemiolo 2011-03-28 00:03   
jjemiolo - Profil jjemiolo
kamyk: oczywiscie, dziekuje i gratuluje dobrego wzroku.
kamyk 2011-03-27 15:28   
kamyk - Profil kamyk
PRG-LWO to chyba 4 razy w ciagu tygodnia a nie dnia ;)
jjemiolo 2011-03-27 05:19   
jjemiolo - Profil jjemiolo
b747400er: moze OK potrzebuje ATR na LWO. Uruchamiaja LWO od 29.04, 4x w ciagu dnia na ATR. Ponadto DOK wchodzi 3x na jetach of 24.04, na noc (jak LO), jak tez HRK zaczynaja 3.06 na jetach, tez noca. Jak sie im udalo trzy ukrainskie trasy a LO tylko DOK (na razie). Moze w zamian za VV trase z KBP do KLV (od 24.04)?
b747400er 2011-03-26 23:32   
b747400er - Profil b747400er
JJemiolo: sprobuj raz jeszcze;-) Albo wyslij na priv. Marecki: biorac pod uwage, ze to rejs w srodku to i tak beda mieli nizsze wplywy, bo bedzie mniej tych, co placa wiecej. A zatem to obnizy sredni wplyw jednostkowy, z paxow tranzytowych, wiec na tym bardziej bedzie im zalezec na tym, by zarobic cos na tych co leca tylko do PRG i z powrotem. Dodatkowo koszt fotela w 735 jest drozszy niz w ATR, wiec nie liczylbym na to, ze uda sie poleciec do PRG z OK sporo taniej.
jjemiolo 2011-03-26 20:42   
jjemiolo - Profil jjemiolo
poddaje sie.
jjemiolo 2011-03-26 20:41   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Cos nie poszlo poprzednio! Przepraszam!
b747400er
jjemiolo 2011-03-26 20:36   
jjemiolo - Profil jjemiolo
B747400er
marecki 2011-03-26 20:28   
marecki - Profil marecki
B747: oczywiście pełna zgoda z tym , co piszesz. Natomiast co do ewentualnych biletów tańszych , miałem na mysli ewentualną korzyść z punktu widzenia pasażerów z tej zmiany (bo innych niestety nie widzę): przy 737 byc może wrzuca poprostu jakąś pulę biletów w cenach promocyjnych i na tym bedzie mozna skorzystać, bo obecne ceny do PRG (ok. 1000 zł RT) od razu skreślają dla przeciętenego paxa CSA (mimo bezpośredniego lotu) w zestawieniu z cenami oferowanymi przez SA (LO, LH).
b747400er 2011-03-26 14:24   
b747400er - Profil b747400er
Jak dla mnie to dosyc karkolomny pomysl, by zlikwidowac poranne polaczenie (obslugiwane AT5) i pozostawic polaczenie w srodku dnia i obslugiwac je niezwykle drogim na miejsce 735. Rejs na nocowanie zapewnial mozliwosc dowozenia ruchu biznesowego (a zatem relatywniej wyzej platnego) do PRG i rozwozenie go po Europie i byl oferta konkurencyjna wobec Star Alliance, nawet biorac pod uwage, ze byla to 'walka' mrowki ze sloniem (50 miejscowy samolot OK versus kilka rejsow wiekszymi samolotami przewoznikow ze Star Alliance). Zamiana z ATR czy SF3 na 735 w srodku dnia wydaje sie byc pomyslem chybionym - po pierwsze znacznie zwieksza oferowanie w kiepskich godzinach, po drugie 735 to jeden z najdrozszych samolotow na miejsce - wiec nie jestem pewien, czy jak pisze Marecki, jest szansa na to, ze pojawi sie wiecej tanszych biletow, zwlaszcza, ze pewno i tak sredni wplyw spadnie z uwagi na brak rejsu na nocowanie, a koszt fotela w 735 jest sporo wyzszy niz w ATR. Mozliwe, ze to rozwiazanie wynika z tego, ze OK zmniejsza swoja flote o 1/3 i w zwiazku z tym tnie siatke i ATRy byly potrzebne gdzie indziej. Ciekawe czy to jest rozwiazanie na tzw. przeczekanie najtrudniejszych miesiecy, czy to nowy pomysl na przetrwanie. Choc raczej przypomina mi te koncepcje, ktore doprowadzily OK do sytuacji w ktorej sie dzis znalazl, dzieki lataniu np. na trasie PRGTLL v.v. 2x dziennie 734 i sprzedawaniu biletow po cenach, ktore nie pozwalaly na pokrycie kosztow operacji. Jak pisalem juz kiedys, problemem OK jest kompletnie niedostosowana do potrzeb flota. Co do PRGPOZ v.v. to po pierwsze obsluguje ja dla OK franczyzobiorca. Po drugie o wynikach trasy nie mozna powiedziec po miesiacu operacji, kiedy nawet nie zdarza splynac wyniki finansowe. Stad o oceny tej trasy bedzie mozna sie pokusic za kilka miesiecy.
marecki 2011-03-26 14:09   
marecki - Profil marecki
Jeszcze jedna uwaga : z systemu rezerwacyjnego wynika, że rejsy niedzielne będą realizowane o 11.20 z Pragi i o 13.00 z Krakowa.
marecki 2011-03-26 13:58   
marecki - Profil marecki
andrzej: prawdopodobnie była to jedna z przyczyn zmniejszonego zainteresowania ich lotami porannymi, bo ceny generalnie miewali bardzo korzystne , mozliwości przesiadek też dość dużo , poranny wylot i poźnowieczorny powrót dawały tu interesujące możliwości. W tamtym roku jednak mocno pocieli rozkład, więc nie wiem jak te oferty przesiadkowe prezentowały sie po tych zmianach. W tym momencie, ponieważ będzie operował duzo większy samolot, jest może szansa na dobre ceny biletow do samej Pragi , dobre tzn porownywalne do oferty LOTu , ktory jak wiadomo ma Pragę od ok. 400 zl RT z Krakowa. teraz CSA oferuje KRK-PRG za .....981 zł RT
pepe 2011-03-26 11:47   
pepe - Profil pepe
Loty z Poznania do Pragi pozostają na sezon letni :)
andrzej 2011-03-26 11:30   
andrzej - Profil andrzej
Do tej pory zaletą CSA był właśnie bardzo wczesny wylot z Krakowa, który umożliwiał wczesne dostanie się do różnych miejsc w Europie. Dzięki temu CSA mogła skutecznie konkurować z liniami Star Alliance. Może błędem było przeniesienie lotów w ostatnim sezonie z 5:10/5:30 na 7:30, co zaskutkowało mniejszą ilością chętnych na skorzystanie z usług CSA ?
qbdel 2011-03-26 11:06   
qbdel - Profil qbdel
a czy ktos wie jak sie "miewaja" loty poznanskie??
marecki 2011-03-26 09:18   
marecki - Profil marecki
Jeżeli nie pojawią się na to połączenie konkurencyjne ceny biletów do samej Pragi (bo do tej pory ciezko było znaleźć coś poniżej 900 zeta RT), to wróżę rychły koniec CSA w Balicach, bo możliwość korzystnych przesiadek zostanie bardzo mocno ograniczona.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy