Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
I co z tą siatką b747400er? Kto wygrywa i kto w której lidze?
b747400er
2011-03-22 18:38
To jesli bierzemy pod uwage wszystko to ja musze podzielic na kilka kategorii i w zasadzie bardziej obiektywna ocene moglbyc dac w jednej (tu wszystko jest w zasadzie policzalne i nie ma wyboru wg.: lubie/nie lubie):
Kategoria SIATKA
B747, myśle że raczej całość ( serwis, flota, trasy, etc).
b747400er
2011-03-22 17:04
Ale bierzemy linie europejskie, czy ic serwis na trasach europejskich - bo to spora roznica. Np. Jesli chodzi o BA to serwis w Europie maja kiepski, ale jak wezmiemy long haul pod uwage i ich klase biznes czy premium economy to wypadna wtedy duzo lepiej;-) Zreszta takie roznice beda w przypadku wielu linii... te duze lepszy serwis maja na long haulu, te srednie i mniejsze na trasach europejskich.
Driver, no nie bierzemy, skupiamy się na Europie.
Jeżeli nie bierzemy linii typu Singapore, Qatar czy Emirates pod uwagę, to mniej więcej się zgadzam. Ale ja LH czy SAS do pierwszej ligi to bym nie zaliczył.
mietek, akurat BA i AF osobiście nią zaliczylbym do I ligi. Oczywiście to wszystko zależy od tego jakie kryteria przyjmiemy ( serwis,flota, kierunki). Dla mnie I liga to:SAS, Swiss, Finnair, KLM, LH. II liga:BA, AF, IB, AB( zakładając ze AB to już nie LCC) III liga:BMI,TAP,AZ, Austrian. IV liga: LO, CSA, AirBaltic, Malev, Tarom, Belavia, Air One, IcelandAir.
Skoro już tak o tych ligach to z ciekawości poprosze przykłady do każdej;-)
Skoro CSA, Malev - to IV, LOT to III, to jakieś przykłady z II i I? I - liga to rozumiem LH, BA i AirFrance?
Zawsze powinno się równać do tych lepszych. Nie twierdze ze LO ma być "rownane" do Emirates;) ale chociaż do mocnych średniaków III ligi ;) Przy naprawdę niewielkich checiach i nakladach można to uzyskać.
piotrek737
2011-03-21 23:05
To Ci kiedyś wytłumaczę o co mi chodziło, ale może nie tu i teraz bo to nie ten wątek i za dużo pisania ;) Można mieć w końcu różne zdania na różne tematy i tyle ode mnie.
Pierwsza liga, trzecia liga, monitory takie i owakie a mnie zastanawia i martwi co będzie jak się więcej leciwych lotowskich maszyn 'wysypie'. Wiem. Nie ten wątek ale sami zaczęliście :p
Ale napisałeś, że to porażka, a ja tak nie uważam i już. Samoloty pocentralowe na trasie londyńskiej to skandal. Leciałem 767 i w business, i w economy i jakieś logo na monitorach (nawet nie mam pojęcia o czym piszesz) nie mają wpływu na to, czy serwis (i pokład) jest porażką, czy nie. Samolot jak samolot, siedzenia jak siedzenia, dla mnie było ok (mówię o economy). Chyba też był to LPE, ale głowy sobie nie dam uciąć. Nie zauważyłem niczego, co miałoby sprawić, że uznam, iż to porażka. Było normalnie, bez fajerwerków. I tyle.
piotrek737
2011-03-21 22:32
To rozumiem, że w LO tylko biznes istnieje? Pisałem ogólnie o całości. Biznesem nie latam bo mnie zwyczajnie na tę chwilę na coś takiego nie stać. A ekonomia to jednak 85% samolotu. Miałem tę przyjemność lecieć np. 767 (LPE) no i nawet logo Variga nie jest usunięte z monitorów i różnych innych części w tym samolocie. Samoloty LOT Charters na trasę do LHR puszczane są każdego dnia. Wylatały się w LO, wytłukł je Central dzień i noc no i w środku bardzo stylowo i klasycznie wyglądają. Owszem napiszesz, że są Embraery no owszem są i dobrze, że one chociaż są i wyglądają. Poza tym nie porównałem LOTu do LH tylko napisałem, że chciałbym aby kiedyś tak wyglądała w LO klasa ekonomiczna i tyle. Nie popadam w żaden zachwyt o LH bo też ma swoje mankamenty.
Jest zbyt mocny, dlatego w tej lidze wygrywa, a jest za słaby, aby wskoczyć do wyższej klasy. Ale na to niewielki mamy wpływ, a czepianie się LOTu, że nie jest taki super jak LH (która ma wiele sama za uszami) czy Emirates jest nie dość, że głupotą, to jeszcze krzywdzi nasz tonący LOTcik ;p
Driver, no widzisz mam ten sam pogląd na ten temat. Tylko ze to jest dopiero IV liga europejska ( wg. mnie) LO jest zbyt "mocny" na te IV ligę ale zbyt słaby na III. Jest jeszcze jeden aspekt, można awansować lub spaść:)
Już wielokrotnie o tym pisałem, z czym sprawiedliwie porównywać LOT. Według mnie. I na pewno bliżej naszym liniom do linii typu CSA, Belavia, Malev, Air Baltic czy może też nieco, acz mam wątpliwości, Aerosvit. Na pewno nie do Qatar, Emirates, Singapore, Delta (też wielu próbowało porównywać) czy BA, a także nie LH.
Driver, a do której ligi zaliczasz LO? I właściwie jakie linie są w jakich ligach?
Nie uważam, że oferta business class w LOT, także po retroficie, to kompletna porażka. Z czym porównywałeś? Może tak samo błędnie, jak inni, którym zarzucasz nieadekwatne porównania? LOT jak na swoją "półkę" oferuje przyzwoity (nie mówię, że zachwycający) standard, jak i serwis. Na pewno nie jest "totalną porażką". Chyba, że rzeczywiście porównamy z Emirates, Singapore czy Qatar (a nawet LH). Wówczas tak, ale podobno porównywać mamy według lig?
piotrek737
2011-03-21 19:56
Humbak: Tak przejrzałem to wszystko 2 razy no i hmm jeżeli to jest robienie ludziom jak to nazwałeś wody z mózgu no to ja już nie wiem... Przecież tu jest zero zachwytu, suche fakty co w każdej klasie jest i tyle. W porównaniu do ich Benków 747-400 i Airbusów A330-A340 jest naprawdę więcej miejsca. A dyskusję to wybacz, ale mogę kierować jak chce byle by się mieściła w granicach lotnictwa bo do tego jest ten portal ;)