Pierwsze hipotezy po wypadku An-148

Pierwsze hipotezy po wypadku An-148 Rosyjscy śledczy podejrzewają, że przyczyną katastrofy Antonova An-148 mogło być wadliwe wskazanie prędkości samolotu. Zespół dochodzeniowy przyjął hipotezę, że piloci zostali wprowadzeni w błąd przez wadliwe wskazanie prędkości przez co samolot przekroczył dopuszczalne limity aerodynamiczne. Maszyna rozbiła się 5 marca w zachodniej Rosji.  Samolot miał zostać...
11/03/2011 02:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
orro 2011-03-12 12:59   
orro - Profil orro
Kudak nie ma co generalizować, że Rosyjskie/Ukraińskie samoloty spadają, bo są źle wykonane.
2008 A320 spadł do morza również podczas lotu testowego. Awaria na pokładzie może zdarzyć się w każdej maszynie. to, co napisał piotrek737. Cudów nie ma:)
piotrek737 2011-03-12 00:43   
piotrek737 - Profil piotrek737
No ale jeżeli przekroczy się pewne limity konstrukcyjne szczególnie samolotu pasażerskiego no to kurcze nie ma bata i coś na pewno odpadnie choćby to był Benek, Embraer lub Airbus.
b747400er 2011-03-11 22:11   
b747400er - Profil b747400er
Jest jeszcze jedna kwestia. Samoloty wielkiej piatki: Boeing, Airbus, Bombardier, Embraer, ATR a takze BAe, Fokker czy Saaby maja zapelnione serwisowanie i czesci praktycznie od reki lub w ciagu 24h na calym swiecie. Producenci rosyjski tego zaoferowac nie moga i to sie nie zmieni przez dlugi czas, bo jest to bardzo kosztowna i czasochlonna inwestycja.
kudak 2011-03-11 22:01   
kudak - Profil kudak
Samoloty te tak jak napisał b747400er zasilą najprawdopodobniej tylko państwa WNP, z kilkoma wyjątkami. Wg mnie żaden ze wschodnich samolotów nie może konkurować z samolotami zachodnimi. Oczywiście nie mówię, że te samoloty są źle wykonane, choć ta katastrofa mówi chyba sama za siebie, a dodatkowo rosyjskie lotnictwo nie ma dobrej opinii. Także wiele rosyjskich linii zamawia nie jakieś Irkuty, Antonowy, SSJ czy Tupolewy, a Airbusy i Boeingi, ponieważ są one bardziej ekonomiczne niż te produkcji rosyjskiej. Ponadto Airbus za kilka lat wprowadzi model A320neo, który będzie jeszcze bardziej ekonomiczny od dzisiejszych A320. A przecież wiele rosyjskich maszyn, które są teraz "nowością" zostały zaprojektowane w latach 90 XX w. Z powodu licznych problemów gospodarczych wytwarzane są dopiero teraz, gdy na zachodzie niedługo maszyny zaprojektowane pod koniec lat 80 i początku 90 XX w. zostaną zastąpione przez nowe, bardziej wydajne maszyny. Oczywiście nie mówię, że rosyjskie samoloty nie mają się rozwijać, ale jeśli Rosjanie chcą konkurować z zachodem to nie powinni produkować czegoś, co lada chwila na zachodzie zostanie zastąpione nowym modelem.
b747400er 2011-03-11 19:26   
b747400er - Profil b747400er
Dokladnie, to zaden hit eksportowy. Ani AN148/158 ani SSJy nie robia furory, szczegolnie gdy przyjrzy sie nim z bliska. Najprawdopodobniej w wiekszosci trafiac beda do flot przewoznikow w krajach WNP.
mietek 2011-03-11 15:27   
mietek - Profil mietek
No nie wiem...ja bym takiego hitu eksportowego nie chciał...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy