Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737
2011-03-14 15:32
hops: fakt nie rozdzieliłem tych 2 kwestii osobno. Ground hanling to informacja dla handlingu co zostało zrobione pod samolotem a deklaracja lądowania to info dla lotniska i przynajmniej jak ja pracowałem musiała też być podpisana.
@piotrek737
mylisz dwie zupełnie różne opłaty. opłaty lotniskowe to jedna bajka, opłaty handlingowe druga. btw GHN (ground hanlding note) a nie "deklarację ladowania" (?!).
@humbak
wg. AIP za takie lądowanie QF (i każdy inny przewoźnik) zapłaci PPLowi (za lądowanie, hałas i postój) ew. po zniżkach.
z tego co wiem to QF ma podpisana umowe z WAW jako awaryjne lotnisko w systuacjach nadzwyczajnych, rowniez dla A380.
Piotrku737: O własnie od Ciebie głównie odpowiedzi oczekiwałem. Dzięki! A tak czy siak, to cieszmy się. że wybrał WAW.
b747400er
2011-03-09 19:46
A moze powod byl taki, ze TXL to taki duzy 'city airport' i moze niekoniecznie jest najlepiej przygotowane na przyjecie takiej maszyny jak 747 w sytuacji awaryjnej. TXL jest bardziej zatloczony, sa klopoty ze slotami, byc moze tez wyzsze oplaty halasowe dla duzych samolotow. Byc moze tez z nad Pily musialby ostro schodzic na TXL, a decydujac sie na WAW mogl to robic na dluzszej drodze. Przyczyn i powodow wybrania WAW a nie TXL moze byc wiele.
piotrek737
2011-03-09 19:22
Humbak: Oczywiście, że tak :) Tzw. płytowy/rampowy czy jak go inaczej zwali zabiera ze sobą papierek o nazwie deklaracja lądowania (Choć nie jestem pewien czy to nadal np. w WAW obowiązuje) no i się wypełnia co było pod samolotem wykonane kapitan to podpisuje i potem handling zajmuje się podliczeniem tego i wysyła fakturę do linii :) Tak mniej więcej w skrócie to wygląda ;)
krzysiek-wro
2011-03-09 19:11
może pilot wybrał warszawę bo taniej?
A czy linia odpala wszelkie opłaty należne lotnisku za takie wydarzenie?
Orro jest całkiem dużym "dzieciakiem" jak na dziecko. :o) Witaj!
Bo w PL tania służba zdrowia ;) a tak serio - to wie tylko pilot QF. // krzysiek-wro (nic tak nie pobudza, jak świadomość, że ktoś to rusza) -> nie karmić trola!
usuniety
2011-03-09 18:55
Zamiast się kłócić może zastanówmy się czemu nie wylądował w Berlinie, który miał po drodze i do którego miał już bliżej niż do WAW? Czy w takich sytuacjach wybiera się mniej zatłoczone lotnisko?
krzysiek-wro
2011-03-09 18:48
Witam po dłuższej przerwie, ale jak przeczytałem posty statystyka to coś się we mnie zagotowało. Statystyk:jesteś specyficznym entuzjastą lotnictwa. B747 nie lądują na co dzień w Polsce. Jest to na pewno wydarzenie. A380 też lądowały nie na takich lotniskach jak Okęcie.
witaj orro! :) żegnamy statystyk // nie pisane reguła nie karmić trola!
Witam orro'a serdecznie na p.com ;)
Nie pękaj, stać mnie żeby kupić sobie własny. A jednak swiety mikolaj:))
statystyk
2011-03-09 17:11
orro .. podaj mi adres wysle ci model do sklejania dzieciaku....
ty pewnie podniecasz sie medianami. jedni lubia szare mydlo, inni jak im sie nogi poca...
Nic to.
WITAM wszystkich entuzjastów lotnictwa!!
Nowy na p.com:)
statystyk
2011-03-09 17:06
orro ... wlaze bo bawi mnie to jak sie tym podniecacie ...
a co do lądowania, to pewnie, że nie było awaryjne. Normalne lądowanie, ewentualnie z priorytetem. Samolot sprawny, paliwo na pokładzie było, a te 'procedury' ograniczyły się do karetki na płycie...Że przekierowany? to co, jak np z powodu pogody będzie div to od razu będzie awaryjnie?
@statystyk, ty co? swiety mikolaj??''ho ho ale sensacja taki duzy samolot w warszawie ho ho''
Duzy duzy, i linie niecodzienna. Jak cie to nie interesuje to po co wlazisz i komentujesz? A 380 lh bedzie na okeciu, nie martw sie.