Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Słabo, często tym lotem latałem, nie potwierdzam, że zapłenienie było 50%, według moich informacji była czasem połowa samolotu, ale częściej 3/4. Czekamy na nowości od Lufthansy.
szumny: obawiam się, że LOT. Tak wynika z artykułu...
b747400er
2011-03-15 20:45
wroord: to marzenie scietej glowy. Nie dadza E70 na trase, ktora moze wykonac turboprop z dwoch powodow. Wykonanie tej operacji jetem jest sporo drozsze, a po drugie, nie wstawia ATR na trase gdzie lata E70, bo ATR nie bedzie zdolny jej wykonac z powodow technicznych. Oba rejsy do FRA sa robione przez ten sam samolot, to tez jedna z przyczyn przeniesienia tego rejsu z POZ do WRO, co by nie robic dolotu pod jeden rejs.
b747400er
2011-03-15 20:40
pepe: z pewnoscia, to byl cel LH, aby wyfryzc LO z tej trasy. Z pewnoscia to dla LH trasa strategiczna i uknuli ten spisek juz pol roku temu zmieniajac rozklad w POZ. Dobre. Po prostu 735 byl im potrzebny w godzinach wieczornych na jakiejs innej lepszej trasie, a LO tez uznal, ze mozna lepiej wykorzystac ten samolot we WRO. SK zmienia samolot na CR9, bo to najmniejszy samolot w ich flocie. Powoli zasteuja wszystkie rejsy, gdzie latalo dla nich QI wlasnymi operacjami.
Zeby jeszcze rzucili na trase WRO-FRA-WRO choc jednego E170 zamiast ATR72....
jjemiolo
2011-03-15 18:59
Przynajmniej LO nie stracil slotu we FRA. To ze skasowal conajmniej jedna (jak sugeruje 747400er. albo dwie wg innych) pare krajowa nie przyczyni sie do rozwoju wezla WAW. W koncu ten wezel musi w pierwszej kolejnosci bazowac na pasazerze polskim. W tym kontekscie uwazam zmiany do/z BZG za korzystne. Na miejscu LO wrocilbym tez do LCJ z conajmniej jedna para na noc, bo wczesniej czy pozniej LH wejdzie tam i wywiezie wszystkich przez FRA, MUC lub BBI.
Nie wiecie o tym, że LO jak coś daje to za chwilę to zabiera ?
O sytuację w Poznaniu się nie martwię, LH celowo zrobiła późno poranny lot do FRA i wygryzła LOT.
LH zacznie latać większymi maszynami i możliwe , ze doda więcej lotów , a SAS zmienia samolot z Poznania na CRJ 900 :)
ciekawe, gdzie ten samolot będzie teraz nocował zamiast Poznania?
mariuszjam: może cena nie pójdzie w górę za bardzo, bo na rejs o 5:55 będzie dużo mniej chętnych niż obecnie na 5:30 i 6:15 razem wziętych. FRA i MUC obsłuży teraz praktycznie wszystkich pasażerów przesiadkowych, a przez WAW polecą już same dziwolągi.
mariuszjam
2011-03-15 15:49
ja się tylko martiwę, że cenny porannych lotów WRO-WAW pójdą do góry:(, do tej pory ten 6.20 był często w "przyjaznej" cenie i często gościłem na pokładzie
driver: oczywiście z punktu widzenia pasażerów z/do POZ to kiepskie wieści, no ale LO nie jest od tego , żeby wszystkim robic dobrze, tylko od tego żeby w końcu zacząć zarabiać na dz. operacyjnej. Nie mam pojęcia , czy te konkretne zmiany akurat go przybliżą do tego celu, czas pokaże, ale dobrze że są jakieś ruchy i próby porządkowania rotacji, rozkładu i podaży miejsc.
No oby :) Ja zawsze staram się patrzeć na sprawę "dwustronnie" i choć nas, pasażerów często irytują posunięcia przewoźników, to przecież oni nie są od spełniania naszych widzimisię, a zarabiania kasy. Tak, jak było z sobotnimi cięciami w lutym, co z punktu widzenia logiki i ekonomii było bardzo pozytywne z punktu widzenia linii, a wkurzające pasażerów. Sam na tym ucierpiałem wówczas ;p
b747400er
2011-03-15 15:02
Driverze800: Mysle, ze na trasie WROWAW v.v. pojawi sie nowy rejs w lunch time, po tym jak samolot wroci z FRA, wiec bedzie to niejako przesuniety jest rejs z 615 na lunch time. Przychod z WROFRA v.v. bedzie pewno mniejszy niz z tych WAWPOZ v.v., POZFRA v.v., ale tez koszty jednego rejsu WROFRA v.v. zamiast tych dwoch wyzej wymienionych tez beda nizsze, a zatem wynik finansowy wprowadzonej zmiany powinien byc dodatni. Po za tym to rozwiazanie wygladza rotacje, o czym pisalem w kilku moich postach wczesniej.
Marecki: To prawda, ale tutaj skasowane będą aż trzy rejsy, by jeden uzyskać, a nie wiem, czy na ATR do FRA z WRO da się wygenerować przychód (w perspektywie zysk) taki, jak z WAW do POZ, z POZ do FRA i z WRO do WAW razem wzięte.
pawiku: co masz na myśli pisząc o nierentowności: Lufthansę czy polskie koleje?
Kraj, w którym nic się nie opłaca i wszystko jest "nierentowne". Tu się nie działa dla ludzi - działa się dla rentowności. Oto Polska.
brokerze: Szu-ort? Niebywałe. :o)
Ale nie od dziś wiadomo, że na trasie Warszawa-Poznań jest megakonkurencja z dwiema spółkami kolejowymi, które oferują produkt pozwalający w 3h30 się przemieścić. Poza tym RegioEkspresy mają bezpłatne wifi i kontakty przy każdym siedzeniu.
Siatka jest napięta i jeżeli tylko zamiana rejsu poznańskiego na wrocławski do FRA przyniesie LO zarobek, to jest to dobra zmiana
Poprawcie tego orta, bo aż razi...