Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Artykuł dobry choć zgodze się z nida2006, że relacja z latającej trumny to było by coś;-) Choć sam raczej bym się chyba nie zdecydował:)
marqoos_pl
2011-03-07 19:15
@admin - ja i tak nie znam się na tym, więc (jeszcze) się nie boję, hehe
Wściekle zielone fotele z czerwonymi zagłówkami są przepaskudne. Maskara totalna. Uprzedzam, że nie przekonuje mnie argument, że to barwy flagi narodowej. Na całe szczęście ani LOT nie ma foteli biało czerwonych ani Lufthansa żółto-czarno-czerwonych.
marqoos_pl: IŁ96... Marku odważny jesteś:))))))) He, he...
marqoos_pl
2011-03-06 22:41
A tak swoją drogą, to piloci Air Italy Polska prezentują się wyjątkowo dobrze... Dziękuję za taką przyjemną foto-relację również, hihi.
marqoos_pl
2011-03-06 22:01
Ja to będę miał 'klimatyczny' lot wkrótce... IŁ-96 Cubana de Aviacon... Jak przeżyję, to może się podzielę jakimiś fotkami, hihi. **** A co do tych relacji, to należy je traktować jako ciekawostkę, a nie "przewodnik po liniach lotniczych". Więc zarówno relacje o Air Italy Polska, Ryanair, LOT czy też Libyan Arab Airlines są warte uwagi. Czekamy na więcej.
piotrek737
2011-03-06 17:42
Przynajmniej taka Brazylia ma zakłady lotnicze, które coś swojego produkują a w Polsce wszystko rozpiepszyliśmy :)) Moderatorowi chodziło pewnie o przygodę w 727 nie w E70, którą to każdy z nas może każdego dnia przeżyć.
nida2006
2011-03-06 16:45
Oczywiście Boeing 727-200 Libyan Arab Airlines do listopada 2010 napewno był we flocie LAA. To zreszta bardzo ciekawa linia lotnicza, która w czasach swojej świetności- lata 70-80te oferowała usługi na bardzo wysokim poziomie. Nowe wtedy 727-200, które zastapiły Caravelle, powożone były przez arabskich pilotów ( wyjątkowo zręcznych) catering na pokładzie super. LAA obsługiwały też trasy WAW-TIP i WAW-BEN ( w czasie gdy pracowało w Libii ok 20 000 Polaków- w tym moi rodzice) Dlatego wiem. Izolacja Libii , oczywiście uzasadniono powodowała, że flota sie starzała, i nie jest szczytem nieodpowiedzialności ale koniecznośca w te samoloty wsiadać. Nie wiem jakim cudem nie doszło tam do katastrofy, Może dlatego, że 727 to naprawdę rewelacyjny samolot. Jutro lecę do KRK i spowrotem - jak przeżyję przygodę w brazylijskiej awionetce E-170, to zgodnie z sugestią moderatora coś opiszę. Pozdrawiam.
Ktgracz, co do B707 MEA to raczej nie była wówczas latajaca trumna ( dziś pewnie już tak) jak chodzi o pozostała cześć Twojego postu pełna zgoda:)
piotrek737: racja takie pułapy to przeważnie notują B744, np. teraz MH3 nad PL ma jeszcze mniej, bo FL310
4tech: nic nie mam do takich klimatycznych maszyn, ale jak ktoś ma (jak ktoś wie, że to latająca trumna, a i tak wsiada, bo a nóż i tym razem się uda!) skłonności samobójcze, to polecam przed lotem wykupić polisę na życie na przynajmniej 1mln zł by była jakiś pożytek z głupoty --> czytaj ustawić rodzinę. ..::.. Co innego ludzie, którym plan lotu ułożył jakiś anonimowy agent i sprzedał im bilet i lecą nieświadomi, że samolot na trasie CDG-MRS-SAH, to jedna z niewielu maszyn z ich floty dopuszczona do lotów na trasach do EU A330, a dalej na odcinku SAH-Moroni przelot jest realizowany taką drugiej kategorii A310, która w normalnych krajach służy już tylko do przewozu Cargo, a do EU nią raczej nie latali, bo groziło, to wielotygodniowym uziemieniem jej na którymś z lotnisk jakby doszło do wyrywkowej kontroli. PS. ciekawa inicjatywa i super sprawa, że ktoś o tym pomyślał!! : latajmybezpiecznieDOTpl (zob. zgłoszenie z dnia 06/12/2010 )
piotrek737
2011-03-06 14:13
QF32 nad Polską zwiększa na FL350 ;) Nigdy go nie widziałem niżej no chyba że leci B744 ;)
broker: dla długich tras także od ilości paliwa w zbiornikach. Jak np. teraz taki A380 startuje z LHR do SIN (QF32) przelatuje nad Berlinem na FL330 (10058 m), a w drugą stronę inny A380 (LH721) PEK-FRA po 12h lotu jest znacznie lżejszy i leci (lżejszy, może lecieć w rzadszej atmosferze, a tam mniejszy opór ośrodka = oszczędność paliwa) nad Polską na FL380 / 38000 ft /11582 m
"klimatycznym" samolotem oprócz maszyn " made ii U.S.S.R" ( An24/26, TU134/154) był lot samolotem B707 MEA na trasie BEY-KTW ;)
piotrek737
2011-03-06 13:15
Ktgracz: No tak 3 z 2 mi się pomerdały ;) Ale to tym bardziej 722 to już wow muzeum kilkanaście sztuk na świecie tylko hula. Ale nie zmienia to faktu i sensu całej tej kwestii, że robienie np. oblatywacza w takich "liniach" to byłoby troszkę nieodpowiedzialne.
Broker: Od planu lotu, możliwości samolotu no i również od pogody.
Od czego zależy wysokość przelotowa?
piotrek737: chyba była mowa o 35cio letnim B727-200 (B722), a nie B737-200.. // nida2006: a taki lot Juba-Chartum-Cairo może być? ;) //
PS. takie bryki i latanie nimi w krajach tzw. "3go świata" (chodzi o trzymanie się norm bezpieczeństwa), nie ma czym imponować, ew. świadczy o... ;-)
piotrek737
2011-03-06 09:48
Oblatywacz nie jest wyzwaniem a jest prezentacją i opisaniem linii operujących przede wszystkim z Polski... Można polecieć nawet na drzwiach od stodoły w Mozambiku tylko jaki jest sens i co czytelnicy w Polsce z tego wyniosą? Kolejną kwestia to linia jaką leciałeś :D Bo chyba B732 to jakoś spory kawałek czasu musiało być a nie ostatnio gdyż żadna linia w tamtym rejonie nie operuje już na B737-200 ;) Ostatni B732 odszedł z Tunisair w 2001 roku. Nawet Sudan Airways nie mają już takich bryczek ;)
nida2006
2011-03-06 09:26
Ha Ha;) Zbyt poważnie traktujecie Drodzy Koleżanki/Koledzy mój wrodzony cynizm. Napisanie relacji z komfortowego przelotu na Kanary- jako dziennikarz- nie traktuję jako wyzwanie. Oblatywacz by mi zaimponował gdyby napisał relację z przelotu Chartum - Trypolis 35-letnim Boeingiem 727-200. To są klimaty. Ja mogę opisać nie tak dawno przebyty przelot TUN-TIP właśnie taką bryką...pozdrawiam Komentarz moderatora: Opisz zatem, z chęcią opublikujemy:-)
A to można tak wpuścić cywila na jumpseat'a?! ;)