Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marecki: Bo narescie jest sprawidliwosc.....do tej pory wlasnie tak bylo ze Polacy dostawali ogromne summy mil za bilety w najnizszych klasach
Jak lecialo sie do DE lub z DE zawsze bylo tak ze dostawales 125 mil. (Byla zawsze klasa T,L,E)...na trasach do i z DE rzadko byly bilety w taryfie U....ktora byla tania i dawala wiecej mil.
hamburg: spadek atrakcyjności programów lojalnościowych jest powszechną tendencją; podobnie dzieje się w przypadku innych przewoźników. Bilety "milowe" i opłaty za nie są coraz wyższe, ilość mil za rezerwacje coraz niższa w przeciętynych (nie tylko najatańszych) klasach rezerwacyjnych, słaba dostępność co atrakcyjniejszych tras, zmniejszenie elastyczności biletów-nagród itd. itp. Zobacz na zmianę polityki taryfowej LH w ostatnich miesiącach - dawniej nawet za bilet kupiony za 600-700 zł dostawało się 750 mil za segment, teraz nawet za dwukrotnie droższy bilet jest tylko 125/s. Generalnie target jest na kilentów nie tyle (nie tylko) latających często, co płacących odpowiednio dużo za bilety.
voyager737
2011-02-03 15:57
AB na pewno zrobił milowy krok, aby stać się przewoźnikiem sieciowym ale to jeszcze za mało. I teraz widać , że w DUS toczy się bój o pasażerów pomiędzy AB i LH, bo obydwaj przewoźnicy mają tam swoje bazy. Ta linia dopiero się tak naprawdę rozwija, bo nowe berlińskie lotnisko da jej wielką szansę.
pozbyc wizerunku jako low cost---tak mialo byc :-)
AB akurat chce sie pozbyc pozbyc jaka linia low cost...chce byc widziany jako przewoznik sieciowy. Tylko w AB zapomnieli ze podniesiecie cen i mowienie ze jestesmy teraz sieciowym przewoznikiem, jest za malo aby odniesc sukces. A szczegolnie jezeli sie pogarasza serwis i warunki topbonus.....o ktorych nawet nie sa informowani klienci.
AB nie przebił się jednak w KRK jako konkurent LH, bo codzienne połączenie KRK-DUS miało, jak mniemam, służyć m.in. przejęciu części ruchu keirowanego przez konkurenta do FRA i MUC i stamtąd w Europę i świat. No ale ceny AB przy lotach z przesiadką nie są na zdecydowanej wiekszości kierunków atrakcyjniejsze, niż LH, często są wyższe, w tylko nielicznych przypadkach niższe (np. DME), a jeden lot dziennie nie dawał pełnego i komfortowego dostępu do ich całej siatki (sensowna przesiadka była możliwa tylko na wybranych trasach).
airberlin raczej nie zalicza się do tanich linii lotniczych
voyager737
2011-02-02 18:21
Jeśli Lufthansa otworzyła by Dusseldorf z Krakowa z pewnością byłoby to opłacalne. Duży ruch biznesowy ale przede wszystkim pasażerowie transitowi.
Dziwię się, że Lufthansa jeszcze nie weszła na tą trasę. Mają we flocie mniejsze samoloty niż AB więc spokojnie mogłoby być dobre obłożenie. Mógłby też ewentualnie LOT spróbować ale na to chyba nie ma co liczyć biorąc pod uwagę niechęć naszego narodowego przewoźnika do rozwoju w regionach. Do tego teraz linia, która chciałaby potencjalnie wejść na tą trasę jest w rewelacyjnej sytuacji gdyż zniknęły także połączenia FR, 4U i EZY do Nadrenii Północnej - Westfalii. Swoją drogą to dość ciekawe, że Kraków, który miał do tej pory aż cztery bezpośrednie połączenia do tego rejonu Niemiec, stracił je wszystkie w krótkim czasie.
piotrek737
2011-02-02 17:28
Kubik: To nie kombinujący German ;) Poza tym z KTW lata codziennie LH do DUS więc nie zdałoby to egzaminu. Dareck: Ta wypowiedź była podczas przedstawiania planów na rok 2011.
Przecież nie powiedział KIEDY wrócą do systemu sprzedaży, więc praktycznie nie minął się z prawdą :)
może przeniosą do KTW? :)