Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
dobrze ze nie sa one opoznione.
farmerze: Ja Ci tylko podaję, jaka "świecka tradycja" jest w wizzowej infolinii uskuteczniana. Najwidoczniej jednak trasa KTW-MAD nie jest "podobna" do KTW-CRL. A tak na marginesie, to w tym jakże opluwanym Ryanair nie miałbyś takich kłopotów, bowiem zmieniasz sobie na dowolną trasę w całej siatce linii.
humbak: na stronie wizzaira nie jest napisane, ze lot zastepczy musi odbyc sie w ramach tych samych krajow. w gre wchodzi zamiana na ta sama, lub podobna trasa, przy czym nie jest napisane w czym owe podobienstwo ma sie objawiac.
farmerze: Takie są, niestety, konsekwencje łączenia lotów w liniach p2p. Każdy pasażer robi to na swoje ryzyko. Wizz Air i tak idzie Ci na rękę, mówiąc że przerzucą Cię na lotniska poza Belgią, bowiem ich normalna procedura to zmiana rezerwacji na każdą inną trasę w obrębie tych samych dwóch krajów.
brokerze: Żadna linia sobie nie pozwoli na "bezpodstawne odwołanie lotu". Każde odwołanie ma jakąś swoją podstawę. I każda linia ma do tego prawo, ale ma także obowiązek zastosować się do konsekwencji zawartych chociażby w rozporządzeniu unijnym.
marecki: Jak najbardziej wiąże się to z koniecznością wypłaty odszkodowania, bowiem to decyzja linii,a nie force majeure skasowania rejsów spowodowała. Pasażerowie jednak nie będą o tym mieć zielonego pojęcia, poza wyjątkami, bowiem mało kto na to zwraca uwagę jakie ma prawa.
Zadzwonilem przed chwila do callcenter. moja rezerwacja z 12.02 z ktw zostala anulowana. lot 8.02 jeszcze widnieje w systemie, bo pozostalo mniej, niz 14 dni do odlotu. proponuja przerzucenie mnie do BVA, DTM lub EIN. ale co z tego, skoro nie pokryja mi zadnych kosztow, abym dostal sie na CRL, skad FRanca mialem leciec do MAD? najlepsze jest to, ze oznajmili mi, iz nie przerzuca mnie na ktw-mad 11.02, bo to jest trasa "niepodobna". koszt biletu do mad to 220zl. zaproponowali natomiast waw-crl, ktory obecnie kosztuje 440zl. z ekonomia u nich na bakier, a pasazer zdany na siebie. nigdy wiecej "różowej siły".
Czy aby skasowanie rejsów na mniej niż 2 tygodnie nie wiąże się z obowiązkiem wypłaty odszkodowań? Zwłaszcza, że rezerwacje poprostu "zniknęły" w systemie, natomiast zgaduje, że nikt niedoszłych pasażerów nie poinformował pewnie jesczze o tym.
Skandal! Po pierwsze klienci powinni złożyć skargę do ULC, a po drugie powinni wytoczyć pozwy o odszkodowanie za bezpodstawne odwołanie lotu.
4techu: Domyślam się, bo w przeciwnym razie byłoby to załatwione. :o)
humbaku, nie ja dzwoniłem
4techu: To w takim razie jakiś niedouczony pracownik był. A jeśli Wizz wydał takie zarządzenie w sprawie tych konkretnych rezerwacji, to jest to sprawa do nagłośnienia przez media.
humbaku...tam właśnie było dzwonione...
4techu: W takich sytuacjach dzwoni się na warszawski stacjonarny numer i oni bez problemów powinni zmieniać rezerwację. Trafiliście na jakiegoś głąba w infolinii.
humbak, call center? na stronie wyskakiwalo błąd strony...
4techu: To robi sam wbrew swoim regulacjom, albowiem to nie ja wymyśliłem te regulacje. Wiele razy miałem przypadki, że zmieniałem rezerwację w Wizz z powodu ich zmian i nigdy nie było problemów. Zmieniłem przykładowo TSR-FRL na BBA-NAP. Ważne, aby w obrębie tych samych krajów było. Kto odmówił na Twoim podwórku?
humbak, no powinno być tak jak piszesz... ale W6 robi jak chce:p mam na to przykład z własnego podwórka., gdzie odmowiono dzisiaj zamiany na lot z LCJ... albo inny termin z POZ ale zwrot kasy. Tak niestety robi Wizzair...
A, jest na ten temat osobny artykuł. :o)
Dodać należy, że zniknęło także sporo rejsów na trasie KTW-KBP w lutym i marcu.
"zakupione bilety przepadły"! "Pasażerom, którzy stracili swoje rezerwacje"! Ależ nie róbcie propagandy negatywnej. Nic nie przepada. Można zmienić rezerwację na każdy inny dzień na każdy inny rejs pomiędzy dwoma krajami, na które opiewała skasowana rezerwacja. I bynajmniej nie "należy wtedy dopłacić ewentualną różnicę w cenie", gdyż taka zmiana jest bezpłatna dla pasażera.