Wrocław: Terminal stanął w rok

Wrocław: Terminal stanął w rok Minął rok od rozpoczęcia budowy terminalu Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice. Bryła budynku czterokrotnie większego od obecnego terminala jest już wykończona z zewnątrz, a realizowane w środku prace potrwają do najbliższej wiosny. Jesienią 2011 roku lotnisko planuje przyjąć pierwszych podróżnych w nowym terminalu. Podczas mijającego roku powstał czterokondygnacyjny...
28/12/2010 19:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2011-01-03 09:04   
mietek - Profil mietek
Na pewno z zazdrości...
siwol 2011-01-02 21:25   
siwol - Profil siwol
ciekawe dlaczego najwięcej krytyki pada ze strony ludzi z Mazowsza...
siwol 2011-01-02 20:11   
siwol - Profil siwol
kajek i jogib: pełna zgoda! Brawo dla WROCŁAWIA!
mietek 2010-12-31 13:19   
mietek - Profil mietek
Dokładnie nie pamiętam, ale było mówione, że nowy terminal jest dla LO i jego partnerów. Swego czasu wszystkie inne linie, KLM, BA itp, na swojej stronie podawały, że wylot jest z terminalu 1. Ale teraz to już wszysycy latają z A;-)
humbak 2010-12-31 13:10   
humbak - Profil humbak
mietku: Ja nie do końca jestem przekonany, że "taki był plan". :o) W każdym razie teraz jest jasne, bo jest Terminal A i dobrze.
mietek 2010-12-31 12:12   
mietek - Profil mietek
humbak: taki był plan, a że jest jak napisałeś to już nie moja wina;-) Ja też byłem zdziwiony mocno jak na bilecie BA miałem terminal jeden, a odprawa była na 2. Teraz to fakt, że jest właściwie jeden terminal A i słusznie, bo nie różnicy między nimi, potem wchodzi się na jedno i to samo;-)
humbak 2010-12-31 10:51   
humbak - Profil humbak
mietku: Wskaż mi gdzie w Warszawie wszystko jasne było? Z nowej części lata także British Airways, Finnair, Aer Lingus, wiele czarterów. Nie ma zasadniczo jakiegoś wyraźnego podziały, że nowa część jest dla Star Alliance. Zresztą być nie musi, bo to i tak jeden terminal.
as77 2010-12-31 10:30   
as77 - Profil as77
Zobaczymy, co przyniesie przyszłość. Ja się ciesze z nowego terminalu. Stary był może i całkiem niezły, ale strasznie mały. Wystarczyły 3-4 loty i mamy tłok niemiłosierny. Nowy budynek terminalu w końcu pokaże Wrocław z lepszej strony. A kto wie, może nowe inwestycje wpłyną na plany już latających do WRO przewoźników...
mietek 2010-12-31 10:16   
mietek - Profil mietek
No właśnie o to chodzi, bo w przypadku Warszawy wszystko było jasne; LOT i inni ze stara do nowego, a LCC i pozostałe w starym. A do WRO to latają głównie LCC oraz LO i LH. Franca na pewno nie pójdzie do nowego jak będzie drożej, więc może się skończyć tak jak się tego obawiam: LO i LH w nowym, a poza tym wiatr i tłok na starym gdzie lądują LCC...
tomic 2010-12-31 09:50   
tomic - Profil tomic
mietek: żadnych oficjalnych informacji nie udało mi się na ten temat w internecie wyszukać, więc pewnie jeszcze nie wiadomo. Można mieć tylko nadzieję, że zmuszą Wizzair, Ryanair i chartery do przeprowadzenia się - tak jak to było w przypadku warszawskiej Etiudy. Ale Etiuda to było dziadostowo do rozbiórki, a stary terminal we Wrocławiu został niedawno rozbudowany i jest całkiem niezły (tylko maciupki).
mietek 2010-12-31 08:37   
mietek - Profil mietek
Kajek: Ty w jakieś agencji PR pracujesz czy jak?;-) Rozsądne planowanie wydatków i myślenie długofalowe w Polsce zwykle oznacza do końca kadencji:) Bardzo dobrze, że WRO będzie mieć nowy terminal tylko mam nadzieje, że ktoś to dobrze przemyślał i zachęci WIZZ oraz France to przenosin, bo jeżeli z nowego będzie latać tylko LOT i Lufa to będzie porażka...
kajek 2010-12-30 23:39   
kajek - Profil kajek
tomic: nie wydaje mi się, żeby Twój pesymistyczny scenariusz miał się sprawdzić... jestem pewien, że ekipa rządząca Wrocławiem bardzo rozsądnie planuje wydatki i nie skupia się tylko i wyłącznie na tym co można zrobić dzisiaj, ale z pewnością myśli długofalowo! Ponadto, wszystkie przedsięwzięcia można finansować w różnoraki sposób - są środki unijne, są środki bezpośrednio z budżetu miasta, są środki dla miasta z budżetu województwa są też w końcu i prywatni inwestorzy... tylko, że do ogarnięcia sprawnego funkcjonowania miasta potrzeba bardzo sprawnego prezydenta i bardzo sprawnej ekipy jego pomocników w urzędach. Myślę, że to jest właśnie siła Wrocławia. A budowa nowego terminalu jest tylko jedną z licznych inwestycji, którą miasto podjęło, żeby zbliżyć się do Europy.
I niestety aż boli serce czytając stwierdzenie: 'do Zachodu jest dużo dalej niż nam się wydaje'. Niezależnie od tego na jakim etapie rozwoju jesteśmy, nie możemy po prostu stwierdzać - my jesteśmy gorsi, mniej rozwinięci, nam się nie należy to czy tamto, bo to jest właśnie droga do nikąd, która hamuje rozwój i prowadzi do zacofania... to właśnie poprzez nieustanne usprawnianie, unowocześnianie mamy szansę stać się bardziej zachodni...

jogib - zdecydowanie się z Tobą zgadzam.

Nowy terminal może przynieść Wrocławowi wiele korzyści. Zachęci pasażerów do korzystania z lotniska, zainteresuje linie lotnicze, poprawi wizerunek miasta!
jogib 2010-12-30 21:58   
jogib - Profil jogib
Obecny terminal jest na granicy przepustowości. Jasne, że można dobudować kolejny kontener i dalej jakoś to wszystko ciągnąć. Moim zdaniem budowa nowego terminalu była niezbędna i cieszę się, że po latach coś ruszyło. Jestem przekonany, że ruch pasażerski będzie coraz większy nie tylkodzięki budowie nowych firm ale przede wszystkim dzięki wzrostowi świadomości Polaków na temat możliwości podróżowania samolotem. Na prawdę nie rozumiem co jest z niektórymi osobami. Wrocław będzie miał nowoczesny terminal a czytam opinie, że lepiej inwestować w co innego. Jak ja nie lubię naszej narodowej specjalności czyli narzekania na co się tylko da. Uważam, że w ciągu najbliższych lat we Wrocławiu będzie się dużo działo (i nie piszę tutaj o Euro) i nowy terminal jest jak najbardziej potrzebny.
tomic 2010-12-30 21:19   
tomic - Profil tomic
kajek: Może nie żyjemy w kraju trzeciego świata, ale do Zachodu jest dużo dalej niż nam się wydaje. W tymże Wrocławiu można biurowce i zakłady na jednym wdechu wszystkie wymienić - jest ich mniej więcej tyle, co w jakimkolwiek stutysięcznym niemieckim mieście. A Wrocław jest wielkości Frankfurtu nad Menem! Gdyby nie emigranci, to na lotnisku byłoby pewnie z pięć razy mniej pasażerów. Ja też się cieszę, że we Wrocławiu będzie fajny terminal, sam już nieraz wstydziłem się zań przed znajomymi z zagranicy, ale naprawdę nie ma nic za darmo. Postawią jeszcze Forum Kulturalne i przez 10 lat nie będzie się działo NIC, bo już nowych kredytów nie da się zaciągnąć, a stare trzeba będzie spłacać. Mam nadzieję że się mylę, ale jakoś tak mnie dziś Tusek likwidacją OFE dobił i teraz wszystko czarno widzę:)
kajek 2010-12-30 20:44   
kajek - Profil kajek
4tech - bardzo dobra uwaga!
Ludzie! Żyjemy w XXI wieku i jesteśmy państwem członkowskim UE! A niektóre wasze wypowiedzi świadczą, że żyjecie w jakimś kraju trzeciego świata... myślę, że zdecydowanie zaslugujemy na ładne, zadbane, nowoczesne i przestronne lotnisko w stolicy Dolnego Śląska! Akurat to aktualne jest ewidentnym reliktem przeszłości. A tak po prawdzie, chociażby nawet i z WRO miały latać tylko LOTy do WAW i Lufthansa do FRA to przecież chyba przyjemniej podróżuje się z zadbanego i ładnego budynku, prawda?!
A akurat WRO nie straci połączeń, to destynacja bardzo atrakcyjna dla linii lotniczych...
Co do samego miasta - zdecydowanie moim zdaniem (i zdaniem większości mediów) faktycznie jest najlepiej rozwijającym się miastem w Polsce. Nie ma innego miasta, które w takim tempie remontuje swoją infrastrukturę, budynki czy też wznosi duże Forum Kulturalne.
triks 2010-12-30 19:32   
triks - Profil triks
Coś mi zjadło słowo DOBRZE w pierwszym zdaniu. Dopowiem jeszcze, że osobiście wolę latać z/do ładnych lotnisk niż do baraków w polu.
triks 2010-12-30 19:27   
triks - Profil triks
ja jestem zdania że bardzo iż powstaje nowy, dużo większy i przyszłościowy terminal. Obecny był planowany gdy latali tylko "biznesmeni" z zachodu i wąskie gro bogatych. Obecnie latają wszyscy. W szybką kolej nie wierze, na drogi już też nie ma pieniędzy (i są to dużo droższe inwestycje niż postawienie budynku), a terminal może na siebie zarobić - 4 tyś. mkw na usługi parkingi i już jest więcej pieniędzy. Obecnie przed odprawą jest jedna kawiarenka, mała restauracyjka i kiosk. Po odprawie niewiele lepiej, a jak trafią się ze trzy samoloty na raz z tego samego "terminalu" (schengen/non-schengen) to trzeba mieć ze sobą wygodną torbę do siedzenia - aż wstyd przed znajomymi (i nieznajomymi też)
tomic 2010-12-30 18:18   
tomic - Profil tomic
Pewnie jestem pesymistą, ale dla mnie to niestety tylko fantazja, że w przyszłym roku na nowym terminalu zobaczę maszyny Austriana, Air France, KLM, BA czy Swiss podjeżdżające do nowiutkich rękawów. Skąd mieliby się wziąć niby ci pasażerowie? Jakieś wielkie firmy powstają, które miałyby wygenerować dużo większy ruch? Raczej będzie nadal kursował jeden autobus podwożący do trzepaczek lecących do WAW/FRA/MUC. A Wizzairy, Ryanairy i chartery nadal ze starego terminala (chyba że stary terminal zostanie zamknięty - ma ktoś potwierdzone informacje? dopiero co rozbudowany, więc wątpiłbym)
tomic 2010-12-30 17:53   
tomic - Profil tomic
4tech: to zależy od konkretnego przypadku. Generalnie jestem za inwestycjami infrastrukturalnymi, nawet na kredyt, ale są inwestycje bardziej i są te mniej potrzebne. Myślę, że Wrocławiowi bardziej przydałyby się inwestycje drogowe/kolejowe niż terminal z wodotryskami za kilkaset milionów złotych. Oczywiście o ile moje założenie, że dałoby się tanio rozbudować istniejący terminal jest prawdziwe, bo obecny faktycznie pęka w szwach i coś trzeba było z tym zrobić.
4tech 2010-12-30 17:37   
4tech - Profil 4tech
nie budują, źle budują też źle..może wreszcie się zdecydujecie co chcecie?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy