Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krótkowzroczność zarządu LOTu jest przerażająca... szkoda, że firma nie dostrzega zapotrzebowania na rynku... mam nadzieję, że konkurencja dobrze wykorzysta te zmiany
b747400er
2010-12-24 09:39
Ale kto mowi o tym, ze z LO odejdzie 4-5 E70/75? 4xE95 to nie zamiana latajacych juz we flocie LO E70/75. LO pare lat temu zamowil 12 E75 i zlozyl opcje na 12 kolejnych majac mozliwosc zamiany E75 na inne samoloty z rodziny E-Jet. Z tej pierwszej 12 odebrano juz 8 samolotow - byly to E75, a kolejne 4 to beda E95. W tym samym czasie odejda pewnie ER4, ale pewno z LO Charters dojda 734. Czyli LO w koncu pozbedzie sie najdrozszego na miejsce samolotu ze swojej floty i chwala mu za to! Teraz kolej zamienic 735 na E90/E95, bo to kolejny najdrozszy na miejsce samolot we flocie. To doprowadziloby to zracjonalizowania floty odrzutowcow i obslugi rejsow E70/75/90/95, a 734 obslugiwalby trasy, gdzie E95 bylby za maly i Bliski Wschod, bo tych kierunkow jest coraz wiecej: TLV, CAI, DAM, BEY.
Ja ciagle licze na to, ze loty wroca do systemu. Kurcze, przeciez w Katowicach jest potencjal na LOT! Szczegolnie na trasie KTW-MUC, no ale jesli sie nie da inaczej, coz moze konkurencja wejdzie z radoscia... A, no i trasa do TRN tez byla niezla! Latali tam nie tylko pracownicy FIAT'a, ale rowniez ludzie kultury.
piotrek737
2010-12-23 10:16
Sprawa z kontraktami wyglądała tak, że nie było w 100% ostatecznego ani dogranego kontraktu na Bombardiera. Są podpisane na tę chwilę wstępne umowy z Bombardierem jak i z ATRem. Są w tych umowach opisane co przewoźnik chce, jaki typ by zamówił i z jakim wyposażeniem. Są również zawarte czasowe ramy dostaw i ilość maszyn, które oparte są na planach. Z tymże teraz jak nie ma Mikosza to upadł plan chyba o nazwie LOT bus czy coś takiego. A to ten plan właśnie odpowiadał za rozwój takich krótkich tras, które mogłyby być obsługiwane turbopropami. W tym momencie jest złożona rekomendacja euroLotu na dany samolot, ale skoro tamten plan upadł no to muszą dokumentacje złożyć raz jeszcze i nowe analizy zrobić. Roku nie mogą czekać więc pewnie na wiosnę będą coś leasingować w sensie nowsze ATRy, żeby sezon jakoś ogarnąć. Na wiosnę też pewnie dowiemy się więcej na temat jaki samolot zostanie wybrany już ostatecznie. Chmurka: te Embraery nie są też LOTu a i nie są wynajęte dla pułku :P SP-LIG, LIH i LIM to "własność" EuroLOT w tym dwa utopione dla rządu, które po prostu będą sobie czasem latać. Wszyscy wtedy się tak zachwycili tą kasą a teraz wyjdzie, że nie będzie na czym latać. Skoro rządzący sami doprowadzili do takiego stanu to niech latają sobie na przysłowiowych drzwiach od stodoły...
szkod że Mikosz zrezygniwał przecież ten kontrakt na 20 maszyn z Bombardiera byłby super rozwiązaniem, czemu nowy zarząd nie chce ciągnąć tego co dobre. Takiego prezesa jak Mikosz juz chyba nie będzie. Uważam, że w takiej sytuacji LOT koniecznie powinien przedłużyć możliwosc leasingowania 735 oraz 2X 767.
gufi_gda
2010-12-23 09:30
Ranny ( godz. 9.00) lot z GDN do MUC obsługiwany przez LOT E45 też "wyleciał".
Trochę to wszystko "poszło się dymać" wskutek faktu, że "poleciał Mikosz", a ten miał niemalże dograny kontrakt z Bombardierem na dostawy 20 maszyn, które mogły się rozpocząć już od wiosny 2011 roku. Z nowym zarządem opcja kompletnie padła i ucichła... A alternatywnych rozwiązań nie widać.
Krotko mowiac, masakra. To jak LOT planuje rozwinac skrzydla? Moze pozyczy od 36 Pulku Tu-154? Juz puscil im 2 embraery, to bedzie tylko -1 samolot w tym ukladzie?
Malpuja PKP, ktore nie ma czym jezdzic i sie "rozwija" tak, ze wszyscy glosuja na "nie"
Zenujace i wkurzajace.
jjemiolo, odchodzi 5 sztuk E45 w zamian nie przychodzi żaden samolot, następnie odchodzi 5 sztuk E70 o których pisałem wcześniej ( wraz z regami) w ich miejsce przychodzą 4 sztuki E95....czyli na minusie masz 6 sztuk samolotów. Natomiast kiedy wypadną B737 ( całe 5 sztuk) tego dokładnie nie wiem ale też jakoś wkrótce wracają do GECAS. Jeżeli będzie to w 2011 to mamy 11 samolotów mniej...czyli flota LO zmniejszy się z obecnych 41 maszyn do 30 sztuk liczone bez LO Charters i EuroLOT, a bym zapomniał jeszcze o dwóch B767 które też odchodzą...28 sztuk pozostanie...
jjemiolo
2010-12-23 03:41
Moze to wszystko nie zamierzone ale nadal jakos niejasno. Zgadzajas ie wszyscy ze ER4 wychodza. Ile ich jest obecnie 4 lub 5? Jesli tak to minus 4-5. Przychodza 4xE95 ale wypadaja 4xE70/E75, czyli 0. 4tech przypomina ze 5x737 wypadaja, czyli kolejne -5. Czy znaczy to ze LO bedzie miec latem nawet 10 maszyn mniej niz obecnie? Pocieszam sie ze to nie jest prawda, ale jesli tak, to masakra. Bede wdzieczny za oswietlenie.
pcharasz
2010-12-23 01:29
Hmm, skoro E170/175 mają odejść w zamian za E195, to czemu LO, gdy zmienił opcje z E175 na E195, uszczuplił również to zamówienie na E175? Wychodzi na to, że najpierw zeszło z zamówienia 4x E175, a teraz jeszcze wywalą z floty kolejne 4x E170/175?
madej, Ty chyba nie potrafisz czytać,sorry ale na to wychodzi...w artykule stoi jak wół sic! że kończy się leasing w 2011 na E45...
a co w takim razie z E145?
Madeju: Właśnie w tym zdaniu, które wskazałeś, jest to napisane. Przylecą bodaj 4 E195, ale 4 E170/175 odlecą. To chyba proste i zrozumiałe, prawda? Przynajmniej dla reszty, jak widać. Na szczęście napisałeś, że niezrozumiałe jest to "dla Ciebie".
piotrek737, samoloty wracają do GECAS a są to SP-LDA/LDB/LDD/LIE/LIF czyli razem 5 sztuk...pierwszy z nich ma odejściu już w kwietniu a reszta w ciągu kolejnych 2-3 miesięcy...
spider_85
2010-12-23 00:01
No nieładnie, mam nadzieję że chociaż na trasie do Monachium LH zastąpi nasz LOT. Bo kierunek sam w sobie chyba ma potencjał.
piotrek737
2010-12-23 00:01
4tech nie mylisz się, sam byłem zdziwiony, że tak to rozegrali, ale niestety za 195, które przyjdą marcu, po krótkim czasie odejdą 170
madej, o ile dobrze pamiętam ( mogę się mylić) to E195 mają zastąpić E70 które schodzą z leasingu, zastrzegam że mogę się mylić ale taka była opcja początkowa.
"W kwietniu w LOT pojawić się mają większe samoloty brazylijskiego producenta - wersja E-195, jednak obecna flota serii E-170/175 zostanie uszczuplona o ilość nowych egzemplarzy nowego modelu." - zdanie zupełnie niezrozumiałe dla mnie, co to znaczy że obecna flota E-170/175 zostanie uszczuplona? Uszczuplona zostałaby gdyby z floty LOTu wybywał jakis E170 lub E175 a żaden nie odchodzi a przybędzie nowy typ samolotu typu Embraer mianowicie E195. Więc nie widze gdzie to uszczuplenie ma nastąpić, o uszczupleniu można byłoby mówic jeszcze wtedy gdy po dostawie 4 E195 LOT oddałby 4 E170/175, więc chyba coś tu powinno zostać poprawione w tym artykule.
piotrek737
2010-12-22 23:13
No i tu wychodzi zaniedbanie kilku ostatnich lat w kwestii floty... Wszystko się starzeje a na nowe samoloty nie czeka się jednego miesiąca i zaczynają się schody. W euroLocie jest ta sama sytuacja ATRy się starzeją, firma przedstawia rekomendację LO na dany model samolotu a ci nowi (w sensie zarząd) twierdzą, że muszą to przeanalizować i tak kolejne miesiące miną i będzie fajnie.