Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
LO 281/282 tez chyba zazwyczaj lata 735, najczęściej 734 jest na LO 279/280 czyli własnie ten po południowy a na nocowanie czyli LO 285/286 czasem i Emb 175 lata.
z tej całej dyskusji najabrdziej podoba mi się ŚLEDZIOLOT. Autor tego pięknego tworu, którego od dziś będę używać, ma u mnie pifko :)
ostenburg
2010-12-21 23:10
do LHR na nocowanie lata zazwyczaj 735
madej: 734 lata poza trasami ktore wymieniles w wiele innych miejsc, jak chociazby TLV, KBP, VIE
madej: to tylko moja trochę wybujała teza, że po dodaniu rejsów nocnych siatka LOTu się częściej rozjeżdża i przez to częściej muszą się posiłkować charterami nawet na rejsach dziennych. A sam pomysł tych nocnych rejsów jest faktycznie b.dobry
tomic: nie wiem czy można to łączyć z bliskim wschodem czy kaukazem, tam latają głównie Emb 175 do CAI 737 ale tez nie zawsze i są to rejsy nocne czyli w dzien dla potrzeb takich rejsów jak LHR cała flota LOTu jest dostępna. Nocne rejsy na blisko wschód to bardzo dobry pomysł bo to zagospodarowanie własnie floty krótkiego i zasięgu w godzinach nocnych, czyli w godzinach gdzie te samoloty stałyby bezrobotne a tak zarabiają na firmę. Natomiast tak jak pisałem nie łączyłbym tego z rejsami dziennymi, gdyż sa to niezależne od siebie operacje a samoloty z rejsów nocnych zwykle od 6 rano są juz dostępne dla dziennej siatki połączeń.
piotrek737: oczywiście, że inne linie robią podmiany, ale nie z normalnych samolotów na śledzioloty ale na inne o porównywalnym komforcie, bo niby jakie inne poważne linie europejskie dysponują śledziolotami? Dajcie proszę jakieś przykłady. Komfort odczuwalny w lotowskim śledziolocie jest naprawdę dużo gorszy niż te obliczone 1.5cm. Może w Charterach są jakieś inne (gorsze) typy siedzeń? Dziś rano specjalnie wypróbowałem i przy maksymalnym wsunięciu tyłka w siedzenie, ledwo ledwo udało mi się rozprostować nogi (a mam 175cm wzrostu), a na laptopie mogłem popracować tylko dlatego, że obok nikt nie siedział. Wczoraj przez moment siedziałem w takim ładniejszym ze skórzanymi fotelami, a w nim miejsca było jeszcze mniej. Naprawdę nie jestem marudą, czasami można wytrzymać dwie godziny w śledziolocie i cieszę się, że LOT sprzedaje dużo biletów że wysyła duże śledzioloty, ale takie podmiany powinny być awaryjne, a przynajmniej mi trafiają się często (odnoszę wrażenie że częściej od czasu wprowadzenia nocnych rejsów na Bliski Wschód i Kaukaz).
myślałem że na LHR szczególnie na wieczorne rejsy LO ma zarezerwowane 734 w werski na 147 miejsc i nie ma mowy o podmianach na LO charters, zresztą chyba oprócz LHR oraz jednego rejsu w tyg do CDG, BRU i CAI 734 juz nigdzie wiecej nie operują ( mowa oczywiscie o LOTowskich 734 nie w wersji czarter ).
Piotrek 737, wiem ze się nie da czasami:) tylko własnie czasami jak człowiek czyta komentarze na forum ludzi którzy totalnie nie znają tematu a uważają się za tworcow lotnictwa to poprostu przysłowiowe ręce opadają:p to tak jakbym widział swoje CC z firmy przy planowaniu obsady załóg na dane rejsy... temat rzeka:)
piotrek737
2010-12-21 21:09
Dołączam się do wypowiedzi Andrzeja. Jeżeli ktoś twierdzi, że tylko LOT podstawia samoloty na podmiankę, nie takie jak są zaplanowane no to super zna temat :D W wielu przypadkach kupując bilet kieruje się tym co leci. Kiedyś chciałem bardzo polecieć np. Avro Lufy bo nigdy nie leciałem no i nie wyszło ;) Przychodzę na lotnisko i ląduje B735 :) Flybe: u nas nie da się czasem inaczej :P
LO mialobyc a nie LI sorry:)
A wy jeszcze o tym samym?:))) Madej, LI w tym przypadku zrobił jedyna możliwa i rozsądna rzecz podmienil samolot na większy. Dobrze za dalej nie ciagniesz wątku o B767 bo okazało się ze jest popsuty;) tylko domagasz się podmisny na B734 co zreszta uczyniono. Zamiana na B73; w Y147 nie wchodziła w rachubę gdyż wiaxaloby się to ze zdjęciem takiego samolotu z innej trasy. A przy okazji dodam ze moja firma nie podmieniala samolotów na większe tylko proponowała zmianę terminu lub zwrot kasy i tyle...
ostenburg
2010-12-21 20:52
lot zrobil dobrze bo dzieki podstawieniu samolotu w konfiguracji charterowej kilkanascie osob polecialo do domu na swieta zamiast siedziec na lotnisku, przepraszam, LOT z w przeciwienstwie do low-costow zaproponowal swoim pasazerom hotel mimo ze wcale nie mial takiego obowiazku, dziekuje
zdarzyło mi się kilka razy ze był inny samolot niż miał być. madeju proponuje ci Ryanair ona zawsze maja te "same " samoloty
Ja jak do tej pory spotkałem się z takim przypadkiem tylko w LOcie.
Ja też bym poparł bo chciałbym mieć pewność lotu maszyną jaką wybrałem podczas rezerwacji. Natomiast sprzeciwiam się atakowaniu szczególnie LOT-u i prób udowodnienia, że tylko nasz przewoźnik tak robi bo to niestety praktyka wielu przewoźników.
Popieram madeja w jego akcji.
madej: Ale Ty się tak naprawdę czepiasz tylko logo z boku samolotu. Na tej samej zasadzie można by się czepiać, że na loty, które mają być obsługiwane przez odrzutowce Lotu są podstawiane ATR EuroLot. A tak się też zdarza. Co do A380, a A343. Jesteś pewny, że konfiguracja jest dokładnie identyczna ? No właśnie mi się nie wydaję. Pomijając już fakt, że A380 ma dużo nowsze i lepsze systemy multimedialne. Co do przykładu innego co Ci podawałem czyli CRJ900, a Avro to jestem pewny, że konfiguracja w CRJ jest bez porównania bardziej komfortowa. Więcej miejsca na nogi oraz szersze siedzenia i rozstaw siedzeń 2 2, a nie 3 3 jak w Avro. I znowu Twój przykład E175, a B734 też jest inna konfiguracja. E175 ma przecież 2 2.
domagamy sie nie podstawiania na rozkładowe regularne rejsy LOTu maszyn LOT Charters tylko tyle, bo to że za Emb 175 np poleci LOTowski benek 734 w konfiguracji LOTowskiej to nic nie szkodzi a Ty andrzej własnie takie przykłady podajesz miał leciec A 380 ale poleciał A 343, to jest akurat OK bo samolot z tej samej grupy konfiguracji siedzien. Podałes zły przykład ten z LOTu można by pórwnać do styuacji gdy kupujesz bilet w BMI airlines a zamiast tego podstawią ci samolot Bmibaby. A to że zamienia się samolot w tej samej grupie konfiguracyjnej siedzeń to jest dopuszczalne.
Moze zacznijmy na portalu akcje: Domagamy sie dokladnie tych samolotow co na bilecie lub odszkodszkodowania ! ;)
madej: No to Ci powtarzam, że pełno linii tak robi. A co powiesz na to, że kumpel kupił bilet w Lufthansie do Tokio drożej niż u konkurencji po to by polecieć A380, a mu podstawili 343. To jest dopiero niefart ale to sie zdarza, ja już podawałem mój przykład z LH, innym razem S7 zamiast 735 podstawiła tu154. Naprawdę madej to się zdarza bardzo często. Nie wiem czy to nieuczciwe pewnie troche tak jak np. z tym 380 ale jak już wspominał marqoos linia nie jest zobowiązana do przewiezienie Cie dokładnie tym typem samolotu, ktory masz na bilecie. A w tym przykladzie z LOT masz w sumie specjalne okolicznosci. A czesto linie zmieniaja samolot bez podania zadnej sensownej przyczyny.