Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aarrkkoo: z samej kolonii może nie (choć to ok. 100 km autostradą), ale już z Aachen, Duren i innych pomniejszych miejscowości jak najbardziej. Poza tym zobaczymy od marca, jak będą wyglądać te połączenia, i czy będzie więcej Germanwings w MST.
aarrkkoo
2010-11-30 17:05
hm, zeby dojechac z Maastricht do Kolonii czy Dusseldorfu trzeba zaplacic wiecej niz 8 EUR, czyli wysokosc tego dodatkowego podatku oraz dochodzi ogromna strata czasu. To polaczenie zostaje raczej wprowadzane, bo coraz wiecej pasazerow z Poludniowej Holandii i Zach. Belgii lata do Berlina czy Niemiec Wschodnich. Zaden Niemiec z Kolonii czy Düsseldorfu nie pojedzie do Mastricht, zeby oszczedzic 8 EUR !! Taka podroz trwalaby dluzej niz dojazd do Berlina koleja :-)
ucieczka, to będzie jak huby (lotów średnio-dystansowych dalej na południe Europy) STR i CGN, przeniosą odpowiednio na MST i SXB (ew. MLH), a niemiecki 'podatek ekologiczny' będzie miał zastosowanie tylko na dolot do ;-)
Cóż to za szalona ucieczka przed podatkiem! Niemiecki fiskus z pewnością żałuje już swojej pazerności ;)
Teraz już wszystko jasne. Nie trzeba było napisać tego od razu w artykule? :o) katowiczaninie: Bardzo dobry pomysł. Tym bardziej, że Maastricht jest bardzo ładny.
Dokładnie, wysokość podatku (8 EUR) jest taka sama dla tras krajowych i krótkich europejskich, ALE obowiązuje wyłącznie przy wylotach, a nie na przylotach do Niemiec. Zatem na rotacji MST-SXF w porównaniu z CGN-MST zamiast 16 EUR podatku, pasażer płaci 8 EUR. Poza tym niedługo pojawi się tekst o lotnisku w Maastricht i jego pseudo-międzynarodowym statusie.
katowiczan
2010-11-28 13:10
Generalnie, żeby uniknąć podatku trasa Berlin_Kolonia powinna zostać zamieniona na Maastricht - Poznań :D
Podatek obowiązuje przy wylotach z Niemiec, czyli lecąc z Berlina do Maastricht zapłacisz 8 EUR, ale już z Maastricht do Berlina ich nie zapłacisz.
irkolo: Wszystko fajnie, ale ja nadal nie widzę różnicy...
"Według projektu wysokość opłaty zależy od długości trasy.
Na przelotach krajowych i krótkich trasach europejskich wynosi ona 8 EUR od pasażera. Na lotach średniodystansowych wynosi 25 EUR, a na dalekodystansowych - 45 EUR.
Podatek nie dotyczy dzieci poniżej drugiego roku życia, lotów tranzytowych i samolotów transportowych."
zobacz link
Ja wiem, gdzie leży Maastricht. Pytam jakie znaczenie ma, czy samolot leci do Maastricht, czy do Barcelony, ale z Berlina? Podatek się nie nalicza? Jest tylko na rejsach krajowych?
katowiczan
2010-11-28 01:12
że Maastricht jest w Holandii, gdzie podatek nie obowiązuje, a ten lot może być wykorzystywany przez Niemców latających z berlina w okolice Dusseldorfu i kolonii
A na czym będzie polegać uniknięcie podatku w takim przypadku?