Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Gralu, oczywiście że nie tylko koszt paliwa,ale także opłaty komunikacyjne i parę jeszcze innych opłat od dopłat:)
oj chłopcy, apeluję o zaprzestanie populizowania! koszty według was to tylko koszt paliwa?
AT7 na godzinę lotu przy pełnym obciążeniu spala ok 600kg paliwa, więc interes niezły :-)
znalezione w sieci...:)
zobacz link
szczepan
2010-11-27 18:52
Komentarz moderatora: Szczepan, proszę o załączanie linków przez odpowiednią zakładkę/odnośnik znajdujący się z lewej strony pola edycji postu. Dziękuje
Czyli jakieś w przybliżeniu 1500 litrów na jedna rotacje. Jednym słowem LOT ubił dobry interes na tej trasie. Minimum 4000 PLN dziennie czystego zysku z dofinansowania przez urząd marszałkowski plus kasa za bilety:)))
piotrek737
2010-11-27 17:12
Wg. tras lotniczych EPWA-EPKK to 246 km a EPWA-EPBY to 249 km. Tak więc różnica jest niewidoczna więc te wagi można spokojnie przyjąć. Różnie to bywa ale można przyjąć np w dwie strony około 1300 kg
Piotrek737, wyprowadz mnie z błędu jak się mylę:) ale ATR42 na trasie WAW-BZG-WAW zuzyje/spali/wciagnie /- 1000-1200 litrów paliwa?:) koszt Tony paliwa to 2590 PLN VAT ( akcyzy LO nie płaci)....
piotrek737
2010-11-27 14:40
4tech: Dokładnie tak :)
piotrek737: ciężar Jet-A1 0,826 ? :)
piotrek737
2010-11-27 13:51
Co do paliwa to ja wiem coś na ten temat i tak np. na rejs 50 minutowy WAW-KRK bloki tankuje się na 1700/1800kg, na taxi idzie 50 a na trip 500.
oficjalne info dotyczące LF: WAW-BZG-15 paxów, BZG-WAW-30 paxów Dane z pierwszego lotu. Poniżej link do artykułu.
zobacz link
no właśnie rachunki:)...blisko 15 melonów, to skalkulowana kwota przy pustym samolocie ...4000 PLn za odcinek. Driverze 800 a czy Ty wiesz jakie jest zużycie paliwa w przypadku ATR42 na godzinę lotu? ( w tym przypadku 45min)? zobacz ile kosztuje 1 tona paliwa lotniczego Jet-A1 na lotnisku w WAW i BZG ( w petroLOT), policz opłaty nawigacyjne etc....i może wtedy zrozumiesz dlaczego napisalem że LO na tym zarabia.
a ja ta trasa przelece sie 10-11grudnia... :p tak na imprezke do Wawy :p
Przydalaby sie jeszcze reklama na miescie... bo poza kilkoma artykulami i dwiema audycjami w TV nic nie widac... no i o tym polaczeniu wiedza Ci ktorzy sie tym interesuja... co widac po rezerwacjach... chociaz prezes portu twierdzi ze super idzie sprzedaz...
jjemiolo
2010-11-27 04:19
Jesli LO zostanie przez trzy lata jest szansa na przyzwyczajenie ze LO jest alternatywa dla BZG. To moze byc pozytywne na dluzsza mete, bez wzgledu ktory: driver czy 4tech jest lepszy w rachunkach. Przywrocenie trasy jest pozytywne. Czasem jest potrzebna pomoc na rozruch.
driver800, [...] " A Ty w kółko powtarzasz, że te 15 mln to złoty interes i gwarant zarobku dla LOTu."[...] coś się chyba Tobie "pomerdało" o ile dobrze pamiętam to napisałem to pierwszy raz...a jakbyś dobrze skojarzył to nie byłem i nie jestem zwolennikiem tegoż połączenia..:P
Fortech: Ty nie bądź taki pewien, że LOT dzięki tej dotacji zarabia. Kwota niespełna 15 mln złotych przez trzy lata dotacji nie jest żadnym gwarantem zysku, a przychodu, i może najwyżej zmniejszyć stratę. Jeśli samoloty będą latały puste, to niewątpliwie koszt utrzymania tego deficytowego (nie przesądzam, że deficytowym będzie) połączenia w okresie trzech lat na pewno będzie wyższy, niż owe 15 mln. I pomijam, że mógłby LOT gdzie indziej zarobić tym samym samolotem więcej, co także można wliczyć do straty. Zatem dotacja pozwala zmniejszyć ryzyko finansowe przedsięwzięcia, owszem, ale na pewno nie gwarantuje zysku. A Ty w kółko powtarzasz, że te 15 mln to złoty interes i gwarant zarobku dla LOTu. A to tylko sposób na zwiększony przychód z trasy, pozwalający zmniejszyć ryzyko ekonomiczne.
teenager96, nowe połączenia by FR od wiosennego i zimowego rozkładu przewoźnika.../// omenair, no dopóki będzie kaska dla LO i Całbecki przy władzy w województwie.
polataja minimum 3lata.. tylko zastanawiam sie kiedy ta kurtyna wodna byla na powitanie :p