B787 - czy kiedyś się doczekamy?

B787 - czy kiedyś się doczekamy? Boeing ogłosi dziś oficjalnie kolejne, siódme już opóźnienie programu 787 Dreamliner. Pierwsza dostawa do japońskich linii ANA może zostać przesunięta aż o 9 miesięcy i nastąpić w ostatnim kwartale 2011 roku. Opóźnienie jest ogłoszone po tym, jak 9 listopada br. na pokładzie maszyny ZA002 problemy elektryczne spowodowały pożar. Od tego czasu nie odbywają się testy w locie,...
22/11/2010 10:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737 2010-11-25 14:56   
piotrek737 - Profil piotrek737
Nida2006: O pojawieniu się E-Jetów w LO to była swego czasu ładna historyjka, ale może zostawmy ten temat bez komentarza :D Co do tego wypadku Airbusa no to może jakiś wpływ to miało ale to był 14 września 1993 więc wtedy już pierwsze Benki 737 pojawiały się w LO. Sama katastrofa to przykładowy wypadek spowodowany m.in. wadliwym oprogramowaniem komputerowym oraz wadliwymi procedur i pilotażem. Zalecenia wniesienia poprawek obejmowały także warszawski port lotniczy i jego dokumentację. Wiem, że była tam motka ze strażą pożarną ponieważ lotniskowa i ta która przybyła z miasta nie współpracowały ze sobą i pod samolotem panował chaos. Po tym zdarzeniu powstały dopiero wytyczne jak mają wspólnie działać podczas katastrof. Ciekawy i wyczerpujący opis wypadku po angielsku w linku.
zobacz link
nida2006 2010-11-25 14:05   
nida2006 - Profil nida2006
co do pytania andrzeja- to myslę, że Nobla temu , kto ujawni prawdziwe przyczyny pojawienia się w LOT Embraerów;)
nida2006 2010-11-25 14:02   
nida2006 - Profil nida2006
Miło mi. W obu lotach , to znaczy 777 i A340 uczestniczyłem jako reporter tv. 777 przyleciał w barwach fabrycznych. Na pokładzie obok dziennikarzy byli prezes Litwiński, minister Liberadzki, ambasador USA Rey. Mówiono, że 777 to idealny nastepny krok przy rozwoju sieci LOT. Wtedy plany były bardzo ambitne. Istotnie samolot robił wrażenie i jak widać także karierę międzynarodową. Szkoda, że nie u nas. A340 przyleciał do Warszawy w lipcu 1998 w barwach Iberii. Impreza podobna. Przesłanie - kupujcie Airbusy jak chcecie do UE. Ale cały pobyt samolotu to już raczej był happening. Dowódca załogi- Hiszpan polskiego pochodzenia był gwiazdą bo łamaną polszczyzną opowiadał jak przemawia do komputera i mówi gdzie samolot ma lecieć;). Co do 777, to pamietam, że Kpt.pilot Krzysztof Lenartowicz chwalił samolot nie tylko za to, że istotnie jest ok ale właśnie za zachowanie przez Boeinga mimo nowoczesności klasycznych tozwiązań- np wolant. pozdrawiam
wojtek 2010-11-25 13:54   
wojtek - Profil wojtek
Na ERJ-195. Ale na co zamieni B734 to już jest zagadka.
andrzej 2010-11-25 13:37   
andrzej - Profil andrzej
Ciekawe na co LOT zamieni B735. Wydaję mi się, że jest co najmniej kilka tras europejskich, na których bez problemu by zapełnili B738.
piotrek737 2010-11-25 12:55   
piotrek737 - Profil piotrek737
john45: Owszem info jest i to był 1996 rok :) miały być 2 sztuki B738 :) Dla zainteresowanych link poniżej.
zobacz link
usuniety 2010-11-25 12:37   
usuniety - Profil usuniety
nidia2006, dzięki za ciekawą i wiele wnoszącą historię! Tak na marginesie, ciekawe czy B787 nie będą obarczone dużą liczbą chorób wieku dziecięcego...
john45 2010-11-25 10:17   
john45 - Profil john45
o B777 a A340 nie słyszałem w kotekście LO. Dzięki za info :) Od siebie dorzucę, że LO pod koniec lat 90tych oficjalnie ogłosił zamówienie kilku sztuk B737NG. Informacja ciągle wisi na stronce Boeinga.
nida2006 2010-11-25 05:55   
nida2006 - Profil nida2006
ps. Poważny wypadek A-320 Lufthansy na Okęciu - jesienią 1993 zniechęcił LOT do myślenia o Airbusach wogóle. A 320 wtedy oceniany był jako przekomputeryzowany i obarczony zbyt dużż liczba chorób wieku dziecięcego. Poza tym kokpit zmieniał ulubione nawyki pilotów. Boeing tego błędu nie zrobił- dlatego załogi zdecydowanie wolały 737. To czywiście wzbudziło irytację UE. A problem był, bo staraliśmy się o członkostwo i UE oczekiwała wsparcia dla ich produktu...jak widać bezskutecznie.
nida2006 2010-11-25 05:40   
nida2006 - Profil nida2006
Po tragedii w Lesie Kabackim w LOT pojawił się DC-8. Miał wypełnić lukę po straconym SP-LBG no i pozostałe IŁ62M przechodziły wtedy modernizację zgodnie z wytycznymi z raportu końcowego po katastrofie. Decyzję o zakupie 767 podjął osobiście w 1988 premier Rakowski wbrew stanowisku ministerstwa komunikacji, które chciało czekać na program Ił 96-300/M. Zmodernizowane Ił 62M - wprawdzie spełniały już wymogi bezpieczeństwa( zdublowane stystemy sterowania, monitoring silników, niepalne bagażniki) ale parcie na pozbycie się tych samolotów( wtedy prawie nowych) wygrało. Zaraz po 1989 Ministerstwo komunikacji dogadało się w kwestii zakupu dla LOT 9-ciu MD-83. To wzbudziło protest w LOT i umowę zerwano- co groziło nawet procesem , bo MD zaczął juz budowę dla LOT tych maszyn. Ostatecznie na początku lat 90-tych LOT realizował dwie dostawy- B 737 i TU 154M zamówione w 1986r. Tutki szybko wycofano, tylko jedna SP-LCO została przekazana do 36 SPLT- obecnie nr 102. 31 grudnia 1993 samolot B767-300ER SP-LPA "Warszawa" zaliczył na Okęciu twarde lądowanie - co skutkowało kilkumiesięczną naprawą. Wtedy pojawiły się w LOT DC 10-30 z min Finnair z fińskimi pilotami i polskimi stewardessami. W 1995 roku odbyła się w Warszawie oficjalna prezentacja zamolotu 777 połączona z rejsem nad Poznań i z powrotem. W 1998 to samo zrobił Airbus- pokazując nam model A-340. Szkoda, że nic nie wyszło z zakupu 777- wtedy mówiono, że decyzja prawie jest. Romans z Swissair uzależnił LOT od Embraerów i zablokował program zmiany B 737 na B 737 NG. Co dalej będzie ..... ?
4tech 2010-11-24 01:54   
4tech - Profil 4tech
madeju...czytanie ze zrozumieniem nie należy do mocnej strony Twojego ego.
piotrek737 2010-11-23 17:56   
piotrek737 - Profil piotrek737
kitsune/andrzej: DC-8 latał rok od 08.1987 do 08.1988 reg miał N8968U i był z Arrow Air. Potem latały 3 samoloty DC-10 OH-LHD od Finnair-a, 9M-MAT od Malaysia i po LO trafił do Northwest oraz 9M-MAZ również z Malaysia Airlines. Warto dodać, że ten ostatni zwiedził najwięcej linii a zaczynał w KLMie ;) Madej: Przeczytałeś dokładnie to co napisał 4tech? Bo jakoś nie było tam napisane, że nie będzie BA miało za parę chwil żadnego 747 ;)
madej 2010-11-23 17:17   
madej - Profil madej
czyli w 4techa BA uziemiło wszystkie swoje 747? Masz bujną wyobraznie chłopie i fantazje.
andrzej 2010-11-23 14:55   
andrzej - Profil andrzej
Tak wtedy, pod koniec lat 80-tych, był też jeden DC-8 w LO.
usuniety 2010-11-23 13:39   
usuniety - Profil usuniety
Czy to nie w tych czasach przewinęły się przez LOT DC-10 i L 1011? W sumie ciekawe maszyny...
4tech 2010-11-23 12:23   
4tech - Profil 4tech
andrzej, pierwszymi zachodnimi samolotami w RWPG były A310 Interflug, jak chodzi o maszyny Wuja Sama to masz racje LOT był "prekursorem":)
andrzej 2010-11-23 12:16   
andrzej - Profil andrzej
Zwracam Ci uwagę, że decyzja o zakupie B767 zapadła jeszcze przed upadkiem komunizmu i na pewno nie była łatwa dla ówczesnych decydentów, uzależnionych od ZSRR. Ta kontrowersyjna decyzja, bo LOT był pierwszą linią z kraju RWPG, która podjęła decyzję o zakupie samolotów pasażerskich w USA mogła zapaść tylko ze względu na szok po tragedii w Lesie Kabackim.
domos 2010-11-23 11:00   
domos - Profil domos
Boeingi w Locie wzięły się z dwóch powodów: oczywiście politycznych po 1989, ale także dlatego, że gdy wymieniano tutki i iły na zachodnie maszyny, to Airbus nie za bardzo miał co zaoferować - dostawy A330 rozpoczęły się pod koniec 1993 roku, a A340 był zbyt duży. A skoro już kupowano B767, to w ramach z pewnością korzystnego finansowo "package deal" załatwiono też B737.
andrzej 2010-11-23 10:46   
andrzej - Profil andrzej
kitsune: Ale przecież LOT ma samoloty różnych dostawców . Zwracam uwagę, że na trasach europejskich "wołami roboczymi" w LO stały się Embraery, a nie B737, które poszły do LOT Charters lub są wycofywane. Za chwilę we flocie LO zostanie tylko kilka 737, wobec ponad dwudziestu Brazylijczyków. I nic nie słychać o planach zakupu nowych 737. nida2006: dobre ;)
john45 2010-11-23 09:49   
john45 - Profil john45
P.S. Aby przekonać się co do B767 i jego popularności proponuję rozejrzeć się na np. Heathrow - > zatrzęsienie B767 :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy