Zarząd LOTu pisze do pracowników

Zarząd LOTu pisze do pracowników W związku z planowanym na najbliższą środę (10.11) strajkiem personelu pokładowego Polskich Linii Lotniczych LOT, zarząd spółki wystosował list do swoich pracowników. Dotarliśmy do jego treści.Informacja Zarządu o sytuacji społecznej w PLL LOT S.A. Szanowni Państwo, pomiędzy LOT-em a Związkiem Zawodowym Personelu Pokładowego toczy się spór zbiorowy w przedmiocie...
08/11/2010 18:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2010-11-24 21:51   
humbak - Profil humbak
Zgadzam się z 4techem.
4tech 2010-11-19 14:06   
4tech - Profil 4tech
michaleb, to że wodowanie było udane to zasługa kapitana owszem ale to że ewakuacja wyglądała tak a nie inaczej i że wszyscy przeżyli to zasługa w dużej mierze CC....
pilot787 2010-11-19 10:57   
pilot787 - Profil pilot787
Gratuluje wszystkim uczestnikom dyskusji szerokiej wiedzy na rzucony przeze mnie temat i znajomosci danych statystycznych. Podany przyklad z pilotem w kontekscie strajku stewek byl celowy - to zaloga jednego samolotu, niewazne czy przedzielona pancernymi drzwiami czy zaslonka. W zalodze kluczem do sukcesu jest skuteczna komunikacja miedzy kokpitem i pokladem, dyskutowana na wspolnych szkoleniach z CRMu. W tej komunikacji zdarzaja sie niedomowienia, niezamierzone uchybienia wzgledem procedur gdy zaloga nie jest sprawna psychofizycznie. Ok 60% wypadkow lotniczych spowodowanych jest przez czynnik ludzki. michale b - moze niewiele jest takich przypadkow uratowania paxow przez stewy ale moze byloby w ogole mniej wypadkow gdyby raz na zawsze ustalono przepisy dot czasu pracy i wypoczynku zalog lotniczych, ktorych wszystkie firmy musiałyby bezwzglednie przestrzegac, nikt nie probowalby nimi manipulowac w celach oszczednosci, i nie byloby strajkow na ten temat. Pozdrawiam serdecznie.
domos 2010-11-19 09:30   
domos - Profil domos
1) Atlantic Southeast Airlines 529, 21.8.1995 - stewardessa niemal osobiście wyniosła z płonącego E120 kilkunastu pasażerów. 2) jak stenus napisał: Air France 358, 2.8.2005, ewakuacja ponad 300 osób z płonącego A340, żadnych ofiar. 3) trochę więcej szczęścia i do listy można by dopisać Helios 522, 14.8.2005, kiedy FA był bliski sprowadzenia samolotu na wysokość umożliwiająca oddychanie po błędzie pilotów, którzy nie włączyli presuryzacji kabiny. Można by wymieniać dłużej.
michalb 2010-11-19 02:26   
michalb - Profil michalb
4tech, a czy to niebyła zasługa kapitana a nie cabin crew ?
humbak 2010-11-19 01:39   
humbak - Profil humbak
Albo Air France w Toronto, co A340 wypadł z pasa i w kilka minut opróżnili cały samolot.
4tech 2010-11-19 01:12   
4tech - Profil 4tech
a na ten przykład: A320 US Airways, NYC, rzeka Hudson....
michalb 2010-11-19 01:08   
michalb - Profil michalb
domos, jakiś przykład ?
humbak 2010-11-19 01:06   
humbak - Profil humbak
Zgoda z domosem.
domos 2010-11-19 00:16   
domos - Profil domos
michalb: w niemal każdej katastrofie, w której udało się dokonać ewakuacji choć części pasażerów, cabin crew odgrywało dużą rolę.
michalb 2010-11-18 23:55   
michalb - Profil michalb
pilot787 a w ilu katastrofach cabin crew uratowało pasażerów ? ja nie znam takich
pilot787 2010-11-18 22:30   
pilot787 - Profil pilot787
Owszem, ma to zwiazek ze strajkiem zalog o poprawe warunkow pracy i wypoczynku, i debilnym podejsciem managementu firmy do tej kwestii, ktory szuka oszczednosci rzucajac na szale zycie pasazera. Przeczytaj wpisy ponizej.
humbak 2010-11-18 14:00   
humbak - Profil humbak
pilocie787" A to ma jakis zwionzek z LOTem?
pilot787 2010-11-18 13:48   
pilot787 - Profil pilot787
PAP : Delhi/ SAMOLOT ROZBIL SIE, BO PILOT SPAL. Pilot indyjskiego samolotu linii Air India Express, ktory rozbil sie w maju na lotnisku w Mangalore, wiekszosc lotu przespal z powodu zmeczenia. W katastrofie zginelo 158 osob, osiem przezylo. Samolot lecial z Dubaju i rozbil sie podchodzac do ladowania we wschodnich Indiach. /PAP/
saronnorig 2010-11-11 14:05   
saronnorig - Profil saronnorig
do 4tech : chodzi o rozpoczynające się połączenia do Hanoi, oraz nie planowanie załóg na kilka nocy pod rząd, bo to nie do przejścia, a po wprowadzeniu 18 godzinnego czasu pracy przede wszystkim nie będzie to zgodne z przepisami obowiązującymi w Unii. Załogi walczą o godne warunki pracy i wypoczynku, w imieniu swoim i pasażera, nie o podwyżkę.
4tech 2010-11-11 11:46   
4tech - Profil 4tech
saronnorigon, w przypadku LO, odpoczynek nie jest krótki w innej strefie czasowej ( za wielka kałużą) wystarczy sprawdzić plan lotów na tych trasach i jest on zgodny z przepisami obowiązującymi w lotnictwie.
saronnorig 2010-11-11 09:59   
saronnorig - Profil saronnorig
do macieksylwia : cieszcie się, że paxy nie muszą póki co płacić życiem za nieudolność zarządu tej firmy. Pogarszając warunki pracy i wypoczynku załóg, firma naraża nas pasażerów na niebezpieczeństwo. Kondycja psychofizyczna jest w tym zawodzie niezmiernie ważna, to są ludzie mający ratować Ci życie w przypadku zagrożenia. Firma wykazuje się wobec tego faktu wielką ignorancją, i jako pasażer odbieram to jak najbardziej negatywnie. Próbuje się nam udowodnić, że stewardesa po porannym lądowaniu z innej strefy czasowej, krótkim niepełnowartościowym wypoczynku tamże i 14 godzinach pracy, niczym nie różni się od pani z biura, która pracuje max 8 godzin, wysypia się we własnym łóżku też przynajmniej 8 godz. i to zapewne w godz nocnych, ma standardowy a nie obniżony dopływ tlenu do organizmu, nie jest narażona na promieniowanie jonizujące powodujące raka, i nie jest odpowiedzialna za niczyje bezpieczeństwo. Mieliśmy Smoleńsk, może dość już niewinnych ofiar ignorancji ważniaków. Wstyd !!!
4tech 2010-11-09 17:50   
4tech - Profil 4tech
rogels, wszystko pięknie i ładnie, w poprzednim swoim poscie napisales ze nie ma żądań płacowych ( w innym wątku) a jak wynika z listu jednak są. Zdecyduj się - są czy ich nie ma. Nie bronie zarządu ani nie opowiadań się po stronie związku, przyzwoitosc nakazuje wysluchanie obydwu stron.
rogels 2010-11-09 17:26   
rogels - Profil rogels
Ciekawe podejście do tematu koncertu życzeń. O czyich żądaniach mówimy. O żądaniu prezia dalszego pogarszania warunków pracy i płacy czy o żądaniu stewek o pozostawieniu ich na dotychczasowym poziomie. hmmm
humbak 2010-11-09 17:23   
humbak - Profil humbak
piotrku737: Jest jedna zasadnicza różnica między BA a LOT...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy