EuroLOT: Nowe połączenia krajowe

EuroLOT: Nowe połączenia krajowe EuroLot - spółka należąca do LOTu uruchomi nowe połączenia krajowe z Krakowa. Od połowy czerwca będziemy mogli polecieć z Balic do Gdańska, Szczecina oraz Poznania - poinformował dziś (9.05) Jan Pamuła, prezes portu lotniczego Kraków, w wywiadzie dla TVP Kraków.Loty do Rębiechowa mają się odbywać dwa razy dziennie - rano i wieczorem, tak aby umożliwić pasażerom spędzenie...
09/05/2011 21:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
4tech 2011-05-18 01:25   
4tech - Profil 4tech
andrzeju, mam informacje że w przypadku porażki z prywatyzacją LO ma nastąpić kontrolowany upadek LO a rolę narodowego przewoźnika ma przejąć właśnie K2. Ma to wyglądać podobnie jak w przypadku AZ. Pożyjemy, zobaczymy
andrzej 2011-05-18 01:14   
andrzej - Profil andrzej
Co najciekawsze z artykułu w krakowskiej Wyborczej wynika, że te loty będą wykonywane niezależnie od LOT. Mimo wszystko myślałem, że będzie jak do tej pory czyli rejsy LOT-u wykonywane przez EuroLOT a tu chyba szykuję się rewolucja.
zobacz link
4tech 2011-05-18 00:54   
4tech - Profil 4tech
czyżby zapowiedź nowych tras by euroLOT?? poniżej link:)
zobacz link
marecky 2011-05-15 13:24   
marecky - Profil marecky
Bardzo ciekawa próba, na pewno większa szansa na powodzenie niż w przypadku małej linii Jet Air. Eurolot ma trasy, które zawsze będą pełne np. WAW- WRO. więc próbują eksperymentować z pominięciem Warszawy.
Problem tylko jest sprzęt, bo ATR-y cokolwiek już wysłużone ( 19 lat, 11 lat, itd.) a wszystko, co leasingują teraz też już nie 'pierszej świeżości' i sprawności- stąd epizod ostatni na RZE- WAW z dymem w kabinie...Może nie jestem super partiotą mówiąc to, ale gdyby ktoś z tzw. Zachodu z większym doświadczeniem na to spojrzał, to może by jakieś rozwiązanie też dla 'krajówki' znalazł.
jurek 2011-05-14 17:57   
jurek - Profil jurek
Wszystkim Szczecin kojarzy się z morzem (do którego jest około 100 km z miasta a około 60 km z lotniska) ale to połączenie może się udać jako całoroczne. Między Szczecinem a aglomeracją śląską i Krakowem pociągi jeżdżą często nabite a ze względu na czas i komfort podróży jest to raczej męka niż przyjemność. Ostatnio przy checkin w SZZ często widzę ludzi lecących do Krakowa lub Katowic przez WAW. (Sam też tak podróżuję)
andrzej 2011-05-14 12:45   
andrzej - Profil andrzej
A ja jestem mimo wszystko umiarkowanym optymistą. Jeśli ceny lotów na trasach krajowych nie będę za wysokie to takie trasy mają dużą szansę wypalić. W przypadku innych przewoźników problemem było to, że prawie nigdy nie było dobrych cen na te trasy. Jeśli LOT rzuci w FM sporo tanich biletów (200 - 300 zł RT) i je odpowiednio będzie promować to jest szansa, że sporo osób je przetestuję. A jak ktoś raz skorzysta z wygody transportu lotniczego po kraju (LO musi zadbać by nie było opóźnień i odwołań) to w przyszłości będzie z nich korzystać nawet za większe pieniądze byle tylko nie jechać wiele godzin PKP. LO jest w o wiele lepszej sytuacji niż Jet Air czy Direct Fly bo pewnie stać go na odpowiednią promocję połączeń, z czym zupełnie nie radzili sobie mali przewoźnicy. Z Krakowa do Gdańska i Poznania jest spory ruch więc LO ma o co walczyć z PKP. Szczecin może jako połączenie sezonowe by wypalił.
broker 2011-05-12 23:49   
broker - Profil broker
seep02: zamierzasz do końca życia studiować? Studiuje się 3-5 lat i tyle.
jurek 2011-05-11 23:09   
jurek - Profil jurek
seep02: chyba temu że chcemy porównywać samolot z pociągiem o możliwie najwyższym komforcie i najkrótszym czasie podróży (które jednak w PKP IC są żałosne w porównaniu z kolejami z innych państw europejskich a ceny często wyższe). Niemniej wątek jest o krajowych połączeniach lotniczych z pominięciem WAW. Mocno trzymam kciuki żeby się udało.
seep02 2011-05-11 22:41   
seep02 - Profil seep02
A czemu wszyscy uparli się i porównują ceny biletów na samolot z biletami na IC? Czy to IC, czy osobowy, bardzo często czas przejazdu jest taki sam, a komfort podróży na tak niskim poziomie, że różnicy dużej nie robi czy określi się go jako katastrofalny, czy jako tragiczny. Cena? Tak jak już wspomniałem: Poznań-Kraków: 25zł za bilet studencki pociągiem Interregio. I to jest główny powód, dlaczego podróże samolotem w Polsce przebić się nie mogą.
2011-05-11 22:35   
 - Profil
A co do wyższości PKP nad LOTem w Polsce, nie zapominajmy, że PKP z reguły wybierają osoby, które dowiadują się o konieczności podróży w ostatniej chwili. Co z tego, że LOT miewa bilety za 100 zł i mniej, skoro już teraz na większości tras (nie na wszystkich) taki bilet trzeba kupić z wielotygodniowym wyprzedzeniem. Ja np. mam potrzebę wybrać się pojutrze do Warszawy i bilet z Poznania o interesujących mnie porach kosztuje... 1217 złotych. Przypadków, że w jedną stronę kosztuje od 300-500 jest coraz więcej. A ci z pasażerów, którzy mogą planować podróż po kraju z wielkim wyprzedzeniem, coraz częściej przekonują się do LOTu, co widać - w statystykach (duże zwyżki krajowych pasażerów), w pełnych samolotach na popularnych trasach (kiedyś kilkanaście osób było sukcesem) i bardzo wysokich cenach na kilka dni przed rejsem (co jest dowodem na wysoki popyt). Problem już nie leży po stronie popytu, bo ten jest coraz większy, a po stronie podaży i w oferowaniu, bo te są u nas na niskim poziomie. I tyle ;)
2011-05-11 22:28   
 - Profil
"Krajówkę, o której mówisz*".
2011-05-11 22:28   
 - Profil
Aynis: Centralwings "nie próbował", tylko krajówkę, o której mówił, stworzył niejako przy okazji, bo był zmuszony przebazować maszynę z Wrocławia do Warszawy. Tak było ;)
jurek 2011-05-11 21:54   
jurek - Profil jurek
Z moich doświadczeń bilet Renfe na szybkie pociągi był droższy niż bilet lotniczy na krajowej trasie. Natomiast w LOT bilet można często kupić taniej niż bilet PKP 1 kl. (Tak przy okazji bilet w PKP IC jest droższy niż na szybkie hiszpańskie pociągi na porównywalnym odcinku a komfort oraz prędkość oczywiście bez porównania). Jeśli w LOT ceny będą podobne jak na obecnych połączeniach krajowych z/do Warszawy to będzie dobrze :)
that 2011-05-11 20:32   
that - Profil that
broker: Zapomniales dodac, ze w Hiszpanii linie lotniczne musza konkurowac z Renfe (hiszpanska kolej) bo tam pociagi jezdza czesto w krotszym czasie niz podroz samolotem, liczac dojazd na lotnisko etc ... A w PL pomimo tego, ze kolej droga i wolna to i tak caly czas wygrywa z LOTem...
aynis 2011-05-11 18:50   
aynis - Profil aynis
Próbował i c0 na trasie WAW-WRO...
mlodyy1985 2011-05-11 18:45   
mlodyy1985 - Profil mlodyy1985
Różnice płac do tego w PKP masa ludzi ma spore zniżki a w liniach lotniczych ich za wiele nie ma(bo są promocje). W Hiszpanii myślę, że te loty są subsydiowane przez samorządy lokalne np. płaci się FR za ,,reklamę" tymczasem u nas regiony za bardzo nie chciałyby więcej dokładać mimo, że już subsydiują Przewozy Regionalne.
piotrek737 2011-05-11 18:39   
piotrek737 - Profil piotrek737
wojtek: No niby tak tylko weź pod uwagę to, że nadal nie jesteśmy jakimś mega dobrze zarabiającym narodem. Są jeszcze duże różnice w kwestii płac...
wojtek 2011-05-11 18:06   
wojtek - Profil wojtek
Próbowała AirPolonia w 2003 roku, a to było całą lotniczą epokę temu. Czasy się zmieniają...
piotrek737 2011-05-11 17:25   
piotrek737 - Profil piotrek737
Już nie jeden chciał latać Boeingiem 737 po Polsce i nic z tego nie wyszło...
broker 2011-05-11 17:08   
broker - Profil broker
Dać Boeinga 737 i ceny na poziomie PKP, a będą mieć zapełnione samoloty do ostatniego miejsca. Taki robi się np. w Hiszpanii i jakoś sprawdza się. A bilety bez problemu można kupić po 10-15 euro.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy