Rusza Modlin. Póki co - budowa!

Rusza Modlin. Póki co - budowa! Wczoraj (08.10), w błysku fleszy i wśród kamer na lotnisko w Modlinie wjechały koparki i inne budowlane "wozy bojowe" - wszystko celem inauguracji budowy nowego portu lotniczego dla tanich linii lotniczych i dla obsługi połączeń cargo. Port lotniczy w Modlinie ma być lotniskiem uzupełniającym dla Lotniska Chopina w Warszawie. Jego przepustowość szacuje się na 1.8 mln...
09/10/2010 23:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
migajos 2010-10-12 14:51   
migajos - Profil migajos
to też jest sp[orne. Ja z kolei słyszałem, że wszystkie decyzje są zatwierdzone.
adamlubin 2010-10-12 07:48   
adamlubin - Profil adamlubin
Dziś podają że problem można łatwo załatwić z tymi "ekologami" 7mln i po sprawie. Jak można coś zaczynać skoro nie ma końcowych wszystkich decyzji zatwierdzonych.
migajos 2010-10-11 16:37   
migajos - Profil migajos
4tech: nie
4tech 2010-10-11 16:25   
4tech - Profil 4tech
migajosie, to najlepiej zamknąć wszystkie lotniska w PL i cały ruch lotniczy skierować na WAW i Modlin...?
migajos 2010-10-11 16:03   
migajos - Profil migajos
to jak wytłumaczysz 18 kierunkowa bazę w Kownie? I dlaczego baza w 5-7 razy większej aglomeracji miałaby być mniejsza? nie podejrzewam, żeby Wizz Air był aż tak dużą konkurencja dla FR...
mietek 2010-10-11 16:03   
mietek - Profil mietek
migajos: Mam nadzieję, że będzie jak mówisz;-) Chodziło mi, że przynajmniej 10;-) Aglomeracja Warszawska to dla Ryanair-a najlepszy rynek i na pewno nie przegapią okazji jak powastanie Modlin.
gral 2010-10-11 16:00   
gral - Profil gral
jassssne. przeniosą od razu centralę z Dublin do Modlin.
migajos 2010-10-11 15:55   
migajos - Profil migajos
mietek: jakie 10 połączeń z bazy FR w Warszawie? Skoro Kowno (350 tys mieszkańców i brak dużej konurbacji) ma 18 połaćzeń FR to Warszawa powinna miec minimum ze 25...
migajos 2010-10-11 15:50   
migajos - Profil migajos
A ja jestem z Warszawy i nie bardzo mi się chce jechać kilka godzin na lotnisko gdzie jest Ryanair. Uważam że budowa Modlina pod Warszawą jest dużo bardziej uzasadniona niż w ogóle istnienie głównych lotnisk w takich miastach jak np. Bydgoszcz, Szczecin czy Rzeszów...
mietek 2010-10-11 10:01   
mietek - Profil mietek
madej: Prosze Cie nie mów mi, że myślisz, że Modlin to pomyłka? Wiadomo, że Okecie jest drogie i wiadomo, że to jest główny powód nieobecności Ryanaira i Easy jeta. Ale z tego co pamiętam obie te linie planowały bazy w Modlinie i gdyby tak się stało to moglibyśmy mieć po 10 połączeń od każdej tej linii. A mam nadzieję to byłby dobry początek.
Z twierdzenia, że lotnisko dla 1 lub 2 LCC nie ma sensu oznacza, że właściwie większość lotnisk w tym kraju nie ma sensu. Wiadomo, ze Warszawa radzi sobie bez francy, ale tu nie chodzi o to, żeby sobie radziła tylko, żeby się rozwijała.
madej 2010-10-11 09:41   
madej - Profil madej
mietek: nie jest potrzebne, po to zeby 1 czy 2 LCC mogły tam latać. Wywalenie kasy w błoto głównie dla FR mija sie z celem, do tej pory FR w WAW nie ma i pasazerowie sobie radzą, jezeli koniecznie ktos chce leciec FR to tak jak juz wielkorotnie tu pisano nic trudnego moze zawitac do łodzi i skorzystac z jego usług.
mietek 2010-10-11 09:38   
mietek - Profil mietek
No właśnie, skupmy się wątku, czyli Modlinie. Miejmy nadzieję, że wszystko się uda i powstanie na czas, bo to lotnisko jest bardzo potrzebne dla Warszawy i Mazowsza.
madej 2010-10-11 09:32   
madej - Profil madej
4tech: to jeszcze raz powtórzę, ze gdyby LO z hanoi wrócił po 2 - godzinnym postoju z powrotem do WAW to przyleciałby tu o 1 czy 2 w nocy. Robione jest to po to aby samolot wrócił do WAW rano tak aby pasazerowie mogli przesiadac sie w WAW na pierwsze rejsy naszego przewoznika do europy zachodniej a nie zeby kilka godzin pasazerowie musieli koczowac na lotnisku. Modlin jest budowany tylko i wyłącznie dla LCC i kończe dywagacje na temat przenosin tam LO czy innej lini.
flybe 2010-10-11 02:00   
flybe - Profil flybe
coś mi urwało.... można podać 100 przykładów na potwierdzenie słów madej i tyle samo na potwierdzenie słów 4tech-a. Zapominacie panowie o różnicach czasu między kontynentami. Inaczej operują linie z Europy, inaczej z Azji i Bliskiego Wschodu a jeszcze inaczej z obydwu Ameryk. Generalnie linie lotnicze ograniczają czas postoju samolotu na innych lotniskach do minimum. Ta sama LH stoi w HGK 2 godziny ale również i 6 godzin. Także nie ma o co się kłócić i udowadniać
sobie kto ma racje. Wracając do tematu Modlina, jak najbardziej tak za lotniskiem tylko że 10 lat opóźnienia.
flybe 2010-10-11 01:50   
flybe - Profil flybe
oj znawcy:P
4tech 2010-10-11 00:19   
4tech - Profil 4tech
madeju, nie zawsze jest tak jak piszesz. Tam gdzie jest to możliwe ogranicza się czas postoju samolotu do minimum -LH FRA-HGK-FRA 2 godziny rejsy 738/739. EK DXB-LHR-DXB 3 godziny 029/030, i takich przykładów jest wiecej. Owszem zgadzam się ze linie dowoza sobie paxow na inne rejsy i jest to normalne. Chodzi jednak o to aby samoloty LO nie stały bezczynnie na płycie lotniska 7 godzin.
4tech 2010-10-11 00:11   
4tech - Profil 4tech
driver, dokładnie Hanoi
madej 2010-10-10 23:53   
madej - Profil madej
4tech chyba ma na mysli Hanoi. Tam tak długi postój jest celowy aby przybyc do WAW tak jak juz gral wczesniej napisał rano aby wietnamczyki miały dogodne przesiadki do zachodniej europy, zreszta jak pisałem taki model stosuje kazda linia lotnicza latajaca z europy zachodniej na daleki wschód. BA np w SIN teraz stoi 8 godzin po to aby na LHR zameldowac sie rano to samo LH, KLM czy Air France. TO akurat nie jest spowodane ograniczeniami czasowymi portów lotniczych w Europie odnosnie ich operacyjnosci nocnej. Absttachując dziś bedziemy mieli nocne lądowanie w WAW około 3 nad ranem. To wyjątkowa sytuacja ale bedzie miec miejsca. 737 który zawiózł rodziny na pielgrzymke do smolenska stoi w witebsku i nie moze wrócic bo zepsuł sie mu rozrusznik. Kilkanascie minut temu z okęcia wyleciał po nich zastepczy 737 który spodziewany jest z powrotem w WAW około 2:30.
2010-10-10 23:45   
 - Profil
4tech, co Ty gadasz za głupoty? Ty mówisz o nowych połączeniach LOTu? Przecież tam samoloty stoją kilkadziesiąt minut i wracają, całość odbywa się w ciągu jednej nocy - o jakim kilkugodzinowym, kilkunastogodzinnym postoju mówisz?
gral 2010-10-10 23:40   
gral - Profil gral
ograniczenia jak ograniczenia, bardziej chodzi o to, aby Wietnamczyki dogodnie przesiadły się na poranne rejsy LO po całej Europie, a nie koczowały pół nocy na lotnisku...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy