Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
antypilot
2010-09-02 10:13
Madej, według mnie połączenie z Krakowa do LHR ma sens tylko w przypadku BA, ale niestety BA rok temu wycofał się z Krakowa z trasy do LGW, i raczej nie ma szans, żeby się miał znowu pojawić w Krakowie. Może, gdyby low costy, a szczególnie FR mniej latały do Londynu, to wtedy byłaby szansa na powrót BA do Krakowa ale w obecnej sytuacji jest to mało prawdopodobne.
b747400er
2010-09-01 17:57
madej: dzieki za ta informacje, jestem tego swiadomy o czym piszesz o VS. Chcialem Ci pokazac, ze nikt z linii, ktore sa zbazowane w LHR nie maja ochoty fruwac do KRK.
b747400er: VS nie zajmuje sie lotami po Europie, ta linia robi tylko long haule, maja same maszyny dalekiego zasięgu.
b747400er
2010-09-01 17:20
madej: Skoro nikt z bazujacych w LHR (BA, BD, VS), ani LO (ktory w zasadzie jako jedyny tradycyjny moglby w KRK stworzyc baze/hubik) nie widzi potrzeby otwarcia polaczenia KRKLHR v.v. lub LHRKRK v.v., to chyba oznacza to, ze KRK szans na polaczenie z LHR nie ma. I nie ma tu znaczenia kwestia porownywania wielkosci lotniska LHR do FRA czy CDG.
antypilot: dlaczego KRK nie ma szans na LHR skoro ma juz FRA i CDG to wcale nie tak duzo mniejsze lotniska od LHR. Oczywiscie ze ma szanse tylko ani LO ani BA nie widza potrzeby uruchamiania takiego połączenia a to błąd moim zdaniem. Powiem inaczej zadne inne lotnisko regionalne poza KRK nie ma szans na LHR, KRK taka szanse ma a to ze nikt nie chce tej szansy wykorzystac to inna sprawa.
gral: nie wiem jak z waw, ale z krk bez wiekszych problemów są do vie taryfy OS za mniej 500 zł RT czyli połowę tego, co woła CSA do PRG.
antypilot
2010-09-01 09:50
Kraków nie ma szans na LHR, a i na pozostałe lotniska w Londynie i w okolicy połączeń z Balic jest coraz mniej. Rok temu BA skasował LGW, a teraz EZY kasuje LTN.
taaak...aa to ma tyle wspólnego z lotami do GB ,....że hm...milczy...'gral' !hehe
jako staly obserwator taryf OS na trasie WAW-VIE i KRK-VIE musze uzupelnic. OS "potrafi miec" atrakcyjne taryfy, tak raz na rok, przez chwile. przez pozostaly okres jest niezwykle drogi, duzo drozszy od LO.
gruszkatt
2010-08-31 22:48
Oj szkoda, a wiec ten specjalny ladny salonik Skyteam w LHR nie da OK i VN xD
piotrek737
2010-08-31 22:37
Skoro do tej pory nikt z Krakowa nie otworzył LHR, a były zupełnie inne czasy, to teraz tym bardziej nikt tego raczej nie zrobi. LOT mógł coś kiedyś kombinować ale najbardziej to już BA, które mogły jak LH wozić tranzyty to woleli latać na LGW i wozić tylko do UK. Ale może wiedzieli, że to nie wypali aż tak do końca.
b747400er: A ja mysle, ze LHR KRK to bylaby dochodowa trasa. Tak jest LTN,LGW czy STN, ale dojazd na te lotniska, ani tani, ani przyjemny... przy tym zachodni Londyn to miedzy innymi Ealing i Hounslow, czyli najwieksze skupiska Polakow w tym miescie. Idac dalej RTN by FR srednio 40-80 fuli (nie mowie o polowaniu na promocje) bagaz transport na STN i cena sie wyrownuje:)
b747400er
2010-08-31 20:30
Marecki: Nie mozna porownywac ruchu KRKPRG v.v. do KRKVIE v.v. mowimy tu zupelnie o dwoch roznych swiatach. Poziom ruchu O
b747: Austrian też lata tranzytowo podobna maszyną i jednak potrafi miec tez taryfy zachęcające do odwiedzenia Wiednia czy Krakowa w cenie mniej niz połowa tego w CSA. No ale to też nieco inny przewoźnik.
b747400er
2010-08-31 20:12
Marecki: to bardzo przemyslane, czemu tak robia. Glownie na rejsach z/do KRK woza bardzo tani ruch tranzytowy (wplyw ok. 25EUR za odcinek), a zarabiali na tym, jak sie pojawilo kilku pax lokalnych, ktorzy kupili sobie bilecik za 1000 PLN (wplyw 125EUR za odcinek), ktorym łatali straty. Wystarczalo miec kilku pax lokalnych (ktorych zreszta zbyt wielu nie ma) i 30-40 tranzytowych i byli bliscy wyjscia na swoje. Poki malo kto latal do KRK to moglo dzialac, ale kiedy w KRK pojawilo sie duzo polaczen niskobudzetowych, to tranzytowcy odplyneli (to taki segment, ktory ucieka najszybciej), wiec tym bardziej musieli utrzymywac wysokie wplywy z pax lokalnych - stad wysokie taryfy za godzinny rejs ATRem na PRGKRK v.v.
CSA maja dość dziwną politykę cenową: z jednej strony potrafią na prawde tanio wozić po Europie a z drugiej strony regularnie wołają prawie 1000 zł za godzinny lot ATR z KRK do PRG:)
b747400er
2010-08-31 19:58
Tomic: to lata praktyki i siedzenia w temacie;-) Te sloty pewno wezmie DL dobrze za nie placac. A OK mimno wszystko sprzeda je kolegom, a nie konkurencji. Madej: CO do pomyslow z kupnem slotow przez LO na KRKLHR v.v. to po pierwsze jesli juz wybierac lepsze sa te sloty na nocowanie, choc z regionow powinno sie pomyslec o polaczeniu poznopopoludniowo-wieczornym. Lecz z drugie strony trzeba sobie zadac pytanie, co LO moglby wozic na tej trasie nie majac feedingu via KRK i konkurencje kilku rejsow dziennie U2/FR na trasie LTN/LGW/STN - KRK. Efekt bylby taki sam jak w OK. Sloty przydalyby sie na 4ty WAWLHR, ale godziny kiepskie. No i LO nie ma na to teraz pieniedzy. Pepe: to nie o 'lubienie' chodzi, a o mozliwosc zarabiania pieniedzy. Tyle i az tyle;-)
b747400er: podobają mi się twoje propozycje nowych rejsów LO do LHR - ale skąd te precyzyjne godziny;) Obawiam się jednak, że pozostajemy w sferze marzeń możliwości finansowych naszego przewoźnka
na sloty CSA na LHR chyba jest juz chetny Delta chce uruchomic rejsy do Bostonu i Miami z LHR a ze Delta to partner CSA ze Sky Teamu wiec moze i taniej im odpali te sloty, wiec nawet jakby LO postarał sie z tym KRK czy dodatkową WAW to taka Delta czy inna linie wykonująca rejsy long haul na LHR przebije LOT dwukrotnie.