Lot nie ma przyszłości. Po Europie nie wytrzyma konkurencji LCC, zwłaszcza, że niespecjalnie się o ten rynek stara, a na długie dystanse Polacy zamiast przez hub na Okęciu wolą latać przez te lotniska, gdzie jest większa oferta lotów. Idea, że jakieś Kiszyniowy i Erewanie wypełnią Dreamlinery na trasach do z Okęcia do USA jest mrzonką.
LordOfTheWing
2025-04-13 10:45
Linie tradycyjne są zbyt mało elastyczne że swoją ofertą. Lot będąc linią hubową ogranicza w pewnym sensie oferowanie i możliwości kierunkowe.
Za to tradycyjnie chętnie się w niektórych sferach lowcostują ;)
solokhumbu
2025-04-11 11:07
LO powiększa swoją flotę? No powiększa. Ale też coraz więcej rynków LOTowi "odjeżdża". Mówię o kierunkach, które jeszcze parę lat temu były domeną linii sieciowych (czyli w Pl był to LO), a dziś są tam zauważalnie (lub nawet bardzo poważnie) obecne LCC.
O czym mówię? RMO, BBU, SOF, BUD, PRG. Pewnie z czasem LCC (uśmiech w stronę Landryny) uruchomi kolejne: kraje bałtyckie, może też kiedyś (tu chyba bardziej FR) ZAG. A może doczekamy w końcu obecności LCC w LJU.
Zatem LOTowi za parę lat może pozostać w większym, niż dziś stopniu, ruch transferowy albo jakieś niszowe kierunki, na których LCC długo się nie pojawią (OSR, KSC, KUN), gdyż generują one zbyt maly ruch.