Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
"I tu tkwi być może źródło plotki o przenosinach do Londynu. Jeden z katowickich samolotów ma bowiem wkrótce zacząć latać z Londynu, choć nadal zbazowany będzie na Śląsku. - Rano będzie wylatywał do Anglii, skąd będzie operował przez cały dzień, by "na noc" powrócić do Katowic - tłumaczy Kazmer. I dodaje, że na razie nie ma planów, by w taki sposób wykorzystywać samoloty z innych polskich baz, w tym Gdańska. - Na dzień dzisiejszy Gdańskowi nie grozi cięcie siatki połączeń, choć tu także niedawno, bo w grudniu dodaliśmy nowy samolot do bazy, więc podaż zwiększyła się dosyć znacznie. Niewykluczone są natomiast zmiany w liczbie lotów na tydzień na poszczególnych połączeniach w zimowym rozkładzie - mówi Kazmer."
Wizz zaprzecza, że wyprowadza się na Luton: ". - Faktem jest, że tegoroczne wyniki w Polsce trochę nas rozczarowują, otworzyliśmy ostatnio trochę nowych połączeń, ale gospodarka rozwija się nieco wolniej, niż się spodziewaliśmy - mówi Natasa Kazmer, szefowa działu komunikacji w Wizz Air. - Do tego wciąż występuje problem wysokich opłat lotniskowych i nawigacyjnych. W Katowicach, wraz z dodaniem do bazy piątego samolotu, oczekiwaliśmy obniżenia opłat lotniskowych. Tak się jednak nie stało, dlatego musimy przenieść część podaży tam, gdzie jest rynek i pieniądze. To proste."
Podobno równie ciekawie idzie teraz FR Gdańsk - Rygge ;)
aynis: franca dzielnie latala Lodz-Skavsta az do konca rozkladu majac po 20-30 paxow na pokladzie :D
Lepiej chyba kasować, niż latać na nieopłacalnych trasach... Gdzie leci Ci 100 pasażerów, a każdy zapłacił za bilet 30 PLN...
reczej na agonię mi to wygląda niż delirium :P już gdzieś ktoś pisał, że takie nerwowe ruchy świadczą o złej sytuacji finansowej...
jurku: Zmiany w siatce rozkładowej w trakcie trwania rozkładu to generalnie domena LCC. Dynamicznie reagują na zmienną sytuację. Ale to, co robi Wizz to już nie "dynamiczna reakcja", tylko delirium.
stenusie: nie wiem czy aż tak czy nie aż tak .. mi chodzi o sam fakt że to nie tylko przypadłość WIZZ ale wielu linii. Poza tym LCC tak mają, ze jak im jakieś połączenie "nie wypala" to szybciutko się wycofuja, czasem nawet zanim zaczną na tej trasie. Kiedyś była tu ożywiona dyskusja czym się różnią "tanie" linie od tradycyjnych. Dla mnie to jest ta właśnie zasadnicza różnica. Jak się chce mieć pewność lotu to trzeba czasem wybrać tradycyjną a nie stękać i się nadymać że linia się wycofuje z jakiegoś połączenia :P
jurku: Franca nie robi aż tak, jak Wizz, gdyż w masie 200 samolotów nie widać zmian tak mocno, jak w masie 30 maszyn... :o)
A na NRN nie mieli chętnych najwyraźniej, zmienili na Liverpool. Trasa GDN - NRN ma średnie obłożenie 70%, byłoby fajne miejsce na przesiadki FR, gdyby nie to, że w NRN ląduje się późno wieczorem, a terminal jest zamknięty w nocy.
No akurat nie korzystałam z POZ czy WRO, ale z biletów po 30 PLN jak najbardziej! Choć teraz są już rzadkością, przynajmniej na trasie GDN-BGY, choć LF jest taki sobie: średnio 70%.
krzycho: "Polityka pt. "otwieramy - zamykamy", zdecydowanie nieprzemyślane" to nie tylko domena WIZZ. To samo czasem robi O2 i FR. Dla przykładu jesienią ogłoszono połączenie SZZ-NRN, były nawet konkursy reklamowe z biletami nagrodami i co ? Nie odbył się ani jeden lot.
Z czego aynis ochoczo korzystałaś. :o)
No tak, do tej pory ceny biletów do BGY były śmieszne (20-30 PLN) w jedną stronę.
@w!zz f/o: FRanca wygrala, bo W6 sie wycofal. proste
w!zz f/o
2010-06-08 00:35
\/W POZ oczywiście :)
w!zz f/o
2010-06-08 00:34
Żeby skierować wątek w stronę merytorycznej dyskusji napisz tylko, że za maj LFy na BGY wyglądały następująco: W6 ok.69%, FRanca ok.40%. Więc ja się pytam kto wygrał na ten trasie?
seep02: Ta "polityka reklamowa" raczej przynosić będzie negatywny efekt. Co z tego, że się mówi... od dłuższego czasu krążą informacje, że Wizz Air otwiera nowe połączenia i po krótkim czasie je zamyka. Ludzie, którzy mniej więcej wiedzą co się dzieje na rynku lotniczym będą do tego podchodzić jako do "niepewnej" firmy, zabukuje lot, ale może się okazać, że po miesiącu linia się wycofa z jego realizacji :/ Polityka pt. "otwieramy - zamykamy", zdecydowanie nieprzemyślane, a jak przemyślane to chciałbym poznać przesłanki ku takiemu działaniu :) Baza w Luton obok EasyJet'a i Ryanair'a... a ja bym postawił m.in. na rozwój siatki połączeń z Pyrzowic tam gdzie nie można dolecieć Ryanair'em z Balic :), jest tyle innych lotnisk, gdzie jeszcze inna linia lotnicza ;) ... nie ma monopolu :)
Polityka reklamowa Wizza działa lepiej, niż ta z Ryanaira. W Wizzie nie muszą nic mówić, żeby się o nich pisało :-) równie dobrze może się okazać, że żadnego samolotu nie przeniosą, chociaż w każdej plotce z reguły jest trochę prawdy...