airBaltic odbiera 50. airbusa A220-300

airBaltic odbiera 50. airbusa A220-300 Na pokładzie maszyny, oznaczonej znakami rejestracyjnymi YL-ABX, znalazły się unikalne elementy odzwierciedlające dziedzictwo krajów bałtyckich.Nowy airbus A220-300 został ozdobiony artystycznym malowaniem inspirowanym flagą Łotwy oraz symbolami całego regionu. Na kadłubie samolotu widnieje młoda kobieta unosząca się w chmurach, jej włosy zdobi tradycyjny wieniec,...
15/02/2025 12:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2025-02-17 19:03   
demar - Profil demar
50 samolot A220 we flocie to sporo, ale też trzeba zaznaczyć, że rozkłada to się na 4 lotniska (huby) w 4 państwach (Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia). Nawet 10-12 maszyn jest zaparkowanych i czeka lub jest w trakcie serwisu. Sprawa silników zapasowych gra tutaj pierwszorzędną rolę. Poza tym latem nawet kilkanaście maszyn jest wypożyczanych w formule ACMI-out do innych linii (np. Swiss albo Lufthansa). Jeśli ktoś (np. LOT) chciałby zweryfikować w praktyce jak się spisuje A220-300 to pewnie kilka maszyn można bez problemu wypożyczyć nawet na kilka miesięcy.

Operacyjnie airBaltic wygląda całkiem dobrze - rośnie liczba lotów, pasażerów, load factor, ASK, itd.
Z zyskami może być kłopot za 2024, ale głównie z powodu wysokich koszów prac serwisowych (podobno ok. 40 mln EUR same dodatkowe kłopoty z silnikami).
Gdy kłopoty serwisowe się skończą to airBaltic faktycznie może nieźle rosnąć.
LordOfTheWing 2025-02-16 16:45   
LordOfTheWing - Profil LordOfTheWing
50. sztuka nieźle, monoflota ;) Jak się rozwiążą problemy z silnikami to ruszą na całego ...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy