Lizbona będzie miała nowe lotnisko

Lizbona będzie miała nowe lotnisko Problemy portu lotniczego w Lizbonie są bardzo zbliżone do tych, które trapią warszawskie Lotnisko Chopina. Port lotniczy obsługujące stolicę Portugalii położony jest zaledwie 9 km od jej ścisłego centrum i z praktycznie każdej strony otacza go gęsta zabudowa. Obecne lotnisko imienia...
23/01/2025 15:25   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
sauvi 2025-01-26 19:59   
sauvi - Profil sauvi
@doden: istniejąca droga startowa 17/35 została wycofana z użytku, cały ruch odbywa się na drodze 02/20.
doden 2025-01-24 15:52   
doden - Profil doden
@sauvi Nie bardzo rozumiem Twoja odpowiedz. Nawet patrzac na google maps widać, że jest jedna.
sauvi 2025-01-24 11:39   
sauvi - Profil sauvi
@sequ95: nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Spójrz na Google Maps, zobaczysz obie drogi startowe.
Ciekawostką jest Terminal 2 przeznaczony dla low costów, który służy wyłącznie do odlotów. Przylatujących pasażerów autobusy wożą spod samolotu stojącego.na płycie koło Terminala 2 prosto do dużo większego Terminalu 1.
Natomiast Easyjet lata na Terminal 1, w przeciwieństwie do Ryanair.
sequ95 2025-01-24 07:22   
sequ95 - Profil sequ95
Czy autor tekstu byłby uprzejmy wyjaśnić, gdzie znajduje się druga droga startowa w tym porcie lotniczym, skoro się krzyżują?
wzleceipolatam 2025-01-24 00:44   
wzleceipolatam - Profil wzleceipolatam
Życie uczy, że najgorsze prywatne jest lepsze niż najlepsze państwowe. W każdej branży. Każdy monopolista ustala takie cen by maksymalizować zysk, jeśli ktoś ma wątpliwości niech spojrzy na państwowy Orlen. Prywatyzacja przynajmniej uwalnia taki twór od polityki i spełniania zachcianek opcji aktualnie rządzącej. Problemem tu jest monopol sam w sobie, a nie jego własność
ec29 2025-01-23 19:36   
ec29 - Profil ec29
35 mln paxów może stanowić uzasadnienie dla budowy nowego lotniska. Jeszcze lepszym jest 52 mln w Mumbaju. Nie śledzę TAP-u, więc nie wiem jak wpłynie to na ich wyniki.

Natomiast gigantycznym błędem jest oddanie takiego monopolu w ręce prywaciarzy. Taki monopol powinien być publiczny, może być samorządowy lub ewentualnie państwowy.

Lotnisko w Budapeszcie, czy Heathrow powinno wszystkich nauczyć, że prywatny monopol na lotniskach to opłaty plus 50%-100%.

U nas mamy prywatne autostrady A4 i A2 i "wolnorynkowe" ceny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy