@doden: istniejąca droga startowa 17/35 została wycofana z użytku, cały ruch odbywa się na drodze 02/20.
@sauvi Nie bardzo rozumiem Twoja odpowiedz. Nawet patrzac na google maps widać, że jest jedna.
@sequ95: nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Spójrz na Google Maps, zobaczysz obie drogi startowe.
Ciekawostką jest Terminal 2 przeznaczony dla low costów, który służy wyłącznie do odlotów. Przylatujących pasażerów autobusy wożą spod samolotu stojącego.na płycie koło Terminala 2 prosto do dużo większego Terminalu 1.
Natomiast Easyjet lata na Terminal 1, w przeciwieństwie do Ryanair.
Czy autor tekstu byłby uprzejmy wyjaśnić, gdzie znajduje się druga droga startowa w tym porcie lotniczym, skoro się krzyżują?
wzleceipolatam
2025-01-24 00:44
Życie uczy, że najgorsze prywatne jest lepsze niż najlepsze państwowe. W każdej branży. Każdy monopolista ustala takie cen by maksymalizować zysk, jeśli ktoś ma wątpliwości niech spojrzy na państwowy Orlen. Prywatyzacja przynajmniej uwalnia taki twór od polityki i spełniania zachcianek opcji aktualnie rządzącej. Problemem tu jest monopol sam w sobie, a nie jego własność
35 mln paxów może stanowić uzasadnienie dla budowy nowego lotniska. Jeszcze lepszym jest 52 mln w Mumbaju. Nie śledzę TAP-u, więc nie wiem jak wpłynie to na ich wyniki.
Natomiast gigantycznym błędem jest oddanie takiego monopolu w ręce prywaciarzy. Taki monopol powinien być publiczny, może być samorządowy lub ewentualnie państwowy.
Lotnisko w Budapeszcie, czy Heathrow powinno wszystkich nauczyć, że prywatny monopol na lotniskach to opłaty plus 50%-100%.
U nas mamy prywatne autostrady A4 i A2 i "wolnorynkowe" ceny.