@pozer
Bo cargo to trudny rynek z silną konkurencją dostawiony zupełnie sztucznie do CPK, bo wyszło, że mimo kosmicznych założeń projekt tylko pasażerski się zupełnie nie spina.
CPK w części lotniczej jest równie idiotyczne, a raczej dyzmatyczne, co strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, czy mieszkanie plus.
LOT przeznacza poranny slot o 7:50 na Teneryfę. Oznacza to nie mniej, nie więcej, że już teraz slotów na Okęciu jest zbyt dużo i że LOT-owi zaszkodziłyby wszelkie formy otwarcia rynku warszawskiego: CPK, drugi pas na Okęciu oraz zwiększenie liczby operacji do 800.
Oczywiście LOT z drogimi maszynami w leasingu operacyjnym nie ma cienia szans z tanio kupującymi samoloty i tanio je finansującymi Ryanem i Wizzem, ale brak slotów dla konkurencji sprawia, że LOT może zarabiać.
Do tego dochodzą cieplarniane warunki na trasach USA/Kanada po wykończeniu Norwegiana, na Daleki Wschód ze względu na wojnę na Ukrainie i do Indii, bo tamtejsze władze wolno otwierają rynek. Tylko na trasach na Daleki Wschód szybko pojawi się konkurencja ze strony linii chińskich latających nad Rosją. Na innych mamy program szklarnia plus i tak długo jak rynek warszawski będzie zamknięty dla Ryana/Wizza i linii dalekodystansowych zagranicznych LOT będzie miał zyski.
Wiecie, dlaczego LOT nie inwestuje w cargo?
Co ciekawe, Teneryfa nie byla chyba wymieniona podczas prezentacji strategii na lata 2024-2028. Moze kolejnym kierunkiem bedzie Rejkiawik?
Z mniejsza czestotliwoscia LOT moglby tez latac na inne wyspy archipelagu.
Ja raczej obstawiam Maltę lub Malagę.
LOT to nieco inna klientela niż Wizz. Mniej wrażliwa cenowo. Ale konkurencja jest jak najbardziej pożądana.
Moim zdaniem niestety to bardzo zły pomysł, który nie pozwoli na zarobienie przez LOT kasy.
Połączenie de facto wypoczynkowe (odpadają pasażerowie biznes i hub), bardzo duża konkurencja. LOT znów próbuje sił tam, gdzie strategicznie z założenia mu się to nie uda. LOT nie jest lowcostem, żeby tu coś ugrać. Dodatkowo już mają problemy z zaplanowaniem załóg i skończy się to kilkudniowymi pobytami załóg na TFS - czyli kosztowo kolejny strzał w kolano. Za klika miesięcy połączenie zamkną bo niby nierentowne i mnóstwo kasy wywalonej w błoto. Tego niestety się obawiam że tak będzie. Nie wiem kto wynajduje te kierunki, ale w mojej oecnie to kompletnie nie ma szansy się udać.
Dla pasażerów oczywiście super sprawa - kolejne połączenie i możliwość ustrzelenia biletu w dobrej cenie :)
lysypiotr76
2024-08-12 23:23
Tam lata również z Chopina węgierski Wizzair. Cały rok, więc LOT musi zaproponować dobrą cenę :)
Super, szkoda że z POZ na kanary nikt rozkładowo nie lata.
jjemiolo
2024-08-12 15:03
To prawdziwa bomba LOTu. Ekspansja na pelny gaz. Zarazem znakomite wykorzystanie sprzetu zima. Ciekawe jaki bedzie nastepny punkt w siatce LOTu?