Gość Pasażera: Evelin Jeckel (Wizz Air)

Gość Pasażera: Evelin Jeckel (Wizz Air) - Nie do końca rozumiemy, dlaczego ULC zdecydował się opóźnić wdrożenie umowy między Unią Europejską a Armenią - mówi Evelin Jeckel, Network Officer w Wizz Air. - Chcemy zaoferować tę trasę z Katowic do Armenii pasażerom tak szybko, jak to możliwe - dodaje.Jeckel zapytana o możliwość uruchomienia lotów z Radomia...
05/06/2023 09:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
analityk 2023-06-06 21:51   
analityk - Profil analityk
"CPK może nie być tyko w razie jakiejś totalnej zapaści w lotnictwie."
Po co zapaść w lotnictwie? Wystarczy zapaść demograficzna. Co roku umiera 100 tys. więcej niż się rodzi.
Do tego średnia wieku szybko rośnie co oznacza że coraz większy procent społeczeństwa to emeryci. Już widzę jak emeryci na głodowym świadczeniu latają po świecie.
Modlin i Okęcie spokojnie wystarczą dla Warszawa.
sauvi 2023-06-06 18:11   
sauvi - Profil sauvi
Aby CPK wypełnić, LO musiałby stać się ogromny i mieć sporo pasażerów przesiadkowych. Na to się nie zanosi, LO chyli się ku upadkowi i nawet CEO nie ma. Okęcie z dobudowanym pasem i Modlin z dobudowanym pasem wystarczą na dziesiątki lat. Obecnie odchodzi się od systemu hub and spokes na rzecz ruchu point to point, bo dostępny na rynku sprzęt to umożliwia. Marzenia o CPK pochodzą z poprzedniej epoki. W obecnej sytuacji nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego . Za to pozwalają sporą kasę przytulić.
krzysiekl 2023-06-06 16:04   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Okęcie to jest taki "City airport"
Ma to swoje plusy, ale też minusy: trudny dojazd z miejsc innych niż Warszawa, ograniczenia w nocy, ograniczenia środowiskowe, brak możliwości na większą rozbudowę, brak integracji z koleją dalekobieżną.
Dlatego CPK jest potrzebny, a Okęcie do zamknięcia (gdyż na utrzymywanie kilku nas nie stać, a zyski ze sprzedaży terenów Okęcia dadzą sporo zwrot kosztów poniesionych na budowę CPK)
jsg 2023-06-06 12:07   
jsg - Profil jsg
Polozenie Okęcia jest super. Blisko miasta, dobra i tania komunikacja. W przeciwieństwie do CPK, które jest pomysłem nietrafionym.
krzysiekl 2023-06-06 09:05   
krzysiekl - Profil krzysiekl
sauvi, CPK może nie być tyko w razie jakiejś totalnej zapaści w lotnictwie. W każdej innej sytuacji lotnisko Chopina będzie kiedyś za małe a pokusa by mieć lotniska znajdujące się przy ważnym węźle kolejowym w centrum kraju zbyt duża (także ze względów ekologicznych!)

Sprzedaż terenów po Okęciu da spory zwrot środków, znaczna część kosztów CPK to jest część kolejowa która zrewolucjonizuje także podróże koleją po kraju. Obecna opozycja też (prędzej czy później) przeprowadzi ten projekt.

Zagrożeniem jest oczywiście, że rządzący schrzanią ten projekt. Jednak to nie zmienia faktu, że ta inwestycja jest potrzebna.
Zwracam uwagę, że takie plany istnieją już od dawna, to nie obecny rząd wymyślił CPL/CPK.

Straty to ma np. Modlin, Łódź, Radom. Samo zamknięcie tych lotnisk - jeśli nadal będą przynosić straty - spowoduje zmniejszenie wydatków na porty lotnicze w okolicy Warszawy.
sauvi 2023-06-05 15:40   
sauvi - Profil sauvi
Źadnego CPK nigdy nie będzie, mimo głoszonej propagandy. Zero szans na rentowność, za to potrzebny ogromny kapitał.
krzysiekl 2023-06-05 12:48   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Rozwiązaniem na problem z przepustowością na lotnisku Chopina jest CPK.
Jest to także słuszna koncepcja aby na lotnisku znajdowała się węzłowa stacja kolejowa (dwie najważniejsze magistrale kolejowe w kraju: północ-południe oraz wschód- zachód).
Lotnisku poza obszarem Warszawy, więc nie będzie ograniczeń w nocy, będzie można je rozbudowywać w przyszłości (tymczasem na Okęciu jeśli się nawet cudem dorzuci kolejny pas startowy to i tak nie ma miejsca na większą rozbudowę w przyszłości).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy