krzysiekl
2023-03-05 11:02
@tos nie wystarczy znieść tej umowy?
W sumie za chwilę się okaże czy to wystarcza, Wizzair właśnie stara się o uruchomienie lotów Budapeszt - Istambuł.
Jeśli to się uda to nie widzę powodu by nie miał szans na podobne loty z Polski.
Różnica w cenach z Polski i np. Austrii/Węgier do Turcji jest astronomiczna. Pewnie jest to też pewna korzyść dla LOTu.. (najnowsza promocja 1800zł return za 2h lot.. w sumie niewiele mniej niż czasem za loty do USA).
Poza promocją to ceny często przekraczają kwotę którą ja płaciłem ostatnio za Emirates do Wietnamu..
Krzysiekl: Wiem o tej umowie. Trudno jednak oczekiwać żeby linie z Europy były skore dla ustępst czy negocjacji z Turkishem, jeśli Turkish tak bardzo broni swojej dominacji na rynku tureckim i jest w tym bardzo wspierany przez państwo. Jeśli linie innych państw oraz linie niskokosztowe mają tak bardzo utrudniony dostęp do Turcji, dlaczego Turkish miałby mieć łatwiej na rynkach zagranicznych?
krzysiekl
2023-03-02 11:52
@tos
w przypadku połączeń Polska - Turcja kluczowa jest umowa między tymi dwoma krajami ograniczająca konkurencję. Dlatego nie ma w Polsce np. Pegasus Airlines.
Turkish bardzo broni swojego rynku w Turcji i jest na nim priorytetowo traktowany. Nie jest to przypadek, że nie ma zbyt wielu tras W6 czy Ryanaira do Turcji (jeśli są jakiekolwiek). Nic zatem dziwnego, że linie europejskie nie są skore ulegać Turkishowi.
KapitanArbuz
2023-03-01 18:56
LOT działa w myśl zasady "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"
I tyle Turkish polatał z KTW.
LOT powinien z KRK otworzyć takie połączenie.
krzysiekl
2023-03-01 15:24
LOT z Katowic do Stambułu? Dziwne.
Sądziłem, że "W zamian" uruchomią coś w stylu z Warszawy do Ankary itp.