Europa dwóch prędkości

Europa dwóch prędkości Kilka miesięcy temu europejski pasażerski rynek lotniczy wszedł w nową fazę. Pandemia i związane z nią restrykcje nakładane przez rządy poszczególnych państw przestały mieć decydujący wpływ na popyt. Rozpoczął się okres wychodzenia z kryzysu, a właściwie z zapaści rynkowej. Ponieważ obecna sytuacja, podobnie, jak czas pandemii, są bezprecedensowe to dotychczasową...
22/06/2022 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2022-06-30 08:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
CPK musi być także dla tanich linii. Tak jak Wizzair lata z Okęcia tak samo może latać z CPK. Czy autorzy zakładają, że w Warszawie znaczącą rolę będzie odgrywać Modlin i niejako odciąży lotnisko Chopina? i za chwilę pojawi się pomysł szybkiej linii kolejowej łączącej oba lotniska? (np. by umożliwić przesiadki między tymi lotniskami).

CPK ma zastąpić lotnisko w Warszawie i Łodzi. Modlin pewnie zostanie. Jest potrzebne choćby po to żeby na miejscu Okęcia postała nowa dzielnica, blokowanie tak dobrych terenów lotniskiem jest absurdalne. Problemem są także ograniczenia w nocy. W dzień może okoliczni mieszkańcy się przyzwyczaili i lotnisko im nie przeszkadza?
Okęcie ma złe połączenie z resztą kraju, CPK rozwiązuje ten problem.
Nie powstanie też od razu, nawet jeśli będzie potrzebne dopiero 2035+ to już teraz należy zacząć je budować. Przecież na początku może nie być duże, tylko tyle żeby pomieścić ruch z Okęcia.
Kluczowe jest natomiast żeby to lotnisko dobrze zaprojektować i zrobić na czas dobry dojazd, także z Warszawy. W tym można mieć wątpliwości...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy