Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
a tak swoją drogą to podobną usługę proponuje airBaltic , z tym że działa ona już przy godzinnym opóźnieniu w porcie docelowym i kosztuje 17 euro - dając możliowść otrzymania przy opoźnieniu vouchera na 64 euro na następne rezerwacje /usługi .
nie wiem co dla kogo znaczy 'posypie się im siatka'.. dla mnie następuje, to wtedy, gdy poranny lot np. GDN - LTN ma awarię w GDN lub mgła nad Londkiem komplikuje lądowanie i do GDN wraca nie o 11tej, a o 13:15, wtedy gdy już powinien być w Torp ;p ..::.. Wtedy im się posypała siatka danego dnia i samoloty latają do 1-2-3 w nocy - czegoś takiego nie da się 48h wcześniej przewidzieć (np. że za 50h na 100% będzie mgła w GDN, więc odwołujemy rejs!!), więc nie wiem o co całe halo z tymi 48h - będą mieli wróżkę masłowską na etacie czy co? // Jak na rasowego kanciarza biednych pax'ów, Wizir tym razem, zadziwiająco jasno (z czasem.. np. na jesieni może się coś zmieni w regulaminie, jakieś nowe paragrafy) stawia sprawę ;o)
zgadza się marecki...ale usterek samolotów nie da się przewidzieć z wyprzedzeniem :P
game: ale "wcześniejsze" odwołanie lotu, np. 2 dni przed datą, skutkuje z reguły obowiązkiem wypłaty odszkodowań, bo ciężko wtedy tłumaczyć się "siłą wyższą"; no chyba że następuje to w okolicznościach rzeczywiscie szczególnych jak np. ostatni wybuch wulkanu czy powiedzmy wybuch zamieszek politycznych gdzieś tam.
widać ze wizzair zaczął zmieniać swoje podejście, możne będą wcześniej się decydowali na odwołania lotów (w ostateczności) niż opóźniali je.
marecki: To znaczy zle sie wyrazilem. ,,Ten powod´´ mialo byc jako ,,sila wyzsza´´.
marecki: Ale w tym przypadku Wizz jednak nie "taki straszny", bo sam się pod tę "siłę" podciągnął, na korzyść pasażera. :o) Sam jestem ciekawy, jak to będzie działać. Trzeba na jesieni będzie wypróbować.
hamburg: myślę, że żadne linie nie odwołują lotów bez powodu : problemem jest podciąganie powodów, jakiekolwiek by one nie były, pod "siłę wyższą".
disordku: Wiesz, wiedzieć na 48h, że będziesz miał opóźniony rejs płacąc za to 45 zł, to lepsze niż tego nie wiedzieć, a siedzieć na lotnisku potem godzinami. :o) Czas to pieniądz, jakby nie było...
pablos: LCC raczej nie odwoluja lotow bez powodu, wlasnie liczac sie z tym aby nie placic tych odszkodowan.
a tak w ogole bez sądu to wizz zwraca 250eu za opoznienia powyzej 3h?
dostal ktos kiedys od LCC takie odszkodowania za opoznienia/odwolania?
disorder
2010-05-02 15:06
"zabezpieczenie nie dotyczy opóźnień lotów, o których klienci zostali powiadomieni przynajmniej 48 godzin wcześniej." Wystarczy, że obdzwonią ludzi jak im się siatka sypnie i będą wiedzieć, że dalsze rejsy się poopóźniają.
disorder
2010-05-02 15:05
Tylko że jeśli Cię wcześniej poinformują o opóźnieniu to nic nie dostaniesz.
stenus: 450 zl na loty i produkty W6 a 250€ na konto bankowe/ karte kredytowa. (Czy jak tam W6 wyplaca takie odszkodowania).
hambiu: Ja zrozumiałem. :o)
Kupujemy to ubezpieczenie za 45 zł. Jeśli opóźnienie (na przylocie!) wynosi 2-3 godziny (z każdego powodu), to dostajemy 450 zł. Jesli opóźnienie wynosi ponad 3 godziny, zaś spowodowane było siłą wyższą, to też dostajemy 450 zł. Jeśli zaś opóźnienie wynosiło ponad 3 godziny i nie spowodowane było siłą wyższą, to dostajemy owe 450 zł + 250 euro przynależne z Rozporządzenia. Dobrze kombinuję?
tak wlasciwie mialem na mysli: ,,spowodowane´´ ;-)) Teraz jest dobrze ;-) Ach ten polski jezyk ;-)
arche: Jezeli opoznienie bedzie spodowane przez przewoznika to tak.
stenus: mnie właśnie interesuje opóźnienie 'zwykłe' pow. 3 godzin: czy wtedy oprócz 450 zł otrzymam europejskie 250 euro czy też Wizz je pomniejszy o 'koszt' swojej 'usługi'?..