Do Ljubljany

Do Ljubljany Z początkiem września regularne loty do Ljubljany zaoferuje słoweński przewoźnik Adria Airways. Samoloty będą operowały dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i piątki. Więcej informacji na www.adria-airways.comPaweł Cybulak
04/03/2005 23:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wawa 2005-03-07 12:03   
wawa - Profil wawa
Nie wiem czemu niektorym tak zalezy zeby LOT uruchomil nowe polaczenia. Jak juz bylo tutaj mowione na forum, hubu z Wawy i tak nie zrobimy bo nie da sie zrobic hubu z miasta tak nieatrakcyjnego dla przyjezdnych i gdzie sie przyjezdza tylko jak sie musi. Zeby z lotniska zrobic hub, misato musi byc atrakcyjne dla przyjezdnych, musi byc duzo osob ktore przyjezdzaja do tego miasta bo im sie tam podoba i to generuje ruch, mozna wtedy uruchamiac wiele dodatkowych polaczen i latwiej dostosowac siatke lotow zeby transfer byl szybki. Nigdy nie wygramy z Praga ktora jest celem wielu podrozy. Miasto musi miec wielu odwiedzajacych jak Londyn, Paryz czy nawet Wieden i Praga, wtedy mozemy miec hub a nie w brudnej i nieprzyjemnej Wawie ktora kazdy omija.
trd 2005-03-07 11:03   
trd - Profil trd
Mysle, ze LOT jest w bardzo dobrym sojuszu, najwiekszym i najlepszym z mozliwych (rozmawialem o tym z osoba zwiazana z KLMem, ktora trudno byloby posadzic o stronniczosc). Sojusz z Lufthansa razem w Star Alliance to na przyklad mozliwosc korzystania z niemieckich baz serwisowych. Na pewno blizej i wygodniej niz np. do Wielkiej Brytanii.
Miejmy nadzieje, ze LOT zaproponuje nowe polaczenia po otwarciu nowego terminalu na Okeciu, gdy transfer pasazerow bedzie latwiejszy. O ile do tej pory linie czeskie nie przejma calego rynku w regionie.
Lukasz. 2005-03-07 10:03   
Lukasz. - Profil Lukasz.
Niektórzy z Was pisza ze LOT nie otwiera nowych polaczen bo dziala w sojuszu lotniczym. To dlaczego inne linie lotnicze takie jak CSA czy Malev dzialajace rowniez w sojuszu lotniczym otwieraja nowe polaczenia. Moze LOT dziala w zlym soujuszu bo czesi nie lataja tylko do Paryza tak jak LOT lata tylko glownie do Monachium czy Frankfurtu. W Polsce mieszka 40 milionów ludzi, jak tak dalej pojdzie to Warszawa bedzie lotniskiem regionalnym w porownaniu do Pragi czy Budapesztu. Prosze o komentarz.
humbak 2005-03-07 07:03   
humbak - Profil humbak
LOT przede wszystkim potrzebuje wymiany floty i kupe kasy na rozwoj tak lotniska, jak i infrastruktury. I oczywiscie wymiany twardoglowych...
aguirre 2005-03-07 07:03   
aguirre - Profil aguirre
Nie porównuj Warszawy z Monachium i Wiedniem. Tam dużą część lotów przesiadkowych to loty wewnętrzne (doloty np. z Hamburga do Frankfurtu lub Monachium). To nie tylko hub-y ale i centra biznesowe, jakim W-wa nigdy nie będzie. Lufthansa i Austrian mają renomę na zachodzie, tak jak ich kraje. Polska to rynek niszowy, a LOT nie kojarzy się dobrze ludziom z najwyżej rozwiniętych krajów zachodu (np. byłem świadkiem zdarzenia, w którym cudzoziemiec domagał się lotu z Frankfurtu do Polski Lufthansą, mimo iż był to rejs code share obsługiwany przez LOT). Nasi rodacy nie mają tyle kasy by latać jak Niemcy lub Austriacy )albo nawet 2+3 rayz mniej na rok) a zarządcy socjalistycznego LOTu nie mają pomysłu jak wygrać z konkurencją o bez porównania wyższej renomie. Możemy ściągać ludzi z Bałkan czy Ukrainy, ale prędzej czy później ich linie też staną na nogi i będą przechwycone przez kogoś takiego jak BA, Lufthansa czy Air France albo też te linie tam wejdą, a że mają bez porównania więcej kasy i pomysłów oraz otwartych managerów, wytną LOT bez trudu. Trzeba "mierzyć zamiary podług sił" a nie porywać się z motyką na słońce. Nie uważam też, by LOT był w najlepszym możliwym sojuszu. Wręcz przeciwnie. Nasi "sojusznicy" mają swe huby zbyt blisko i moga dowozić do nich z naszych lotnisk Dash'ami czy ATR'ami, taj jak LOT do W-wy. Czesi zrobili bez porównania lepiej. A co do połaczenia do Słowenii, to zrozumiałe, że Adria jest nim bardziej zainteresowana niż LOT.
trd 2005-03-07 07:03   
trd - Profil trd
Jest spora szansa na hub. Wspominasz Monachium, Wieden i Prage. Te wszystkie miasta sa bardzo blisko siebie polozone (blizej niz Warszawa) i zarowno Monachium jak i Wieden obsluguja sporo transferow a ich liczba w kazdym z nich wzrasta. Poza tym wzrost pasazerow w Europie (6,4 proc. rocznie) jest szybszy niz na świecie (5,3 proc.) - to cytat z dzisiejszej Rzeczpospolitej, a w naszej czesci Europy bedzie postepowal jeszcze szybciej.

Zreszta Warszawa jest hubem juz od konca lat 90., gdy LOT dolaczyl do programu Qualifier, tylko niezbyt wygodnym z powodu ciasnoty terminalu. Duzo sie zmieni po rozbudowie lotniska.
wawa 2005-03-07 06:03   
wawa - Profil wawa
Nie ze nie lubie Wawy ale nie bede sie oszukiwal ze to ladne miasto. Wciaz uwazam ze aby stworzyc hub musi byc pewna liczba osob przyjezdzajacych do tego miasta bo im sie to miasto podoba, w innym wypadku bardzo ciezko uruchamiac kilka polaczen dziennie tylo dla tych ktorzy potencjalnie mieliby sie przesiadac. Jest to na poczatku bardzo kosztowne, trzeba te polaczenia promowac a LOT jest i tak w nieciekawej kondycji finansowej. Poza tym czas na stworzenie jako takiego hubu, na miare Helsinek jak ktos tu wspomnial i tak juz przespalismy, bo w okolicy jest Monachium, Kopenhaga czy nawet Wieden czy Praga. Popatrzcie jak szybko Lufthansa uruchomila polaczenia do Monachium z Kraka, Wrocka czy Gdanska, kilka razy dziennie. LOT nie ma po prostu na to szans
humbak 2005-03-07 05:03   
humbak - Profil humbak
Lukaszu: A w jakim to sojuszu jest Malev?
humbak 2005-03-07 05:03   
humbak - Profil humbak
wawa: chyba nie lubisz miasta, w ktorym (jak sadze) mieszkasz... kometarz trd dokladnie oddaje to, co sam chcialem odpowiedziec Tobie. Hub nie jest do zwiedzania, tylko przesiadania. A Warszawa, jak juz wielokrotnie to tu mowilem, nie podoba sie tylko Polakom - moi zachodni przyjaciele zachwycaja sie Warszawa, bo nie maja takiego ladnego przykladu mieszanki kilku stylow u siebie (w tym absolutnie intrygujacy ich socrealizm).
trd 2005-03-07 03:03   
trd - Profil trd
Lukasz napisal:
Dlaczego LOT korzysta z polaczen Austrian Airlines na polaczeniach wewnatrz Austri a Austrian Airlines ktore np. nie lataja do Gdanska czy Szczecina nie korzystaja z polaczen LOTu? Dlaczego AIRFRANCE i DELTA korzystaja z polaczen CSA na wschod? LOT promuje LUTFHANSE w Polsce natomiast LUFTHANSA czy AUSTRIAN AIRLINES zupelnie nie promuja polaczen LOTu.
-----------
Nie, to sie odbywa na zasadach wzajemnosci. Na przyklad poranny lot LOTu z Krakowa do Wiednia jest code-shared z Austrian. Czyli Austrian moze sprzedawac bilety na ten rejs tak jakby go sami obslugiwali. Podobnie jest z wieloma liniami krajowymi LOTu z Warszawy do innych polskich miast, ktorym rowniez przydzielono numer Austrian. To samo dotyczy wszystkich polaczen LOTu z Niemcami - wszystkie sa code-shared z Lufthansa. Ciekawe, dlaczego nie istnieje jeszcze porozumienie code-share z SASem. Wowczas LOT moglby sprzedawac wiecej biletow na loty bezposrednie do Oslo i Sztokholmu.
Lukasz 2005-03-07 02:03   
Lukasz - Profil Lukasz
Dlaczego LOT korzysta z polaczen Austrian Airlines na polaczeniach wewnatrz Austri a Austrian Airlines ktore np. nie lataja do Gdanska czy Szczecina nie korzystaja z polaczen LOTu? Dlaczego AIRFRANCE i DELTA korzystaja z polaczen CSA na wschod? LOT promuje LUTFHANSE w Polsce natomiast LUFTHANSA czy AUSTRIAN AIRLINES zupelnie nie promuja polaczen LOTu.
trd 2005-03-07 01:03   
trd - Profil trd
Nie przesadzaj z tym narzekaniem na Warszawe. Wcale nie jest taka brzydka, podoba sie cudzoziemcom. Atrakcyjnosc miasta nie ma nic wspolnego z tworzeniem hubu. Do hubu sie nie przyjezdza, tylko tam sie przesiada i nie wychodzi sie z lotniska, zeby zwiedzac. Helsinki sa niezyt ciekawym miastem polozonym na skraju kontynentu, a mimo to Finnair stworzyl tam udany hub. A najwiekszy hub Europy kontynentalnej to Frankurt - a co tam jest takiego ciekawego dla turystow? A w takim Zurichu?
pedro 2005-03-06 11:03   
pedro - Profil pedro
LOT to dobra linia świadcząca uslugi na wysokim poziomie... jednakże droga i ma niestety slabo rozbudowana siatke polaczen ! Wlasnie czemu to Lot nie bedzie latac do Ljubljany ? Czemu nie lata do Lizbony ? Czemu wycofal polaczenie z Krakowa do Londynu , przemalowal samolot na Centralwings i udaje ten sam lserwis ? Niestety , ja nie przekonam sie do tanich linii. W chwili obecnej zbieram mile w programie Miles and More do ktorego nalezy LOT , Lufthansa , Austrian i inne drogie linie lotnicze , niedlugo wymieniam je na bilet i zaczne latac CSA , Malewem czy Alitalia bo sa w Balicach i oferuja znacznie nizsze ceny ! LOT jesli znizy ceny to stanie sie niestety NIELOTem ...
johner 2005-03-06 10:03   
johner - Profil johner
Tak się składa,że i LOT bedzie latał do Ljubljany, tez 2 razy w tygodniu. LO i JP będą współpracować i decyzja o uruchomieniu WAW-LJU była wspólna.
qqrq 2005-03-06 05:03   
qqrq - Profil qqrq
A nie uwazacie, ze to kwestia mentalnosci? Przyklad z Czech - nie widzieli problemu z uruchomieniem jadacego w weekend w sezonie letnim pociagu typu autokuszetka do Chorwacji. PKP raczej na to by nie wpadlo. :( I moze tak jest rowniez w LOT?
Anty-lot 2005-03-06 03:03   
Anty-lot - Profil Anty-lot
Lot to beznadziena linia lotnicza. CSA, Malev oferuja wiecej polaczen miedzykontynentalnych etc. LOT latal kiedys latac do Bangkoku, Pekinu (przestal, bo nie rentowne byly (jasne)). LOT powinien zaczac latac do Azji, Ameryki Poludniowej, rozwinac siatke polaczen w USA i w Europie.
Wstyd i skandal, ze linia lotnicza kraju 40millionowego przewozi mniej niz linie lotnicze krajow 10millionowych (CSA, Malev)
trd 2005-03-06 02:03   
trd - Profil trd
Humbak, tu nie chodzi o operatywnosc albo dublowanie innych linii lotniczych. Raczej o nieudolnosc. Linie czeskie i Malev tez sa w jakichs sojuszach albo wspolpracuja z liniami wiekszymi od siebie. Sa to jednak linie krajow sporo mniejszych od Polski, a jakos udaje im sie latac np. do Bukaresztu samolotami sporo wiekszymi niz Embraer 145 i to nawet dwa razy dziennie. Dlaczego Lot nie lata np. do Salonik albo do Belgradu? Dlaczego nie wprowadza nowych polaczen we wschodniej czy poludniowej Europie? Byc moze czekaja na zakonczenie rozbudowy terminalu na Okeciu.

W kazdym razie, Lot z pewnoscia wymaga lepszej i oszczedniejszej organizacji pracy. Podam przyklad z Helsinek. Lata tam jeden samolot Lotu dziennie, ale Lot ma swoje wlasne biuro na lotnisku. A takie Austrian Airlines, ktore sa wieksze od Lotu, sa obslugiwane przez Luftahnse. Czy tak nie jest taniej?
humbak 2005-03-06 01:03   
humbak - Profil humbak
Pedro: To, ze LOT nie lata swoimi maszynami do Ljubljany czy Lizbony, nie oznacza, ze on tam nie lata. Wystarczy wejsc na strone LOTu i zarezerwowac przeloty do tych dwoch miast na numerach LOTu. To, ze bedziesz lecial samolotem Adria Airways w pierwszym przypadku, a w drugim LOTem do Zurychu, a pozniej TAP Portugal do LIS, to juz inna sprawa. Tak dzialaja sojusze lotnicze - code-share to jest wlasnie sposob na powiekszenie siatki polaczen. LOT obecnie oferuje prawie 140 roznych polaczen, wiec nie rozumiem tych utyskiwan na kiepska oferte LOTu. To, ze linia nie lata do Azji, Australii, Afryki czy Ameryki Poludniowej, wyniak z tego, ze ma zwyczajnie priorytety (przede wszystkim Ameryka Polnocna i Europe Wschodnia) i lata tam, gdzie jej sie oplaca najbardziej. A jesli nie zapewnia danego polaczenia, to zapewnia je partner w sojuszu. A nie bedzie sobie dublowal polaczenia Krakow-Londyn, jesli lata tam jego niskokosztowa corka.
A co do przekonywania sie do tanich linii... Coz.. w sumie wszyscy sie jakos do nich powoli przyzwyczajamy. Pierwszy raz tania linia lecialem dopiero w styczniu tego roku (Germanwings) i jestem bardzo zadowolony.
humbak 2005-03-05 09:03   
humbak - Profil humbak
Adria Airways i LOT to teraz jeden sojusz - Star Alliance. Adria jest reginalnym partnerem, zatem ma za zadanie rozwijac regionalne polaczenia, a LOT wydaje sie, ze moze miec w planach cos na dalsze zasiegi. Myslac globalnie, a czymze innym jest sojusz linii lotniczych, jak nie globalizacja, to nie dziwie sie, ze to wlasnie Adria, a nie LOT, ma operowac na trasie ze Slowenii.
charles 2005-03-05 08:03   
charles - Profil charles
z jednej strony ciesze sie ze bede mogl wreszcie czesciej odwiedzac siostre, z drugiej jestem zly ze LOT pierwszy nie wpadl na pomysl lotow do LJU ...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy