LOT uruchomił trasę Warszawa-Ostrawa. Może dostać za nią nawet 18 mln zł

LOT uruchomił trasę Warszawa-Ostrawa. Może dostać za nią nawet 18 mln zł Embraer E170 o znakach rejestracyjnych SP-LDI wystartował z Warszawy do Ostrawy w ostatnią niedzielę o godzinie 22:58 z 13 pasażerami na pokładzie. Samolot wylądował na ostrawskim lotnisku w Mošnovie po 39 minutach lotu. Warszawa - Ostrawa  (1-345-7)Samoloty LOT-u będą nocować w Ostrawie, co znacznie poprawi...
27/10/2020 12:22   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jsg 2020-10-29 10:54   
jsg - Profil jsg
Czy ktoś może wie jakie było obłożenie na kolejnych lotach?
gość_8b347 2020-10-29 10:33   
gość_8b347 - Profil gość_8b347
Do poniżej.W okolicy Ostravy jest więcej zakładów przemysłowych niż w całej Polsce południowej od Opola po Rzeszów. W strefie okololotniskowej Ostravy Mosnov jest i nadal przybywa zakładów produkcyjnych związanych z motoryzacja a połączeń nie było a Ty myślisz,że jedno połączenie do Warszawy ożywi cały region???
Po prostu zrozumcie to,że w Czechach są lepsze warunki do inwestycje niż w Polsce pomimo tego,że nie ma tam pracowników to masowo z polskich przygranicznych miejscowości ludzie pracują w tych fabrykach stanowiąc 70% zatrudnionych.
Nigdy nie było odwrotnie by Czesi pracowali w Polsce bo jesteśmy nieatrakcyjnym rynkiem pracy więc demagogię dotyczące raportów EY możesz sobie włożyć między bajki.
gość_95dbb 2020-10-28 21:58   
gość_95dbb - Profil gość_95dbb
pi razy oko jakieś 14 tyś dziennie do przepalenia
gość_f9aae 2020-10-28 09:10   
gość_f9aae - Profil gość_f9aae
Troche dziwia mnie wasze komentarze o tym, ze ludzie beda jezdzic do Wiednia czy Katowic... Czy tez, kto bedzie wstawal o 3 nad ranem... Przeciez to wcale nie o to chodzi. Wladzom Ostrawy chodzi o to, zeby moc powiedziec, ze maja regularne polaczenie z hubem, ktory zapewnia loty po calej EU, a takze najwazniejsze polaczenia long haul.
Powazny inwestor, gdy rozwaza gdzie ulokowac nastepna fabryke czy centrum ksiegowe, wynajmuje doradcow typu EY. Zadaniem takiego EY jest przedstawienie kilku propozycji. Wsrod kryteriow ZAWSZE znajduje sie latwosc dojazdu, zarowno drogowego (zwlaszcza jesli mowimy o fabryce) jak i lotniczego. Taka Ostrawa nawet nie przejdzie sita przykladowego EY bez polacznia z hubem. Inwestuja 18 millionow w nadzieji, ze to pomoze im sciagnac inwestora zagranicznego, ktory zainwestuje ze 20 razy tyle.
gość_36ed5 2020-10-27 19:12   
gość_36ed5 - Profil gość_36ed5
hahah, Tak zapewne są osoby w Ostrawie które jadę do KTW żeby tam wsiąść w samolot do Wawy :P Pewnie jeszcze też Wiedeń zabiera paxów z KTW!
gość_04dec 2020-10-27 18:52   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Rozumiem że chodzi o maksymalne wykorzystanie samolotu w trakcie dnia na inne połączenia oraz żeby niej zajmował miejsca na płycie przez noc na WAW i dlatego takie godziny połączenia z Ostrawą ale one są fatalne dla pasażerów. W połączeniu z dość ubogą siatką połączeń z WAW wystarczy że LH lub inna duża linia wstawi jakieś połączenie do swojego hubu i samolot LOTu będzie latał prawie pusty a co za tym idzie te dopłaty mogą nie pokryć strat jakie będzie miał LOT. Ale póki nie ma konkurencji niech korzystają o ile pasażerowie nie będą woleli dojechać do Wiednia lub Krakowa zamiast wstawać minimum o 3-ciej w nocy na lot o 5:25 bo takie godziny to mogły by być dobre dla biznesu który aktualnie prawie nie istnieje i nie wiadomo czy wróci.
gość_9a51a 2020-10-27 18:32   
gość_9a51a - Profil gość_9a51a
Dostać to mogą w ryj co najwyżej.
Nowa spółka , nowy zarząd , pensje po 50 tyś zł. Tak się rządzi !!!!
gość_519c1 2020-10-27 16:59   
gość_519c1 - Profil gość_519c1
Po Europie to i może dobre godzinny ale cała reszta to cały dzień na lotnisku, w jedną i drugą stronę
gość_d36b0 2020-10-27 16:53   
gość_d36b0 - Profil gość_d36b0
gość_8b80a: brawo za znajomość nazw. Reszta bez sensu.
gość_9120a 2020-10-27 13:56   
gość_9120a - Profil gość_9120a
Ożywienie ruchu pasażerskiego z Ostrawy oznacza bezpośrednie spadki pasażerów korzystających z lotniska w Pyrzowicach. Udziałowcy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (a co najmniej jeden z nich - miasto Katowice) powinni wziąć przykład z czeskich włodarzy kraju śląsko-morawskiego i tak samo dopłacać przewoźnikom tradycyjnym, oferującym loty do i z europejskich hubów przesiadkowych (biznesowych) oraz przesiadki (na jednym bilecie) na loty poza Europę, za obsługę co najmniej dwóch rotacji dziennie w dni robocze do Pyrzowic. Inaczej, konkurencja ze strony Balic, doprowadzi do trwałej marginalizacji pyrzowickiego lotniska, z ogromną szkodą dla gospodarki regionu śląsko-dąbrowskiego!
gość_1b1c1 2020-10-27 13:40   
gość_1b1c1 - Profil gość_1b1c1
"Zupełnie nie wiem po co LOT lata do Koszyc, Cluju, Połągi, mam duże wątpliwości co do Kiszyniowa i Skopje" - nie, teraz nie lata..
gość_8b80a 2020-10-27 12:52   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
I to jest prawdziwy biznes. Tak powinny wyglądać loty do pipidówek w CEE: dopłaty i monopol. Można analizować, czy dopłaty są w wystarczającej wysokości, ale to jest trudne bez dostępu do danych.

LOT powinien podnieść swoją atrakcyjność w oczach klientów (samorządów) i zwiększyć liczbę lotów do Doliny Krzemowej: bo region jest informatyczny i kiedyś jakiś samorząd zapłaci więcej konkurencji bo będzie chciał lotów na jednym bilecie do Doliny Krzemowej. Uważam, że LOT powinien latać 9 razy w tygodniu do San Jose, w tym zapewnić wylot w czwartek wieczorem z Europy (to połączenie dla menedżerów chcących wrócić do USA jeszcze w czwartek, ale bez marnowania dnia roboczego).

Za to bez dostępu do do danych możemy szacować, że loty do pipidówek bez dopłat przynoszą straty. Zupełnie nie wiem po co LOT lata do Koszyc, Cluju, Połągi, mam duże wątpliwości co do Kiszyniowa i Skopje (choć ze stolicami to nigdy nic nie wiadomo). Problemem są też niektóre krajówki. Jest pytanie, czy Kowno płaci wystarczająco dużo, poza tym warto im zaproponować loty dwa - trzy razy dziennie za większe pieniądze.

LOT powinien proponować samorządom loty do hubu międzykontynentalnego w zamian za dopłaty. Oferty całorocznych lotów dwa - trzy razy dziennie powinny otrzymać Brno, Rijeka, Split, Zadar, Dubrownik, Podgorica, Debreczyn, Jassy, Braszów, Warna, Constanta, Plovdiv. W niektórych przypadkach można proponować BUD jako tańszą opcję. W zamian za same zniżki lotniskowe (czyli bez dopłat) można zaproponować dwa - trzy loty dziennie do Tbilisi i do Charkowa.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy