LOT zyskał na zniesieniu wiz do USA

LOT zyskał na zniesieniu wiz do USA Pandemia koronawirusa prawie całkowicie uniemożliwiła ocenę wpływu zniesienia wiz do Stanów Zjednoczonych na przewozy LOT-u. Przypomnijmy, że 11 listopada 2019 r., po dekadach oczekiwania, został zniesiony wymóg wizowy dla obywateli polskich udających się do USA. Ta decyzja miała zwiększyć transatlantycki ruch lotniczy z i do Polski. Głównym beneficjentem miał zostać...
6 dni, 4 godziny temu   
gość_ad41f
gość_ad41f - Profil gość_ad41f
gość_f3d98 2020-10-21 15:35   
gość_f3d98 - Profil gość_f3d98
@gość_8b80a
A więc może ustosunkuje się do twojej wypowiedzi po kolei :D
,,O, Tytanie Intelektu! Geniuszu Lotnictwa! Wielki Strategu! Znawco Świata!" żadnym że wspomnianych się nigdy nie czułem ale w porównaniu do ciebie ja jak i każdy człowiek dysponujący jakąś wiedzą z dziedziny lotnictwa i ekonomii nim jest :)

,, konsekwentnie proponuję otwieranie najsilniejszych p2p i branie dopłat: w stanie Michigan mieszka ponad 800 000 Polonusów w większości z Południa Polski, Detroit to aglomeracja 270 mld $ PKB (mniej więcej połowa całej Polski), więc Kraków - Detroit to łatwy kierunek, zacząłbym od 4 lotów tygodniowo w lecie i jednego w zimie." Jakby podliczyć wszystkie osoby polskiego pochodzenia to byłoby ich nawet 1 mln tylko co z tego jak połowa to w Polsce ma co najwyżej dalszą rodzinę, a co za tym idzie związki z naszym krajem są bardzo małe lub żadne. Do tego ich liczba od jakiegoś czasu spada, bo cały ten stan tak samo jak i jego główne miasto od dawna nie są ,, ziemią obiecaną" jak były 70 lat temu. Więc jak widzisz szanse na zapełnienie samolotów w takim sropniu by to połączenie było choć trochę opłacalne są zerowe, a do tego podebrałoby część pasażerów z ORD czyniąc loty do Krakowa trwałe nieopłacalnymi.
,, Cleveland: Ohio chce dopłacić za bezpośrednie loty do Europy. W Ohio jest spora Polonia, zaś Cleveland to aglomeracja 140 mld PKB, z siedzibami firm z Fortune 500, LOT byłby monopolistą na trasie Cleveland - Europa." To akurat jest do rozważenia :) Jednak pojawiają się dwa pytania. Ile skłonni byliby dopłacać? Czy zrekompensowałoby to chociaż koszty połączenia? I drugie ważniejsze. Czy dla nich Polska i reszta krajów Europy wschodniej to jeszcze wogle Europa? Czy myśląc o Europie mają na myśli jedynie zachód i poludnie kontynentu i jedynie za takie połączenia są gotowi dopłacać? A wspomniane koncerny w naszym regionie to interesy mają tak olbrzymie, że wszystkie ich sprawy ogarniają pewnie ich centrale europejskie :D
,,Zamiana San Francisco na San Jose to ograniczenie bezpośredniej konkurencji do BA, podczas gdy do San Francisco latają "wszyscy", łącznie z SAS-em, Zatoką, TAP-em, Alitalią"
Akurat to na które lotnisko w Kalifornii LOT będzie latać nie ma znaczenia, bo trasa ta jest kosztowna w utrzymaniu ( a jest tak ponieważ nie ma tam na tyle licznej polonii by tak jak w przypadku Nowego Jorku i Chicago opierać się głównie na tej grupie pasażerów) i żeby przynosiła zyski trzeba by mocno popracować i ściągnąć dużą część ruchu przesiadkowego z innych państw naszego regionu. A oto i przed pandemią było już trudno, a w dzisiejszych czasach może to być niewykonalne. Więc połączenia na zachodnie wybrzeże powinno się albo ograniczone do jednej destynacji (moim zdaniem najtańszego lotniska, choć w tym akurat aspekcie mogę się mylić) albo całkowicie z nich zrezygnować i skupić się na wożeniu polonusów. A o wzmożonych kontaktach Polski i innych krajów regionu z doliną krzemową to nie ma nawet co wspominać, bo to bujda taka sama jak smoki i jednorożce :D
,, Budapeszt to wielki (chyba większy od Pragi, a w Polsce nie ma niczego zbliżonego) ośrodek kręcenia filmów hollywoodzkich. Ponad 50 000 pasażerów podróżujących z przesiadką. Tak LAX z BUD ma sens. Podobnie ja NY i Seul. Ze względu na sezonowość uruchomienie z BUD jakiś ciepłych wysepek wydaje się oczywiste: Sri Lanka i Malediwy są w zasięgu rotacji 24h." Dla twojej wiadomości to jak wiele filmów by Hollywood nie kręciło w Budapeszcie to i tak nie miałoby znaczenia dla opłacalności tego połączenia. A sprawia to chociażby to, że dużą częścią ekip pracujących przy amerykanskich filmach stanowią ludzie z regionu czego zapewne nie wiedziałeś:D Pasażerów wakacyjnych to w sumie można ściągnąć do WAW (jak robią to linie z Europy Zachodniej) zamiast inwestować w jakiś hub, który przy rozsądnym zarządzaniu zacznie przynosić zyski za około 20 lat.
,,Ja uważam, że LOT powinien zlikwidować loty o pipidówek, w tym do Koszyc, o ile pipidówy za te loty nie zapłacą." Serio? To czemu proponujesz ciągle rozwój bazy w BUD, który w globalnym rozrachunku taką pipidówą jest. Albo loty z KRK gdzieś tam. Otwarcie takich kierunków to ucieszy głównie szefów wspomnianych lotnisk, bo sytuacji finansowej LOTu to na pewno nie poprawią :) jak już i inni forumowicze zwracali ci uwagę. Twoje pomysły nie mają uzasadnienia ekonomicznego, dlatego też podałem parę bezsensownych destynacji, żeby uzmysłowić ci bezsens twoich pomysłów.
Reasumując LOT tak samo jak inne linie lotnicze są przedsiębiorstwami, więc również muszą zarabiać na siebie, a nie współfinansować podróże ludziom z USA, Węgier czy nawet Polski, tym bardziej, że robi obecnie to z naszych (przynajmniej moich) podatków. Więc jeśli chcesz by wymyślone przez ciebie destynacje kiedyś ruszyły to idź to szefa LOTu (obecnego lub przyszłego) i podrzuć mu te swoje pomysły, oczywiście nie zapomnij powiedzieć, że chcesz partycypować w zyskach i stratach ( i mogę cię zapewnić, że tych pierwszych będzie niewiele, a drugich od groma).
A co do CPK to też nie jestem zwolennikiem jego budowy, choć bardziej że względu na jmkoszty jego budowy i brak szans na ekonomiczne powodzenie tej inwestycji niż los LOTu :D
gość_8b80a 2020-10-20 23:07   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_f3d98

O, Tytanie Intelektu! Geniuszu Lotnictwa! Wielki Strategu! Znawco Świata!

To co zrobiłeś to prymitywna erystyka. Ja nigdy nie proponowałem JRO, GIG, czy CPT nawet z WAW, ani tym bardziej Detroit - Koszyce. Ja uważam, że LOT powinien zlikwidować loty o pipidówek, w tym do Koszyc, o ile pipidówy za te loty nie zapłacą.

Za to konsekwentnie proponuję otwieranie najsilniejszych p2p i branie dopłat: w stanie Michigan mieszka ponad 800 000 Polonusów w większości z Południa Polski, Detroit to aglomeracja 270 mld $ PKB (mniej więcej połowa całej Polski), więc Kraków - Detroit to łatwy kierunek, zacząłbym od 4 lotów tygodniowo w lecie i jednego w zimie. Cleveland: Ohio chce dopłacić za bezpośrednie loty do Europy. W Ohio jest spora Polonia, zaś Cleveland to aglomeracja 140 mld PKB, z siedzibami firm z Fortune 500, LOT byłby monopolistą na trasie Cleveland - Europa. Zamiana San Francisco na San Jose to ograniczenie bezpośredniej konkurencji do BA, podczas gdy do San Francisco latają "wszyscy", łącznie z SAS-em, Zatoką, TAP-em, Alitalią...

Budapeszt to wielki (chyba większy od Pragi, a w Polsce nie ma niczego zbliżonego) ośrodek kręcenia filmów hollywoodzkich. Ponad 50 000 pasażerów podróżujących z przesiadką. Tak LAX z BUD ma sens. Podobnie ja NY i Seul. Ze względu na sezonowość uruchomienie z BUD jakiś ciepłych wysepek wydaje się oczywiste: Sri Lanka i Malediwy są w zasięgu rotacji 24h.

Sens mają też kierunki turystyczne z WAW, bo teraz zwłaszcza Qatar i Emirates, ale też inni wywożą turystów. Kolombo powinno być całoroczne, tylko z innymi godzinami: wylot około 20, powrót około 18. Do tego więcej sezonowych: Malediwy, Seszele, Kathmandu. Z listy proponowanych muszę usunąć Zanzibar, bo tam jest mało hoteli i nowe bezpośrednie loty Lufy (pozdrawiam zwolenników zakupu Condora) i KLM-u wywindują ceny. I niepriorytetowe Bangkok, Hanoi, Cancun i Tampa zamiast Miami.

A w obecnym Locie na pewno nie zrobiłbym kariery, bo jestem przeciwnikiem CPK-u. Na podstawie wyników Austriana za 2018 - 2024 widać, że LOT nie przetrwałby zwiększenia oferowania przez Wizza, zaś jak pokazują wyniki Finnaira za lata 2018 - 2024 linia przerośnięta w stosunku do rynku macierzystego musi przynosić straty.
gość_f3d98 2020-10-19 22:49   
gość_f3d98 - Profil gość_f3d98
@gość_8b80a
Z tymi lotami z BUD masz rację :D Ja jeszcze dodałbym do tego JRO, GIG, CPT i może jeszcze HKG :) no niech będzie na bogato. A do tych lotów z miast które wszystkim zwisają dodałbym trasę DTW do KSC :D byłoby to pierwsze w historii połączenie między dwoma miastami znanymi z tego, że są jednym wielkim slamsem :) Może wszystkie te wymienione połączenia nie mają żadnego sensu ale te wymyślone przez ciebie też nie :D
A tak na serio to jak dla mnie LOT może otwierać połączenia jakie tylko chce, nawet tak głupie jak te twoje :) Z jednym ale... nie za pieniądze z moich podatków.
P. S. Zgadzam się z jednym z poprzednich postów, że świetnie nadałbyś się do LOTu :D Taki yntelygent to w tym towarzystwie szybko awansowałby na jakieś wysokie i dobrze płatne stanowisko.
gość_8b80a 2020-10-18 13:58   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_4ed74

To było więcej, niż 12% bo LOT otworzył tez Miami. I mówimy tu o okresie tuż po zniesieniu wiz, co stało się znienacka. Natomiast kupno Dreamlinerów od Norwegiana ma jeszcze jedną wielką zaletę: w ten sposób LOT nie powiększałby puli siedzeń USA - Europa. Tylko zamiast lotów na Gatwick, do Paryża, czy Rzymu zaoferowałby loty do Warszawy, Budapesztu, Krakowa i ewentualnie Pragi. Straty na trasie BUD - JFK w dużej mierze były pochodną wojny cenowej rozpętanej przez Norwegiana: ludzie mogąc za 300 $ polecieć do Europy i z powrotem (do Londynu, Paryża, Rzymu) nie chcieli płacić 600$ za lot do Budapesztu. Sezonowość w BUD jest łatwa do opanowania, wystarczy w jesienią/w zimie polecieć na Sri Lankę, czy Malediwy.

@gość_00546

Tak tanio kupione Dreamlinery są jak najbardziej potrzebne. A te od Norwegiana to po prostu marzenie: bierzesz rynek GRATIS, a Dreamlinery poniżej średnich kosztów i proponujesz leasingodawcom warunki, przy których oni zachowują kapitał, ale cała reszta jest dopasowana do potrzeb LOT-u, czyli wydłużenie okresu i obniżka oprocentowania. Wprowadzenie A380 do floty LOT-u byłoby skomplikowane, ja myślę, że te tanie używane A380 powinny raczej pozyskać BA, linie z Indii i Chin.

@gość_92e6e

To się pośmiałeś z własnej głupoty. Loty BUD - LAX mają uzasadnienie biznesowe, w przeciwieństwie do lotów WAW - LAX. Budapeszt to jeden z większych ośrodków kręcenia filmów hollywoodzkich, miasto często gra inne miasta, czasami gra też samo siebie. Moim zdaniem uruchomienie lotów bezpośrednich BUD - LAX jest warunkiem utrzymania lotów WAW - LAX. Tu należałoby robić świadomy wielohub, czyli na przykład 4 loty z BUD w zimie plus 3 z WAW w inne dni i dzięki temu codzienne z całego systemu dwuhubowego.
gość_4ed74 2020-10-17 05:23   
gość_4ed74 - Profil gość_4ed74
12% wzrostu a ktoś tu sugeruje rozbudowę floty :-)
Taki wzrost jest do ogarnięcia samym wzrostem LF który na poziomie 75% jest dosyć niski.
500 mln zysku jest możliwe gdy LOT zamknie Budapeszt i część niedochodowych połączeń ale wtedy okaże się że flota jest za duża. Tyle że Milczarski nie rozumie co to znaczy optymalizacja siatki.
gość_00546 2020-10-16 23:42   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ gość_8b80a
Ależ tak oczywiście, jeszcze więcej B787! Powiem więcej, 50 A380 też nie zaszkodzi! To nic że każdy stojący na płycie B787 to jest około 1 mln $ na miesiąc ale nikt nie zarzuci LOTowi że jest mały. Przecież spółka Skarbu Państwa może sobie pozwolić na wszystko, nie to co prywatne lub giełdowe bieda linie które liczą każdy grosz. Polskiego podatnika stać na to żeby i 1000 samolotów stało w pełnej gotowości na wypadek zakończenia pandemii a jak SF będzie poniżej 10% to kogo to. Co Ty bierzesz kolego bo też bym chciał wszytko widzieć w takich kolorach a niejeden menadżer z branży to chyba sika po nogach.
gość_92e6e 2020-10-16 17:31   
gość_92e6e - Profil gość_92e6e
Re: gość 48ab1. To kup sobie bilet do USA i leć tym czarterem LOTU. Tylko zapominałeś E trzeba mnie amerykańskie obywatelstwo lub zielona kartę aby lecieć !
gość_92e6e 2020-10-16 17:26   
gość_92e6e - Profil gość_92e6e
BUD-LAX zamiast WAW, no padłem ze śmiechu.
gość_f14f1 2020-10-16 15:47   
gość_f14f1 - Profil gość_f14f1
gość_8b80a dawno nie czytalem takiego idiotycznego wywodu, no nic tylko powinienes pojsc do planowania w LOT!
gość_48ab1 2020-10-16 15:19   
gość_48ab1 - Profil gość_48ab1
Wydaje się, że LOT powinien iść za ciosem i dobić Austriana, konkurencja w Wiedniu na ruchu p2p nie śpi, OS ma też stare i nie ekonomiczne samoloty dalekiego zasięgu.
Wyniki finansowe to niesamowicie ukazują, ciężko walczyć p2p i tranzytach zarazem.
Lufthansa planuje wysłać całą flotę LH OS na "żyletki" (pozbędą się drogiego nie ekonomicznego sprzętu i drogich załóg ale pewnie za rok, dwa A350 pewnie się pojawi).
Sensownym wydaję się obstawienie wszystkich destynacji na których OS obecnie lata:
Amman–Queen Alia,, Athens, Bangkok–Suvarnabhumi, Basel/Mulhouse, Birmingham, Bologna, Cairo, Cologne/Bonn, Dnipropetrowsk, Düsseldorf, Erbil, Gran Canaria, Graz, Iași, Innsbruck, Klagenfurt, Lanzarote, Leipzig/Halle, Lyon, Manchester, Marrakesh, Naples,, Podgorica, Pristina, Rome–Fiumicino, Sarajevo, Shanghai–Pudong, Sibiu,, Tehran–Imam Khomeini, Tenerife–South, Thessaloniki, Tirana, Varna, Washington–Dulles,
Seasonal: Antalya, Bari, Bodrum, Brindisi, Cagliari, Cape Town, Catania, Chania, Corfu, Dalaman, Florence, Fuerteventura, Funchal, Gothenburg, Heraklion, Ibiza, Kalamata, Karpathos, Kavala, Kefalonia, Kos, Lamezia Terme, Los Angeles, Menorca, Mykonos, Mytilene, Olbia, Palermo, Palma de Mallorca, Patras, Preveza/Lefkada, Reykjavík–Keflávik, Rhodes, Samos, Santorini, Skiathos, Split, Volos, Zakynthos
Seasonal charter: Malé,Mauritius.
LOT ma wręcz idealną flotę w czasie kryzysu w przeciwieństwie do OS jak i LCC.
gość_6e5ab 2020-10-16 15:09   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
gosc_48ab1 - Nikt przeciez nie moze zabronic osobom z Polskim obywatelstwem aby mogly poleciec do Polski i tak samo jest w druga strone. Lataja ludzie z podwojnym obywatelstwem pokazujac jeden paszport w jedna strone i drugi w druga.
gość_83559 2020-10-16 12:42   
gość_83559 - Profil gość_83559
Ale jak to? Przecież wszystko co czyni LOT i PPL jest błędne i powinno generować straty. LOT finansując wycieczki do USA dla swoich pracowników powinien odnieść sromotną klęskę, ewidentnie coś poszło nie tak :-)
gość_8b80a 2020-10-16 11:36   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
O tym, że zniesienie wiz da pozytywny rezultat wiedzieli chyba wszyscy. Ja prognozowałem 500 mln zysku operacyjnego LOT-u w 2020. Prognoza ze względu na wirusa się nie sprawdzi, ale gdyby nie wirus to szanse byłyby duże.

Zniesienie wiz sprawia, że LOT powinien starać się o kolejne Dreamlinery, najlepiej używane po Norwegianie, w takim przypadku mógłby wziąć 10 - 15 sztuk i nawet zaproponować załogom pracę. W przypadku atrakcyjnych cen za nowe 10, LOT może też rozważyć nowe. LOT powinien również kupić nowe A321XLR.

Można też łatwo przewidzieć kierunki: to z jednej strony rejony zamieszkałe przez Polonię. Dlatego należy utrzymać te 5 lotów tygodniowo do Chicago z KRK i wprowadzić co najmniej 4 loty do NY. Utrzymać też należy bezpośrednie loty z Rzeszowa do Newark i wprowadzić loty do Chicago. To Austrian powinien zrezygnować z Chicago. LOT może polecieć do Detroit, np. z KRK i do Cleveland z WAW (Ohio chciało dopłacić za bezpośrednie loty do Europy). Do rozważenia jest też operacja likwidacja połączenia Newark - WAW i zamiast tego codzienne loty do Waszyngtonu i codzienne loty KRK - Newark (w takim przypadku JFK byłby tylko z WAW i BUD).

Z drugiej strony to Dolina Krzemowa, przy czym ja uważam, że LOT powinien latać do San Jose i robić to co najmniej 9 razy w tygodniu. Bo region jest informatyczny i, wyjątkowo, LOT mógłby zarabiać na przesiadkach. Tylko ten kierunek powinien otrzymać najlepsze godziny lotów, w tym lot z Europy do San Jose w czwartek z przylotem do san Jose tuż przed ciszą nocną. A że wyloty z San Jose powinny być wieczorem, co najmniej w środy, czwartki i piątki to taka operacja w szczycie tygodnia wymagałaby trzech Dreamlinerów. W takim przypadku możliwe byłoby otwarcie lotów do Hanoi, Bangkoku, czy Cancun w dniach/godzinach niepriorytetowych. Jako priorytetowe powinny być traktowane również Tokio i Seul. Czyli rozpisujemy loty np. 42 razy w tygodniu dla 7 Dreamlinerów, najpierw rozpisujemy San Jose, Tokio i Seul, dajemy im najlepsze dni i godziny lotów, a potem uzupełniamy siatkę kierunkami niepriorytetowymi. Do tego 1-2 w rezerwie, przy czym rezerwowe służyłby jako rezerwa również dla kierunków mieszczących się w ciągu 24 h. Ja uważam, że obsługa dłuższych kierunków dzięki Delhi, czy Pekinowi to jednak ryzykanctwo, one powinny otrzymać "swoje" Dreamlinery w trybie lotów mieszczących się w ciągu 24 h. W sytuacji awaryjnej można "pożyczyć" sobie Dreamlinera.

Niepriorytetowa powinna być też Floryda, przy czym rozważyć należy zamianę MIA na Tampę.

LAX pokazuje, ze metodologia sumowania liczby paxów latających z przesiadką do CEE jest w 100% błędna. Otwarcie LAX-u przed Doliną Krzemową jest absolutnie szokujące. LAX to ważna składowa słabych wyników w 2019. LAX jest raczej do likwidacji, ewentualnie można wprowadzić bezpośrednie loty BUD-LAX i to BUD powinien być miastem wiodącym dla LAX-u, a Warszawa uzupełniającym. LAX wymagałby też kierunków dopychowych w zimie, np. Aqaby, czy Kairu.

Do ewidentnej likwidacji jest SIN. Jeśli naprawdę jest duży popyt na cargo z Mumbaju to LOT może polecieć do Mumbaju, czy czym godziny lotów powinny być takie jak lotów cargo, a nie w środku fali, jak niestety Colombo. Mam nadzieję, że po godzinach lotów do BOM i CMB widzicie awykonalność lotów do Bangalore. Oprócz tego jest multum kierunków turystycznych wylotowych typu plaża, czy góry, do obrócenia w ciągu 24h.
gość_48ab1 2020-10-16 11:25   
gość_48ab1 - Profil gość_48ab1
niby zakaz a LOT cały czas do USA lata, oficjalnie jako czarter a tak naprawde każdy sobie bilet może online kupić
gość_713a6 2020-10-16 11:09   
gość_713a6 - Profil gość_713a6
Szkoda, że nie planują latać z Gdańska czy Poznania
gość_0c6b1 2020-10-16 10:36   
gość_0c6b1 - Profil gość_0c6b1
Czy wykresy uwzględniają pracowników lotu latających na biletach pracowniczych, których potrafi być pół pokładu?
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama