Gość Pasażera: Mariusz Szpikowski (PPL) - część 1

Gość Pasażera: Mariusz Szpikowski (PPL) - część 1 W pierwszej części wywiadu szef Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL) przedstawia rolę Lotniska Chopina w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Mariusz Szpikowski mówi również o perspektywach LOT-u i portu w Radomiu. Pasazer.com: Zacznijmy od Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Wiceminister Marcin Horała i prezes...
17/09/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d34ec 2020-09-19 10:28   
gość_d34ec - Profil gość_d34ec
A jaki był sens podwyższania kapitału w spółce zależnej od PPL (150 mln PLN), kiedy było wiadome, że spółka ta nieodpłatnie będzie przekazana na rzecz Skarbu Państwa? Retoryka obrony błędnych decyzji biznesowych tego nominata władzy to kolejny dowód na niemoc "dobrej zmiany.

Panie Ministrze Adamczyk... Kiedy Pan wreszcie otworzy oczy ????
gość_8b34a 2020-09-18 13:54   
gość_8b34a - Profil gość_8b34a
Śmiszne to jest. Przecież wiadomo że LOT będzie na kroplówce przez kolejne 5 lat.
A później (co wreszcie prezes przyznał) czeka na ruch ptp a nie hubowy. I to jest trwała zmiana.
Biznes przestaje latać. Nauczył się pracować zdalnie. Po co tracić kasę, czas, być zmęczonym po locie skoro z własnego mieszkania można przeprowadzić wszystkie spotkania, transakcje, prezentacje, negocjacje.
A biznes zazwyczaj pokrywał wszystkie koszy lotu z pasażerami ekonmicznymi dającymi troche kasy aby zakończyć przelot z zyskiem.
Teraz bez pasażerów biznesowych ceny biletów muszą wzrośnąć. A jeżeli wzrosną ceny to spadnie popyt. Więc pasażerów będzie mniej.
I żaden cud się nie zdarzy.
gość_23722 2020-09-18 07:59   
gość_23722 - Profil gość_23722
Jeśli można spytać redakcję to w jakim dniu był przeprowadzany wywiad z Panem prezesem PPL?
gość_6b26f 2020-09-17 11:46   
gość_6b26f - Profil gość_6b26f
Wow!. Jedna uwaga: Ruch przesiadkowy nie wpływa na rozwój rodzimej gospodarki. Pasażer wysiada w Polsce tylko na kilkadziesiąt minut by się zalatwić w toalecie. Poza tym nie ma żadnego sensu budowanie Radomia, by zaraz zamykać porty regionalne i konsolidować ruch w dużych portach. Po pandemii prawdopodobnie zostaną WAW, KTW, KRK, GDN, POZ i WRO. Może także Modlin, ale na pewno nie Radom. Ruch tranzytowy pokazał w wynikach LOTu jak bardzo jest nierentowny. Polski podatnik dopłaca do podróży zagranicznych pasażerów, którzy nawet nie wychodzą na miasto. Czy was już całkiem pogięło? Przecież to nie jest wcale wyścig kto więcej wyda forsy! Trzeba myśleć jak zarabiać pieniądze ! Jak oszczędzać !
gość_8a85e 2020-09-17 10:26   
gość_8a85e - Profil gość_8a85e
Proszę, aby ten covid chociaż spowodował wyoutowanie ludzi którzy postradali zmysły:
(1) "CPK powinni tworzyć ludzie, którzy mają ogromne doświadczenie w projektach infrastrukturalnych". To proszę o odp jak w to wpisuje się Pan Wild (prawnik), albo Pan J. Bartosiak (geopolityk) i pozostali ludzie w spółce ?? To już ludzie w PPL mają większe kompetencje.
(2) "Wybór Radomia, który leży 100 km od Warszawy był uzasadniony lepszym skomunikowaniem drogowym i kolejowym, oraz zakresem prac, które były mniejsze niż w Modlinie" . Pała, siadaj !!! Już bardziej rzeczywistości wykrzywić się nie da.
Ogólnie, tyle szczegółów, strategii, błędnych założeń, a i tak będzie nowe rozdanie, bo ten cały domek z kart się sypnie. bajo.
gość_5f0c2 2020-09-17 10:18   
gość_5f0c2 - Profil gość_5f0c2
no i musieliście to podzielić na dwie części, nie dało się opublikować w jednej?
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama