gość_27f39
2020-10-07 18:34
Skoro to taka potęga to niech porówna się z zyskiem Wizzair za 2019.
Oprócz tego bzdury w artykule o trasach w Europie gdzie LOT jest potentatem, albo nie zagrożony.... tylko gdzie UK, Niemcy, Skandynawia,jraje bałtyckie???
gość_b2111
2020-09-16 16:20
gosc04dec. Kolego czy klienci mechaników samochodowych mierzą się z paroma tylko monopolistami ? Pewni nie. A dlaczego. Bo rząd nie pomaga mechanikom samochodowym jak i nie ma narodowego koncernu mechaników samochodowych. Gdzie jest najbardziej rozwinięte lotnictwo ? Czy tam gdzie są narodowi przewoźnicy ? Sądze że nie.
gość_1c35c
2020-09-16 14:16
nieźle, za 2020 w kryzysie będzie z 4 mld
gość_6b26f
2020-09-16 07:26
Spółki państwowe powinny dawać dobry przykład innym i publikować swoje wyniki finansowe rzetelnie i szybko. Państwo Polskie ściga przecież oszustów i mataczy, a samo nie daje dobrego przykładu jak powinna wyglądać transparentność w biznesie i jego raportowaniu.
bison320
2020-09-15 08:15
+297 w 2018 i - 374 w 2019 roku to różnica 671 mln. Aż nie mogę się doczekać jak prezes z zarządem przekuje to w sukces. Na pewno znajdzie się powód aby wypłacić nagrody zarządowi.
gość_04dec
2020-09-14 20:32
Latanie LOTu nigdy nie miało nic wspólnego z ekonomią i biznesem bo zatrudniało ludzi z polecenia rządu czyli kolegów, znajomych i rodziny i nikt się nie liczy z tym czy są zyski czy straty. A obecnie w okresie korona wirusa to już w ogóle nie ma o czym mówić. Inna sprawa że wszystkie narodowe linie dostają po cichu jakieś wsparcie od rządów i to nie tylko teraz w trakcie pandemii. Można na to narzekać ale trzeba się zastanowić jakie byłyby konsekwencje gdy na rynku zostałoby tylko paru przewoźników i po cichu byliby w zmowie cenowej i podziału rynku na strefy żeby sobie nie robić konkurencji. Zasadnicza różnica jest taka że obecnie dopłaty do narodowych przewoźników rozkładają się na wszystkich podatników w danym kraju a gdyby to zlikwidować to cenę za to ponieśliby tylko klienci linii lotniczych które przetrwały i doją ile się da bo konkurencji brak albo jest minimalna. Tak więc te wszystkie wyliczenia i to nie tylko LOTu, można wsadzić między bajki.
gość_531ab
2020-09-14 19:51
Ciekawe, ile do tej straty przyczyniło się uziemienie MAXów i problemy z silnikami 787. LOT powinien podać kwoty jakich się będzie domagał jako doszkodowań. Niektórzy zdążyli dostać odszkodowania do Boeinga i RR jeszcze przed pandemią. Teraz będzie dużo trudniej. Wicie, rozumicie wirus był...
gość_e19b3
2020-09-14 19:41
gosc_6b26f - co za bzdury opowiadasz. Linie typu hub and spoke mogą i definitywnie muszą osiągać rentowność rozumianą jako całość biznesu. Jezeli Finnair może, przy znacznie wyższych kosztach stałych pracy, to LO tym bardziej powinien. To tylko świadczy o nieudolności zarządu.
gość_de5de
2020-09-14 14:13
Brawo PiS! W rekordowym 2019 roku rekordowa strata.
gość_07e87
2020-09-14 13:16
No cóż. Podobnie jak w zeszłym roku nie ma się czym chwalić więc opóźniają publikacje danych.
Czasy dobrych wyników, efektu pracy Miłosza, się skończyły. 2018 czy 2019 to już tylko i wyłącznie zasługa Mielczarskiego.
Gdy całe lotnictwo zarabiało kokosy LOT już szedł pod wodę.
gość_6b26f
2020-09-14 11:22
Spodziwać się można, że na LOT wyleją się teraz słowa krytyki. Ale to niesłuszna ocena. LOT nie ma i nigdy nie maił szans na rentowność, więc robił jak najlepiej to co mógł, aby spełniać swoją funkcję propagandową. Już w poprzednich wynikach było widać pewne sztuczki malujące wynik, ale nikt tego nie zauważał, bo to nie jest zadanie LOTu, by być rentownym. Ba ! W jego modelu niznesowym rentowności nigdy się nie osiąga. Nierentowne połączenia są kompensowane otwieraniem nowych tras i sprzedażą biletów do przodu. Im więcej nierentownych tras tym więcej musi być nowych tras. każda nowa trasa jest nierentowna i musi być subsydiowana z otwierania kolejnych nowych tras. A to jest super dobre dla propagandy. Nie krytykujcie więc LOTu, bo robił co mógł i robił to bardzo dobrze. Niestety zwykle oczomylonkę można robić przez jakieś 4-5 lat max, a pomoc publiczną można dostawać co 10. Ale na szczęscie mamy COVID, który uratuje LOT, bobędzie mógł pociągnąć milardy z budżetu. Nie martwmy się i nie krytykujmy, bo to nie jest konstruktywne.