gość_42a14
2020-08-08 19:43
@gość_07950: nie, nie chodzi o nieodebrane paliwo. Chodzi o instrumenty finansowe które po prostu płacą gdy cena paliwa pójdzie powyżej pewnego poziomu, a każą płacić gdy ceny paliwa spadną.
gość_07950
2020-08-07 19:18
Tu nie chodzi o startę na samym hedgingu bo na tym jest się raz do przpdu a raz do tyłu. W przyszłym roku pewnie wszystkie firmy lotnicze będą miały spore zyski.
Chodzi o to, że zostało zakontraktowane paliwo którego linia w ogóle nie potrzebuje bo ruch spadł o 95%.
gosc_9c6e1: ja wiem, ze o tym w gimnazjum nie mówią, ale gdybys prowadził na przykład kawiarnie i miał zamówione dostawy kawy na cały rok z góry, bo wtedy rachunek ekonomiczny ci się zepnie, a gdybys chciał te kawę zamawiać co tydzień to poszedłbyś z torbami, to trochę inaczej patrzyłbys na cała sytuacje. Ale dzieciom trudno zrozumieć prawa ekonomii, bo są przyzwyczajone, ze zawsze wszystko jest, mamusia przecież dba.
gosc_9c6e1: ja wiem, ze o tym w gimnazjum nie mówią, ale gdybys prowadził na przykład kawiarnie i miał zamówione dostawy kawy na cały rok z góry, bo wtedy rachunek ekonomiczny ci się zepnie, a gdybys chciał te kawę zamawiać co tydzień to poszedłbyś z torbami, to trochę inaczej patrzyłbys na cała sytuacje. Ale dzieciom trudno zrozumieć prawa ekonomii, bo są przyzwyczajone, ze zawsze wszystko jest, mamusia przecież dba.
gość_9c6e1
2020-08-07 12:48
Ale czy ktoś kazał podpisywać przewoźnikom taką umowę..? No właśnie więc niech nie płac(z)ą
gość_13540
2020-08-07 11:22
Reguły ekonomii, jak i ceny paliwa dla LOTu zależą przecież od woli Prezesa Kaczyńskiego. Jego wola jest najwyższym prawem. Zasady ekonomii mu nie podskoczą. Jak i PAD.
gość_4dfe6
2020-08-07 10:04
inaczej, skoro agent i finansujący tracili to ok, ale jak linia ma dopłacić bo zgodziła się na ryzyko to już źle... mało premii linie wypłacają za załatwienie taniego paliwa na cały rok?