LOT upiera się przy drugim hubie. Ruszyła trasa z Budapesztu do Seulu

LOT upiera się przy drugim hubie. Ruszyła trasa z Budapesztu do Seulu Czasy są i straszne i szalone. Oznacza to również, że analizy, prognozy i komentarze muszą być bardzo ostrożne, Uważamy, że obecnie naszym podstawowym obowiązkiem jest odnotowywane najważniejszych wydarzeń, mających największy wpływ na przyszłość. Dla LOT-u i całej Europy Środkowo-Wschodniej takim wydarzeniem jest na pewno „LOT w Budapeszcie”. Jednak, tak jak już...
24/07/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_23068 2020-08-17 10:27   
gość_23068 - Profil gość_23068
Przede wszystkim nie znamy wszelkich szczegółów operowania LOT w BUD. Czasami decyzje wyglądające na absurdalne maja sens. Nie znamy oraz ja tez nie znam tajników operowania przez LOT w BUD wiec mam tylko nadzieje, ze absurdalna decyzja LOTu ma mimo wszystko ukryty sens. Inny niż chęć sprawdzenia na ile można zdoic państwo polskie bez ponoszenia konsekwencji...
gość_585a6 2020-08-02 13:45   
gość_585a6 - Profil gość_585a6
LOT nie ma tu nic do gadania, to decyzja polityczna i niezależnie od ekonomii i sensu muszą to robić.
gość_18654 2020-07-28 08:09   
gość_18654 - Profil gość_18654
Budowa Hubu w Budapeszcie i osłabianie Hubu w Warszawie nie ma żadnego sensu, chyba że węgierski Rząd dopłaca do tych operacji z Budy, co pewnie byłoby OK gdyby było legalne. Hubowi w Warszawie wystarczyłoby mądre zarządzanie. Ale wygląda na to, że Chopin jest specjalnie niszczony, aby uzasadnić konieczność powstania CPK, albo Radomia. Budujmy CPK, ale pokażmy, że wiemy jak zarządzać lotniskiem. Dziś całość dzialań może budzić przerażenie. Czy ktoś się opamięta wreszzcie z wydawaniem setek milionów na Radom?
gość_3cc86 2020-07-28 08:04   
gość_3cc86 - Profil gość_3cc86
LOT otwiera ciagle nowe trasy i poszerza siatki, nawet teraz po pandemi. Staraja się ciągle dostosować pod potrzeby klientów. Moim zdaniem bardzo dobrze ze mamy takiego przewoznika
gość_890f4 2020-07-27 11:02   
gość_890f4 - Profil gość_890f4
LOT wciąż ma chyba jedną z najtańszych sił roboczą w liniach europejskich. Jest na maxa wspierany przez państwo, w BUD nawet więcej niż w PL. Nie znam danych ale ilekroć jesteśmy w BUD to węgierskie załogi, które znają się więcej na lokalnych realiach, mówią że LOT dostaje tam tak ogromne rzeczy za bezcen, handling, catering, nawet dużo dużo tańsze paliwo, i śmieją się że powinien latać tylko stamtąd bo operacje z BUD są dla niego tańsze niż z PL. Nie wiem ile w tyk prawdy, ale nie jest tajemnicą że Węgry robią wszystko żeby LOT tam trzymać.
gość_890f4 2020-07-27 11:02   
gość_890f4 - Profil gość_890f4
LOT wciąż ma chyba jedną z najtańszych sił roboczą w liniach europejskich. Jest na maxa wspierany przez państwo, w BUD nawet więcej niż w PL. Nie znam danych ale ilekroć jesteśmy w BUD to węgierskie załogi, które znają się więcej na lokalnych realiach, mówią że LOT dostaje tam tak ogromne rzeczy za bezcen, handling, catering, nawet dużo dużo tańsze paliwo, i śmieją się że powinien latać tylko stamtąd bo operacje z BUD są dla niego tańsze niż z PL. Nie wiem ile w tyk prawdy, ale nie jest tajemnicą że Węgry robią wszystko żeby LOT tam trzymać.
gość_18654 2020-07-27 08:26   
gość_18654 - Profil gość_18654
Huby rozwijały się dobrze przed podpisaniem umowy otwartego nieba. Był to jedyny sposób by zagraniczny przewoźnik woził pasażerow z całej Europy. Dziś już taki model zamiera i dochodzi do konsolidacji w kilku hubach. Dogodny hub to taki, który przede wszystkim ma niską cenę paliwa i położenie geograficzne na wyjściu z danej strefy. Warszawa czy Budapeszt akurat są w środku, czyli ni w 5 ni w 10. Warszawa ma wyższą cenę paliwa niż Dublin, Istanbul, czy Dubaj, a Budapeszt ma jeszcze wyższą. Huby LOTu nigdy nie uzyskają przewagi. Myślę jednak, że Budapeszt dopłaca LOTowi do pustych lotów, więc biznes jest tam pewnie OK. Wyepełnienia samolotów są mizerne, więc musi to być kilka milionów EUR tygodniowo. Jeśli tak, to czemu nie?
gość_04b37 2020-07-25 20:20   
gość_04b37 - Profil gość_04b37
gość_6b6e9
co za bzdury. LOT był na zero w 2018 a w 2019 miał stratę.
A load factor byl ponad 70%.
Na 50% żadna linia na świecie nie jest w stanie przeżyć. Średnia ostatnio zbliżała się do 80%
gość_6cb61 2020-07-24 20:50   
gość_6cb61 - Profil gość_6cb61
Biznes plan lotu jest prosty: skoro Wizzair głośno mówi, że ma pełne szafy ukraińskich toreb w krate, a każda wypchana kapustą , to znaczy że biznes w Budspeszt się po prostu opłaca. Tak samo jak w Radom i CPK . Modlin się tylko nie opłaca i najlepiej go zaorać.
gość_037bd 2020-07-24 14:35   
gość_037bd - Profil gość_037bd
Droga Redakcjo. Prosze nie narzekac. W listopadzie polecalem 2 razy C-class BUD-ICN-WAW-KRK-BUD za okolo 4400 PLN (za bilet). Utrzymalem Star Gold'a. Oczywiscie 'Pan płaci, pani płaci, my płacimy. To są nasze pieniądze proszę pana. Społeczeństwo.' (zacytuje 'Rejs'). Ale Star Gold'a utrzymalem.

Przepraszam za sarkazm...
gość_6b6e9 2020-07-24 11:13   
gość_6b6e9 - Profil gość_6b6e9
LOT miał a teraz jeszcze bardziej ma bardzo niskie koszty osobowe wśród linii sieciowych.
Dochodzą do tego zniżki i dopłaty. Przy LF >50% zawsze na plus wychodzą.
Ot taki mamy HUb
gość_13540 2020-07-24 09:23   
gość_13540 - Profil gość_13540
Po prostu Wiktor poprosił Mateusza o hub i już. Jarosław to pobłogosławił. W końcu prawdziwa przyjaźń droższa od pieniędzy. Zwłaszcza, że to nie ich pieniądze.
gość_a0177 2020-07-24 09:19   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Upór Lotu co do Budapesztu jest absurdalny już. Rozumiem, ze polityka tu decyduje tylko czy politycy wiedza jaka krzywdę robią Lotowi i jaki będzie finał tak głupich pomysłów? Wątpię!
Wiedza polityków o Locie jest znikoma, zakłamana. Wystarczyło przeczytać wywiad z jednym z ministrów który podając dane o zatrudnieniu w LOT i Tylko ! nieco ponad 300 pracowników na b2b, widać jak mało wie o czym mówi.
I teraz jeśli tacy ludzie maja wpływ na strategie LOTu to strach myśleć co będzie dalej.
Pracownikom proponuje się obniżkę pensji o niemal 65% i to na trzy lata , a w tym samym czasie powraca się do tak absurdalnych pomysłów kosztujących miliony i nierokującym. Prezes może cuda nam opowiadać jaki to super interes , ale liczb już nie podaje bo nie bronią tej idei.
Szkoda. Bo po ruchu o lotach wakacyjnych moznabylo mieć cień szansy na rozwój LOTu w regionach zwłaszcza tam gdzie lowcosty jeszcze nie zdominowały tak rynku jak np Poznan.
Za rok dwa będzie już za późno bo Wizz i Ryan musza wchodzić wszędzie gdzie sa jeszcze sloty i jakas przestrzeń. Taki jest ich model biznesowy ze musza ciagle rosnąć , a wyczekiwanie nie wchodzi w grę.
Budapeszt, współpraca z Nordica te pomysły powinny jaknajszybciej zniknąć z umysłów zarządu Lot.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy