gość_00546
2020-07-25 22:49
Jak pozbierają pasażerów i cargo z WAW, KRK i KTW i zbudują CPK w połowie drogi między Warszawą i Śląskiem przy CMK to może coś z tego CPK będzie bo zarówno Warszawa, Śląsk, Kraków i wszyscy miedzy nimi będą mieć na CPK około 60 min pociągiem lub samochodem, nawet bez budowania 1 km "szprych". Innym lotniskom z dalszych dużych miast zwiększyć częstotliwość połączeń lotniczych na CPK i przestać marzyć o budowie "potęgi" CPK w oparciu o "szprychy" które być może nigdy nie powstaną albo jak dobrze pójdzie to za 30-40 lat.
CPK w Baranowie to będzie drugi WAW bo jak ci pasażerowie mają się tam rozmnożyć? Południe Polski nadal będzie latać z KRK i KTW przez Frankfurt lub coś innego. Każdy kto twierdzi że pasażerowie przylecą na CPK bo to będzie CPK a nie WAW musi wierzyć w cuda albo potrzebuje pomocy lekarza. Niestety potencjał ekonomiczny Polski nie ten sam co w Niemczech a demografia kraju też nie wygląda kolorowo bo 500+ coraz mniej znaczy. Dlatego żeby CPK miał jakiekolwiek szanse konkurować z hubami z Europy Zachodniej a przynajmniej z Wiedniem i Helsinkami to musi być wspólnym lotniskiem dla dwóch największych aglomeracji Polski czyli: Warszawa/Łódź + Śląsk/Kraków.
A teraz czekam na protest taksówkarza z Warszawy który mi napisze po raz 88 że CPK miedzy Warszawą i Śląskiem to będzie drugi Ciudad Real a w rzeczywistości boi się że mu się skończą kursy na lotnisko. LOL
gość_6f9a9
2020-07-24 09:27
Dokładnie wielkie cargo w Polsce to jakieś nieporozumienie .Jaki towar miałby tu przelecieć ten do marketów ?
gość_4d7fe
2020-07-22 21:39
Bo najlepsze interesy robi się na wielkich słomianych inwestycjach, które sobie zgniją do wiosny.... . Tak właśnie PO wybudowało lotniska w Radomiu i Lublinie
gość_88dc0
2020-07-21 15:03
@gość_920ca co ty bredzisz? to ma być lotnisko międzynarodowe, a nie Lotu. a nawet jeśli to opieranie na cargo Lotu to jakaś mrzonka i oczywisty brak elementarnej wiedzy kto i gdzie wozi cargo...
gość_3cde0
2020-07-21 01:05
Bo najlepsze interesy robi się na wielkich słomianych inwestycjach, które sobie zgniją do wiosny....
gość_920ca
2020-07-21 00:33
Po pierwsze lotnisko im. Chopina w perspektywie kilkudziesięciu lat nie ma racji bytu. Jeśli nie powstanie CPK to LOT nie ma żadnych szans żeby rozwinąć przewozy cargo. Duże lotnisko w tej części Polski ma również znaczenie militarne. Rozwój gospodarczy kraju i CPK są jak autor artykułu zauważył ściśle że sobą powiązane, ale to działa w OBIE STRONY
gość_b6517
2020-07-20 14:23
Niemcy najpierw zbudowali wielki przemysł, zapewnili sute emerytury pokoleniom pracowników potem stworzyli im możliwość latania i wydawania pieniędzy po świecie. Wy chcecie zacząć od dugiej strony, więc skończy się marnotrawstwem oszczędności emerytalnych i spowolnieniem, a nie przyspieszeniem rozwoju.
CPL osadzony w małej i wątłej gospodarce jaką ma obecnie Polska jest obarczona wielokrotnie większym ryzykiem niż inwestycja w port lotniczy w takiej gospodarce jak niemiecka. Najpierw obiecana Polakom re-industrializacja potem CPL. Pomiędzy, wykorzystanie potencjału regionów.