Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_04dec
2020-07-18 17:16
Jestem ciekaw jak ci "geniusze" z Nowogrodzkiej chcą wypełnić ten CPK 40 mln pasażerów bez zabierania ich z regionów a szczególnie z KRK i KTW jak w 2019 roku na WAW było niecałe 19 mln? CPK to będzie WAW-2 tyle że w Baranowie i żadne "szprychy" w tym nic nie pomogą o ile powstaną. Jedyne co to towarzysze z Nowogrodzkiej i ich kolesie wypełnią kieszenie, podatnik zapłaci a nie inwestorzy bo ich nie będzie.
gość_e7fae
2020-07-16 18:43
gość_478ef
Juniac to ten co doprowadził Air France prawie do upadku. Musiał się ewakuować w pośpiechu.
Brytyjczycy nie chcą dać kasy na budowę tylko na usługi konsultigowe. Pewnie po to żeby dzielić później zamówieniami.
Nie ma żadnego prywatnego inwestora zainteresowanego wyłożeniem kasy. Są jedynie pożyczkodwcy którzy chętnie pożyczą o ile budżet będzie gwarantował zwrot kredytów.
Na razie to goście z CPK kupują kolejne lipne analizy którymi się chcą podpierać.
gość_478ef
2020-07-15 22:29
gość_2c43c nie chodzi o przyklaskiwanie, ale o obiektywizm. Mam wrażenie, że dziennikarze tego portalu nie zwracają uwagi na to jak wiele osób z branży lotniczej(nie tylko związanych z obecnym rządem np. były prezes lotu, Pan Mikosz, który jak wiadomo był prezesem z nadania PO) wypowiada się albo dobrze, albo neutralnie o pomyśle CPK. Czy nie jest zastanawiające to, że osoby te nie widzą tej "klarownej głupoty".
Gdy pojawiała się tego rodzaju opinia od razu na pasażer.com wystawiany jest komentarz próbujący skrytykować taką opinię, że niby nie jest oparta na rzetelnych analizach, albo że po prostu nie ma podstaw do takiej opinii. Mam wrażenie, że osoby czytające te artykuły zauważają, że coś tu jest nie tak, bo widać różnicę w porównaniu z artykułami na temat CPK np. na fly4free albo rynku lotniczym(to nie jest reklama) i w komentarzach próbują zwrócić na to uwagę, ale spotykają się z reakcją typu troll albo, że jest osoba, która wystawia taki komentarz ma powiązania polityczne. Szkoda, że tak jest.
gość_2c43c
2020-07-14 22:04
@gość_478ef tak, tak. szkoda tylko, że słuchać trzeba tych co przyklaskują, a nie tych, którzy jasno i klarownie wskazują na głupotę. już o zachwytach "bo polskie" nawet nie piszę, bo ileż można...
gość_8b80a
2020-07-14 18:59
@arahja
Na temat torów do Warszawy to przeczytaj opinię naukowców z Polskiej Akademii Nauk. W programie CPK linie jak najbardziej prowadzą do Warszawy i w zasadzie tylko do Warszawy i to właśnie warszawo-centryczność to największa słabość komponentu kolejowego CPK.
Zaś lotnisko moloch jest zupełnie zbędne i szkodliwe, bo już w 2019 w aglomeracji warszawskiej doszło do znaczącej nadpodaży. A podaż jeszcze bardzo wzrośnie, bo Wizz dostał nowe sloty i LOT też dostał nowe sloty i jeszcze może sobie kupić/wyleasingować większe samoloty. Okęcie bez problemu jest w stanie obsłużyć 25 mln rocznie, a po inwestycjach rzędu 2 mld 30 - 35 mln rocznie, przy utrzymaniu dziennego limitu operacji.
PPL powinna przejąć Modlin i podnieść opłaty (czyli de facto wyzerować ruch), bo Modlin w obecnej formie szkodzi Łodzi, Bydgoszczy, Lublinowi i Olsztynowi.
@gość_6206d
Anty-regionalny, czyli antypolski to jest właśnie program CPK. A prawdziwymi przeszkodami, które rząd chce zniszczyć są lotniska regionalne, zwłaszcza te najsilniejsze, czyli KRK, GDN, KTW, WRO i POZ oraz chcą zablokować ewentualny rozwój Łodzi.
gość_478ef
2020-07-14 18:38
Pan Loga Sowiński znowu w akcji. Brytyjczycy chcą dać na budowę 100 mln funtów, bo wiedzą, że inwestycja się opłaci, a prezes IATA Alexandre de Juniac mówił nie raz, że Polska potrzebuje nowego i dużego portu lotniczego, ale to nie ważne. Dziennikarze pasażer.com i tak są przekonani, że CPK jest niepotrzebne, najlepiej będzie jeśli przez kolejne dziesięciolecia będziemy podróżowali w ścisku na lotnisku Chopina. Szkoda, że brakuje na tym portalu obiektywnego podejścia.
gość_6c399
2020-07-14 18:29
@gość_6206d
znaczy, że mają chwalić tylko dlatego, że to polski projekt?
gość_495b2
2020-07-14 18:21
gość_6206d - vel adam76... - to jest portal lotniczy. Nie zaśmiecaj go polityką.kawałki o "niemieckim zagrożeniu" pisz sobie na TVP info, stronach Radia Maryja etc. Tu piszemy tylko o lotnictwie.
Utrzymać komponent kolejowy ale tak żeby linie prowadziły do Warszawy, rozbudować lotnisko w Modlinie albo nawet zbudować Baranów, tylko z myślą o 10-15 mln pax Jeśli tak już nie lubimy WMI, stworzyć mądry administracyjny podział ruchu na stołecznych lotniskach, a plan CPK do zaorania
gość_34757
2020-07-14 17:40
gość 6206d: Nie oczekuj czegoś pozytywnego na sile. To nie jest złośliwość internautów. Może Ty zaproponujesz coś konstruktywnego , co by uzasadniało jego budowę. Tylko proszę nie pisz o nowych miejscach pracy , bo to znamy. Wielu mądrych internautów już wypowiedziało sie w tej sprawie. I nie pisz o antypolskim portalu , bo takich trolli w kraju mamy 51,2 %.
gość_16653
2020-07-14 16:44
gość_6206d: W Berlinie? Może w Moskwie :)
gość_3bf5d
2020-07-14 16:22
@gość_6206d: Nie rozumiem dlaczego jeśli ktoś ma inne zdanie czy inne poglądy to odbiera mu się polskość, godność, odczłowiecza etc. To jest znane z historii - narodowy socjalizm, bolszewizm jak również z tej bardzo najnowszej historii. Byle nie skończyło to się tak tragicznie jak kiedyś.
gość_3145f
2020-07-14 15:21
gość_6206d szczujnia zlecila napisanie wypocin?
gość_abd57
2020-07-14 15:10
@gość_6206d Po wyrazie "antypolski" odnoszę wrażenie, że mamy tu trolla.
Ciężko jest powiedzieć coś pozytywnego o pomyśle CPK, który jest dla Polski i Polaków zagrożeniem. Jeśli chcesz to płać na tego misia ze swoich pieniędzy. Ja sobie nie życzę.
gość_6e5ab
2020-07-14 15:04
Widac ze w PL caly czas funkcjonuje wizja na wczoraj a nie na jutro. Teraz sie nie oplaca itd. Tak tez bylo z samolotami dla VIP-ow przez lata gadano i nic nie zrobiono az sie jeden rypnal i wtedy tragedia. CPK to nie tylko mega lotnisko pasazerskie ale takze cargo. Budowa zajmnie 15-20 lat a wtedy bedzie ono niezbedne.
gość_6206d
2020-07-14 13:01
Czy na tym antypolskim portalu, doczekam się jeszcze chociaż jednej pozytywnej informacji o CPK. Czy ciągle będzie funkcjonować opinia, że po co budować jak jest nowe lotnisko w Berlinie?
gość_096eb
2020-07-14 12:48
Takie , ale poważniejsze raporty robi sie pod katem poszukiwań poważnych inwestorów. To co zrobili Amerykanie , to nic innego jak umiejętne wyciągnięcie kasy od nieudacznika Horaly. O ile taniej by było , gdyby wykorzystać umiejętności i wiedzę naszych fachowców ( w tym wielu bardzo rozsądnych internautów). No ,ale co amerykańskie , to pewnie najlepsze. W latach 90 gdy następował rozkwit lotnisk regionalnych , pojawiło sie sporo firm amerykańskich chcących doradzać. Na szczęście ówcześni szefowie lotnisk szybko złapali z kim maja do czynienia. Tylko to byli fachowcy w odróżnieniu od dzisiaj świetnie „wyszkolonych” ( kilka tytułów naukowych ) oraz niezawodnego tytułu MBA.
gość_8b80a
2020-07-14 11:08
Przecież ten "raport" jest nic nie wart, firma napisała to co chciał zamawiający. No może mieli opory przed napisaniem, że kontynuacja CPK pozwoli na wypłacanie każdemu Polakowi pensji co najmniej 2 tysiące euro pod koniec drugiej kadencji Dudy, ale z grubsza napisali to czego oczekiwali zamawiający.
Natomiast prawda jest taka, że lotnisko moloch nie tylko jest całkowicie zbędne, ale zaszkodziłoby LOT-owi, bo dla niego jedyna szansa przetrwania to ochrona slotowa na Okęciu. Zaś o torach i całościowej koncepcji zwożenia wszystkich do Warszawy wypowiedzieli się już naukowcy z Polskiej Akademii Nauk.
Oczywiście CMK Baranów - Płock - Włocławek i odcinek Łódź - Wrocław należy zbudować na wczoraj.