A.T.Kearney: Projekt CPK nie ma szans bez wielkiego LOT-u

A.T.Kearney: Projekt CPK nie ma szans bez wielkiego LOT-u W zeszłym tygodniu na stronie internetowej spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) pojawił się raport amerykańskiej firmy doradczej A.T.Kearney pt. „Centralny Port Komunikacyjny analiza wpływu przygotowania i realizacji inwestycji na gospodarkę w Polsce”. Opracowanie zostało zamówione przez spółkę celową. Prace nad raportem trwały pięć tygodni, co zaowocowało dokumentem...
14/07/2020 11:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_04dec 2020-07-18 17:16   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Jestem ciekaw jak ci "geniusze" z Nowogrodzkiej chcą wypełnić ten CPK 40 mln pasażerów bez zabierania ich z regionów a szczególnie z KRK i KTW jak w 2019 roku na WAW było niecałe 19 mln? CPK to będzie WAW-2 tyle że w Baranowie i żadne "szprychy" w tym nic nie pomogą o ile powstaną. Jedyne co to towarzysze z Nowogrodzkiej i ich kolesie wypełnią kieszenie, podatnik zapłaci a nie inwestorzy bo ich nie będzie.
gość_e7fae 2020-07-16 18:43   
gość_e7fae - Profil gość_e7fae
gość_478ef
Juniac to ten co doprowadził Air France prawie do upadku. Musiał się ewakuować w pośpiechu.
Brytyjczycy nie chcą dać kasy na budowę tylko na usługi konsultigowe. Pewnie po to żeby dzielić później zamówieniami.
Nie ma żadnego prywatnego inwestora zainteresowanego wyłożeniem kasy. Są jedynie pożyczkodwcy którzy chętnie pożyczą o ile budżet będzie gwarantował zwrot kredytów.

Na razie to goście z CPK kupują kolejne lipne analizy którymi się chcą podpierać.
gość_478ef 2020-07-15 22:29   
gość_478ef - Profil gość_478ef
gość_2c43c nie chodzi o przyklaskiwanie, ale o obiektywizm. Mam wrażenie, że dziennikarze tego portalu nie zwracają uwagi na to jak wiele osób z branży lotniczej(nie tylko związanych z obecnym rządem np. były prezes lotu, Pan Mikosz, który jak wiadomo był prezesem z nadania PO) wypowiada się albo dobrze, albo neutralnie o pomyśle CPK. Czy nie jest zastanawiające to, że osoby te nie widzą tej "klarownej głupoty".
Gdy pojawiała się tego rodzaju opinia od razu na pasażer.com wystawiany jest komentarz próbujący skrytykować taką opinię, że niby nie jest oparta na rzetelnych analizach, albo że po prostu nie ma podstaw do takiej opinii. Mam wrażenie, że osoby czytające te artykuły zauważają, że coś tu jest nie tak, bo widać różnicę w porównaniu z artykułami na temat CPK np. na fly4free albo rynku lotniczym(to nie jest reklama) i w komentarzach próbują zwrócić na to uwagę, ale spotykają się z reakcją typu troll albo, że jest osoba, która wystawia taki komentarz ma powiązania polityczne. Szkoda, że tak jest.
gość_2c43c 2020-07-14 22:04   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_478ef tak, tak. szkoda tylko, że słuchać trzeba tych co przyklaskują, a nie tych, którzy jasno i klarownie wskazują na głupotę. już o zachwytach "bo polskie" nawet nie piszę, bo ileż można...
gość_8b80a 2020-07-14 18:59   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@arahja

Na temat torów do Warszawy to przeczytaj opinię naukowców z Polskiej Akademii Nauk. W programie CPK linie jak najbardziej prowadzą do Warszawy i w zasadzie tylko do Warszawy i to właśnie warszawo-centryczność to największa słabość komponentu kolejowego CPK.

Zaś lotnisko moloch jest zupełnie zbędne i szkodliwe, bo już w 2019 w aglomeracji warszawskiej doszło do znaczącej nadpodaży. A podaż jeszcze bardzo wzrośnie, bo Wizz dostał nowe sloty i LOT też dostał nowe sloty i jeszcze może sobie kupić/wyleasingować większe samoloty. Okęcie bez problemu jest w stanie obsłużyć 25 mln rocznie, a po inwestycjach rzędu 2 mld 30 - 35 mln rocznie, przy utrzymaniu dziennego limitu operacji.

PPL powinna przejąć Modlin i podnieść opłaty (czyli de facto wyzerować ruch), bo Modlin w obecnej formie szkodzi Łodzi, Bydgoszczy, Lublinowi i Olsztynowi.

@gość_6206d

Anty-regionalny, czyli antypolski to jest właśnie program CPK. A prawdziwymi przeszkodami, które rząd chce zniszczyć są lotniska regionalne, zwłaszcza te najsilniejsze, czyli KRK, GDN, KTW, WRO i POZ oraz chcą zablokować ewentualny rozwój Łodzi.
gość_478ef 2020-07-14 18:38   
gość_478ef - Profil gość_478ef
Pan Loga Sowiński znowu w akcji. Brytyjczycy chcą dać na budowę 100 mln funtów, bo wiedzą, że inwestycja się opłaci, a prezes IATA Alexandre de Juniac mówił nie raz, że Polska potrzebuje nowego i dużego portu lotniczego, ale to nie ważne. Dziennikarze pasażer.com i tak są przekonani, że CPK jest niepotrzebne, najlepiej będzie jeśli przez kolejne dziesięciolecia będziemy podróżowali w ścisku na lotnisku Chopina. Szkoda, że brakuje na tym portalu obiektywnego podejścia.
gość_6c399 2020-07-14 18:29   
gość_6c399 - Profil gość_6c399
@gość_6206d
znaczy, że mają chwalić tylko dlatego, że to polski projekt?
gość_495b2 2020-07-14 18:21   
gość_495b2 - Profil gość_495b2
gość_6206d - vel adam76... - to jest portal lotniczy. Nie zaśmiecaj go polityką.kawałki o "niemieckim zagrożeniu" pisz sobie na TVP info, stronach Radia Maryja etc. Tu piszemy tylko o lotnictwie.
arahja 2020-07-14 17:53   
arahja - Profil arahja
Utrzymać komponent kolejowy ale tak żeby linie prowadziły do Warszawy, rozbudować lotnisko w Modlinie albo nawet zbudować Baranów, tylko z myślą o 10-15 mln pax Jeśli tak już nie lubimy WMI, stworzyć mądry administracyjny podział ruchu na stołecznych lotniskach, a plan CPK do zaorania
gość_34757 2020-07-14 17:40   
gość_34757 - Profil gość_34757
gość 6206d: Nie oczekuj czegoś pozytywnego na sile. To nie jest złośliwość internautów. Może Ty zaproponujesz coś konstruktywnego , co by uzasadniało jego budowę. Tylko proszę nie pisz o nowych miejscach pracy , bo to znamy. Wielu mądrych internautów już wypowiedziało sie w tej sprawie. I nie pisz o antypolskim portalu , bo takich trolli w kraju mamy 51,2 %.
gość_16653 2020-07-14 16:44   
gość_16653 - Profil gość_16653
gość_6206d: W Berlinie? Może w Moskwie :)
gość_3bf5d 2020-07-14 16:22   
gość_3bf5d - Profil gość_3bf5d
@gość_6206d: Nie rozumiem dlaczego jeśli ktoś ma inne zdanie czy inne poglądy to odbiera mu się polskość, godność, odczłowiecza etc. To jest znane z historii - narodowy socjalizm, bolszewizm jak również z tej bardzo najnowszej historii. Byle nie skończyło to się tak tragicznie jak kiedyś.
gość_3145f 2020-07-14 15:21   
gość_3145f - Profil gość_3145f
gość_6206d szczujnia zlecila napisanie wypocin?
gość_abd57 2020-07-14 15:10   
gość_abd57 - Profil gość_abd57
@gość_6206d Po wyrazie "antypolski" odnoszę wrażenie, że mamy tu trolla.
Ciężko jest powiedzieć coś pozytywnego o pomyśle CPK, który jest dla Polski i Polaków zagrożeniem. Jeśli chcesz to płać na tego misia ze swoich pieniędzy. Ja sobie nie życzę.
gość_6e5ab 2020-07-14 15:04   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
Widac ze w PL caly czas funkcjonuje wizja na wczoraj a nie na jutro. Teraz sie nie oplaca itd. Tak tez bylo z samolotami dla VIP-ow przez lata gadano i nic nie zrobiono az sie jeden rypnal i wtedy tragedia. CPK to nie tylko mega lotnisko pasazerskie ale takze cargo. Budowa zajmnie 15-20 lat a wtedy bedzie ono niezbedne.
gość_6206d 2020-07-14 13:01   
gość_6206d - Profil gość_6206d
Czy na tym antypolskim portalu, doczekam się jeszcze chociaż jednej pozytywnej informacji o CPK. Czy ciągle będzie funkcjonować opinia, że po co budować jak jest nowe lotnisko w Berlinie?
gość_096eb 2020-07-14 12:48   
gość_096eb - Profil gość_096eb
Takie , ale poważniejsze raporty robi sie pod katem poszukiwań poważnych inwestorów. To co zrobili Amerykanie , to nic innego jak umiejętne wyciągnięcie kasy od nieudacznika Horaly. O ile taniej by było , gdyby wykorzystać umiejętności i wiedzę naszych fachowców ( w tym wielu bardzo rozsądnych internautów). No ,ale co amerykańskie , to pewnie najlepsze. W latach 90 gdy następował rozkwit lotnisk regionalnych , pojawiło sie sporo firm amerykańskich chcących doradzać. Na szczęście ówcześni szefowie lotnisk szybko złapali z kim maja do czynienia. Tylko to byli fachowcy w odróżnieniu od dzisiaj świetnie „wyszkolonych” ( kilka tytułów naukowych ) oraz niezawodnego tytułu MBA.
gość_8b80a 2020-07-14 11:08   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Przecież ten "raport" jest nic nie wart, firma napisała to co chciał zamawiający. No może mieli opory przed napisaniem, że kontynuacja CPK pozwoli na wypłacanie każdemu Polakowi pensji co najmniej 2 tysiące euro pod koniec drugiej kadencji Dudy, ale z grubsza napisali to czego oczekiwali zamawiający.

Natomiast prawda jest taka, że lotnisko moloch nie tylko jest całkowicie zbędne, ale zaszkodziłoby LOT-owi, bo dla niego jedyna szansa przetrwania to ochrona slotowa na Okęciu. Zaś o torach i całościowej koncepcji zwożenia wszystkich do Warszawy wypowiedzieli się już naukowcy z Polskiej Akademii Nauk.

Oczywiście CMK Baranów - Płock - Włocławek i odcinek Łódź - Wrocław należy zbudować na wczoraj.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy