Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2c43c
2020-07-11 18:22
@gość_8b80a skończ te bzdury i mity o nadzwyczajnych wartościach slotów, ileż można wałkować te same ploty. a już fantazję nt. floty to mocno poniosły.
@gość_0c6b1 ileż razy w ciągu 10 lat można ratować dziedzictwo, które nie radzi sobie, ani jak jest dobrze, a już w kryzysie idzie na dno pod swoim ciężarem?
gość_13540
2020-07-10 14:15
Chodzi o kompleksy zwykłego posła Kaczyńskiego wobec Niemców i ich Lufthansy, hubu we Frankfurcie i Monachium. Reszta pisich kolaborantów robi, co się Kaczyńskiemu ew. może spodobać. Więc będziemy płacić za lecenie tych pisich kompleksów.
gość_3ff2b
2020-07-10 12:08
Ja jako reprezentant społeczeństwa oczekuję zaprzestania wsparcia LOTu. To nie ma sensu. Nic pozytywnego z tego nie wynika. Ciągle to samo: wielkie wsparcie (do oddania kiedyś kiedyś), dynamiczna ekspansja, BUUUUM, ratunkuuuu. I tylko coraz gorzej bo coraz dłuższa Tradycja. Gdy dociągniemy do 100 lat to zarząd będzie mógł zrobić każdą głupotę bo takiej świętości nie wolno ruszyć.
gość_8b80a
2020-07-09 15:40
@gość_196c4
Loty z regionów mają sens przede wszystkim rozwojowy, ale te przykłady są mocno nieudane. Przykłady kierunków na A321 XLR, gdzie wystarczyłoby niewielkie wsparcie reklamowe to Gdańsk - Boston lub NY, Wrocław - NY, Kraków - NY (może być rentowne nawet bez reklam), Kraków - Detroit, Kraków - Boston, Kraków - Toronto.
Na Dreamlinerach przy niewielkim wsparciu mogłyby wyjść loty Wrocław - Seul i Kraków - Dolina Krzemowa.
gość_0c6b1
2020-07-09 11:20
Tak samo powinien zrobić rząd polski. Prezydent Duda powinien z rządem nakazać przejęcie akcji Lotu i uratowanie naszego lotniczego dziedzictwa. Nawet jeśli jedna spółka skarbu państwa miałaby przejąć to od drugiej spółki i jeszcze raz przelać pieniądze. Nawet Łotwa wie co ma zrobić, nie możemy być gorsi i zniszczyć tego, co budowalismy przez ponad 100 lat. To jedyna, prawdziwie polska, lotnicza firma jaką mamy. Tego oczekuje społeczeństwo i załogi LOTu.
gość_196c4
2020-07-09 02:41
a co z lotami z polskich lotnisk regionalnych??? przy ewentualnym rozpatrywaniu opcji pomocy dla LO czy też innych polskich przewoźników powinny być brane pod uwagę opcje pozwalające na zmuszenie przewoźników (de facto LOT-u) do większej aktywności z lotnisk regionalnych. Niech ograniczą rejsy rejsy long-haul z WAW na 787 (ewidentnie niedopracowanych z wiecznie psującymi się silnikami) i wprowadzą do floty A321XLR i zamiast WAW-JFK WAW-ORD itp.. zaczną oferować połączenia z WMI albo jeszcze lepiej z Łodzi Lublina albo Bydgoszczy do jakiejś amerykańskiej metrpolii leżącej pomiędzy JFK a ORD!!!
gość_0f416
2020-07-08 09:38
Nie rozumiem toku myslenia: LO przewiozl raz tyle pasazerow co BT, zarazbiajac na tym 3 razy wiecej. Dlatego sytuacja finansowa LO jest gorsza?!?! cos sie tu nie kleji?
LO mial dochod na jednostke 1.5 raza wyzszy od BT, a wiec koszta LO musialyby byc dramatycznie wyzsze od BT zeby byc w gorszej sytuacji niz BT...
gość_8b80a
2020-07-08 09:34
LOT teraz powinien wziąć komercyjny kredyt pod zastaw slotów. I kupić używane B737 NG (co najmniej 10 sztuk), używane Q400 (to dla regionów i BUD), nowe A220 i jeśli się pojawią na rynku to około 5 sztuk Dreamlinerów po Norwegianie. Poza tym powinien skupować sloty na Okęciu i kupić 28 slotów (dodatkowe loty dwa razy dziennie) na LHR, jeden w środku dnia, a drugi na późny powrót do Warszawy. Należy też kupić sloty na Linate jeśli się pojawią, najlepiej na loty 4 razy dziennie.
Jak widać po Orly Wizz zrozumiał, ze sloty są ważne i teraz będzie uczestniczył w licytacjach w WAW, Linate i na Gatwick (Gatwick to bardzo ciekawy temat, bo jeśli BA zdecyduje się na sprzedaż slotów poza grupę to raczej sprzeda Wizzowi, niż Easiemu).
A od rządu ewentualną pomoc dopiero za 2-4 lata w formie podwyższenia kapitału własnego. Te pożyczki od rządów są nic nie warte bo trzeba je spłacać.
gość_13540
2020-07-08 09:31
Polski podatnik nie powinien za wiele wiedzieć, bo się zdenerwuje i nie wybierze Dudy. PIS traktuje wyborców jak tępych idiotów. I w stosunku do swoich wyborców ma niestety rację.