LOT: Pre-pack czyli przygotowana likwidacja

LOT: Pre-pack czyli przygotowana likwidacja Po ostatnich doniesieniach o wystąpieniu przez nową spółkę Polskiej Grupy Lotniczej (PGL) LOT Polish Airlines SA (LOT 2.0) do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) o Air Operator Certificate (AOC) pytanie czy zostanie przeprowadzona kontrolowana upadłość Polskich Linii Lotniczych LOT (LOT) wydaje się już nieaktualne. Dziś można zastanawiać się, jak ten proces zostanie...
25/06/2020 09:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f13b5 2020-06-27 21:49   
gość_f13b5 - Profil gość_f13b5
W obecnej sytuacji jedyne rozmowy jakiejkolwiek linii lotniczej o strategii sprowadzają się do informacji o liczbie osób do zwolnienia, jakoś nie bardzo kojarzę inne tematy.
gość_05bc8 2020-06-27 14:32   
gość_05bc8 - Profil gość_05bc8
kurak03

Zarząd nie może rozmawiać o startegii firmy gdyż czegoś takiego jak strategia nie posiada.
Ostatnia strategia to jeszcze ta stworzona przez Mikosza.
Później była tylko radosna twórczość Milczarskiego.
Co chwilę była informacja o nowej strategii ale jakoś nie udało się jej przygotować.
Efekty widać teraz. Za dużo samolotów, nie dostosowanych do popytu i tras. Więc trzeba wszystko wymazać i zaczynac od nowa.
Nie dziwię się że związki powiedziały "sprawdzam".
Nie jest prawdą że w liniach związki nie są informowane o strategii. Owszem są. W Niemczech przedstawiciele załogi mają nawet przedstawicieli w zarządzie.
kurak03 2020-06-27 11:41   
kurak03 - Profil kurak03
gość_8d17b - a znasz jakas inna sensowna firme, gdzie Zarzad rozmawia z pracownikami o strategi firmy??? Tylko w LOT pilotom i stewardesom wmowiono, ze moga decydowac o przyszlosci firmy... Ale to bzdura - pilot jest od latania, stewardesa od bezpieczenstwa na pokladzie, a Zarzad od decydowania... Zwiazki Zawodowe od przestrzegania praw pracownikow. Tymczasem wszystko to w LOT wywrocilo sie do gory nogami !!! Wszyscy sa uprawnieni do decydowania, jak ma postapic LOT. We wszystkich firmach w PL byly ceicia, ale w LOT nie - przeciez trzeba 3 miesiace sobie dyskutowac z Zarzadem i stawiac warunki. Absurd !!!!
gość_91421 2020-06-26 12:47   
gość_91421 - Profil gość_91421
LOT - Linie Ogromnie Tajemnicze. We wszystkich państwach wiadomo jak wygląda proces ratowania linii lotniczych. U nas cisza. Ciekawe czy w ogóle cokolwiek się dzieje.
gość_6300b 2020-06-26 11:47   
gość_6300b - Profil gość_6300b
Niech to w końcu upadnie raz a porządnie i skończy się finansowanie prezesów, wiceprezesów, rzeczników, dyrektorów rodzin i kolesi z POPISU.
gość_81823 2020-06-26 08:31   
gość_81823 - Profil gość_81823
Czy nowy LOT bedzie mial nowy kod IATA? Zastanawiam sie czy bedzie musial skladac nowe wnioski o przyznanie praw przewozowych, o sloty itp. Czy ktos wie jak to bedzie od strony praktycznej wygladac?
gość_5e916 2020-06-25 17:32   
gość_5e916 - Profil gość_5e916
spolegliwi...? Słownik, słownik, słownik...
gość_30054 2020-06-25 16:33   
gość_30054 - Profil gość_30054
A co ma nam do powiedzenia Egon Olsen vel Krzysztof Moczulski, nowy rzecznik Lotu?
gość_0d04f 2020-06-25 16:20   
gość_0d04f - Profil gość_0d04f
No i co potem? Kontynuacja szalonej i bezmyślnej strategii flotowej doprowadzi do kolejnego bankructwa przy najbliższym kryzysie na rynku, który z pewnością prędzej lub później znów nadejdzie. A wtedy co? LOT 3.0, czy może czegoś się panowie jednak nauczyli. Szkoda tylko że nauka była aż tak kosztowna i zapłaci za nią cała załoga.
gość_8d17b 2020-06-25 15:41   
gość_8d17b - Profil gość_8d17b
gość_a0177 ... jak sie zachowaja ... jak by mieli wybor. prezes M nie rozmawia, prezes PRZEMAWIA
gość_0c6b1 2020-06-25 14:21   
gość_0c6b1 - Profil gość_0c6b1
Dajcie w końcu tej beznadziejnej linii upaść i kupić ją przez kogoś, kto weźmie to na barki i w końcu postawi na nogi. W kraju mamy specjalistów, którym udało się zbudować rentowne linie (Sprintair, Enter Air).
gość_a0177 2020-06-25 11:25   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
B2B .... jeśli LOT 2 podeprze się tylko tymi pilotami którzy już sa na kontraktach to z tego co mi wiadomo średnie doświadczenie załóg będzie katastrofalnie niskie.
Większość kapitanów będą mieć doświadczenie 2 - 3 letnie na lini z nalotem ok 2000 do 3000h , to bardzo mało !!!
Jeśli jeszcze dodamy do tego drugich pilotów gdzie średnia nalotów to od 500 do 1500h to robi się trochę jak w podstawówce....
Mam licencje Pilota Turystycznego ale nawet jako trochę laik to moge stwierdzić ze załogi o takim doświadczeniu , piloci którzy tak naprawdę dopiero zaczynaja swoje kariery to bardzo słaby pomysł.
Mam nadzieje, ze LOT pochyli się nad statystykami katastrof lotniczych i przyjrzy się jak właśnie nalot załogi przekładał się na te zdarzenia........ Naprawdę ciekawe wnioski płyną.
Inna sprawa jest jak zachowają się piloci na etatach, którym zaproponuje się B2B, należy im zostawić decyzje.
Nie chce tez uchodzić za obrońcę starszych pracowników za wszelka cenę. Nadal uwazam , ze piloci w wieku emerytalnym ( emerytura pomostową) , piloci po wojsku, którzy także maja zagwarantowane już niemałe emerytury, plus oczywiście osoby nie rokujące ... , z naganami itp , to tu LOT 2 powinien szukać ciec ( jeśli będą konieczne )
gość_38b9c 2020-06-25 11:17   
gość_38b9c - Profil gość_38b9c
No i nareszcie ktoś podjął temat o którym już wspominałem w komentarzach.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy