Czy niebawem pożegnamy PLL LOT? Stawiamy kluczowe pytania

Czy niebawem pożegnamy PLL LOT? Stawiamy kluczowe pytania Proces jego przyznawania jest bardzo sformalizowany i uregulowany prawem polskim i unijnym. Spółka, która występuje o AOC musi wykazać, między innymi, że dysponuje właściwym sprzętem lotniczym i załogą. Ma szczegółowo opracowane procedury operacyjne i spełnia wymogi zachowania bezpieczeństwa. To wszystko oznacza, że angielsko-nazywający się LOT przestał być...
22/06/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6d5ec 2020-06-24 12:52   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
Przepraszam, a to juz spolki SA nie musza publikowac raportow finansowych ??

Cos sie zmienilo w Polsce, nie wiem bo dawno juz nie prowadze biznesu na terenie Polski wiec moge nie byc zorientowany.

Jak mamy wytlumaczyc otwarcie lotow do USA od 1 lipca przez LOT jesli EU oglasza ze bedzie zakaz dla pasazerow przylatujacych z USA / nalezy liczyc na krok wzajemny wobec EU / - kto tam podejmuje decyzje w LOT. Beda latac dla samej idei latania prawie pustymi samolotami czy dla wyborczej propagandy ??
gość_42017 2020-06-24 11:41   
gość_42017 - Profil gość_42017
Powołano nową spółkę, by przenieść tam aktywa, ale bez długów LOT? Taka kreatywna księgowość?
gość_b2111 2020-06-24 10:47   
gość_b2111 - Profil gość_b2111
gość_f13b5. W Panstwie socjalistycznym to my żyjemy cały czas. Czasami bardziej jak teraz czasami nieco mniej. Dlatego pompowanie pieniędzy nic nie da nie dawało i nie daje niezależnie kto by to napisał. I dlatego Lot nie podaje wyników. Jest taka książka "co widać a czego nie widać" Każdy widział politykę wielkomocarstwową Lotu. Nikt w zasadzie nie widzi że kasa która poszła na ratowanie została wyciągnięta z kieszeni podatnika. Podatnik mógł za to kupić na prywatnym rynku wiele rzeczy. Nie było by Lotu ale było by miejsce dla innych prywatnych lepiej zarządzanych firm które te pieniążki od podatnika wyciągnęli by za konkretne usługi zwiększająć naszą gospodarkę. A tak mamy na przykłąd ładne samoloty stojące na lotnisku w Lublinie czy prezesów wpłacających daniny na partie.
gość_f13b5 2020-06-24 00:23   
gość_f13b5 - Profil gość_f13b5
Faktem jest, ze jak się choć przez chwile pogugluje, to pan Serafin to samo co wypisuje teraz, mówił i 7 lat temu. Gdy w 2013 roku Lot otrzymywał publiczne pieniądze, pan Serafin twierdził, ze poprzednie lata były stracone i pompowanie pieniędzy nic nie da, bo Lot za chwile upadnie, tym bardziej, ze sprzedał już wszystko co miał. I co? No i taki to ekspert z pana Serafina, ze z linii, która w 2013 roku miała za chwile zbankrutować, której gwóźdź do trumny miał wbijać Ryanair, po 7 latach jakoś istnieje. Można prowadzi dyskusje, czy ostatnie lata dla Lotu były dobre czy nie, można się spierać czy decyzje są dobre, czy zle, ale nie zmienia to faktu, ze po leżeniu na prawie obu łopatkach Lot ewidentne się podniósł, wbrew opiniom pana eksperta sprzed 7 lat. Oczywiście, można powiedzieć, ze co z tego, ze się podniósł, skoro polityczne zarządzanie sprowadziło go do parteru i to zupełnie inna sprawa. Gdyby Lot sprywatyzowano w latach 90=ych/2000 to być może jego stan byłby inny, ale nikt tego nie może być pewnym. Nawet taki gigant jak Lufthansa został zmuszony do uklęknięcia, ale czy inne linie, które swego czasu Lufthansa kupowała, tak jak chciał kupić Lot maja się dobrze? Brussels Airlines, Austrian czy nawet SWISS wcale nie maja różowej sytuacji, a ponieważ koszula bliższa ciału, to Lufthansa całe 9 mld € spożyje w Niemczech. Nie dziwota, skoro niemiecki podatnik ma zaplacic to nie zgodzi się na wyprowadzanie tych pieniędzy za granice.
Ja nie wiem jak wyglada naprawdę sytuacja Lotu, myśle ze i pan Serafin nie ma o tym pojęcia, a tylko gdyba. Popadł chyba jednak trochę w megalomanie, szczególnie pisząc i sobie „my”, niczym król.

Firma, która nie jest notowana na giełdzie nie musi publikować wyników, to prawda. Ale Lot jest firma należąca do państwa, a państwo nie jest niezależnym inwestorem, dlatego jej dane powinny być dostępne, tak samo jak spółek giełdowych. Pomijając już fakt, ze w wielu krajach Lot musiałby być firma giełdowa ze względu na swoją wielkość. Ale w tym wypadku mówimy już o różnicy pomiędzy socjalizmem a kapitalizmem. My na razie od 2015 roku znów żyjemy w państwie socjalistycznym.
gość_89775 2020-06-23 22:57   
gość_89775 - Profil gość_89775
gość_4056b - jedynym działaniem, które krótkoterminowo wpłynęło na lepszy wynik finansowy Lotu było wyrzucanie personelu lotniczego na umowy b2b. Sam Milczarski przyznał, że bez tego zamiast zysku byłaby wielomilionowa strata. Więc wszelkie inne działania były obojętne dla wyniku finansowego - a zatem sytuacji spółki, a może nawet negatywne. Poczytaj sobie opinie o sytuacji Lotue na jednym z portali dotyczącym lotnictwa w południowo-wschodniej Europie. Zaś co do wyników finansowych - ile tu pomstowano na Wizza czy Ryana, że ichnie publikują, w odróżnieniu od cywilizowanych linii tradycyjnych. Otóż prawda jest prosta - jak jest się czym chwalić, to wszyscy się chwalą. A jak nie ma - to się powołuje na tajemnicę przedsiębiorstwa czy brak obowiązków. I dotyczy tak lotu, jak i LCC. Bawi mnie też pisanie na tym portalu przez pracowników poszczególnych firm anonimowo. To tak, jakby jedna ze stron sporu udając sędziego krzyczała - on jest winien! I żeby nie było politycznych wtrętów - życzę Lotowi przetrwania i rozwoju, tak jak kibicuję Polakom na olimpiadzie. Ale jak naszego złapią na dopingu, to nie mówię, "inni tak samo, ale ich nie złapali" czy też "to spisek przeciwko Polakowi". Po prostu jest mi za takiego rodaka wstyd. Więc liczę na to, że nie będzie upadłości i wyprowadzenia majątku do innej spółki. A jak będzie takie działanie, będzie mi wstyd za tych, którzy to zrobią.
gość_3ff2b 2020-06-23 22:42   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Wzrost LOT był napędzany pustym pieniądzem i musiał się skończyć twardym lądowaniem i bez wirusa. Nie ma żadnego interesu we wspieraniu tego publicznymi pieniędzmi. Lepiej by się było zająć transportem publicznym w kraju.
gość_4056b 2020-06-23 16:40   
gość_4056b - Profil gość_4056b
Działania Pana Serafina za jego czasów jako Szefa Siatki sprowadzały się do zamienienia LOT w pachołka LH dowożącego posłusznie paxów z GDN, POZ, WRO, KRK do FRA i MUC, kosztem rozwoju własnego hubu w WAW. Zero wizji, zero ambicji, natomiast mnóstwo kompleksów względem "europejskich rekinów". Powiem tak: w LOT za nim nikt nie płacze.

Pan Marek, który z niewiadomych powodów uwielbia pisać o sobie w liczbie mnogiej, zdaje się nie zauważać, że ostatnie 4 lata były najlepszymi w 90+letniej historii LOT, zarówno pod względem wolumenu przewozów, jak i finansowym. Firma podwoiła skalę swojej działalności, przebiła poziom 10 mln pax i miała wszelkie szanse żeby dalej prowadzić rentowny wzrost. Obecny kryzys jest bezprecedensowy w swojej skali, ale jedno jest pewne: LOT ma w ogóle jakąkolwiek szansę ten kryzys przetrwać właśnie dzięki dobrej robocie wykonanej w ostatnich latach.

Przy okazji: pan Serafin W KAŻDYM swoim pełnym jadu artykule pomstuje na LOT że nie publikuje swoich sprawozdań, chociaż przewoźnik nie będąc notowanym na giełdzie ma żadnego obowiązku tego robić. Po co? Żeby zdradzać swoje tajemnice handlowe przed wszystkimi konkurentami? Trudno wyobrazić sobie większą głupotę.
gość_6d5ec 2020-06-23 14:59   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
@b789 : to jest PiSowski belkot ale wlasnie z Twojej strony/ oplucie kogos bez jakis dowodow /, poczytaj komentarze innych co do Twojej wypowedzi nie tylko redaktora.
gość_0d04f 2020-06-23 14:26   
gość_0d04f - Profil gość_0d04f
Błąd zarządu Lotu popełniany w ciągu ostatnich paru lat był wręcz szkolny i uczą o tym w każdej szkole biznesu lotniczego: przeinwestowanie we flotę w okresie prosperity zawsze kończy się bankructwem w najbliższym kryzysie. Gdyby nie było wirusa to Lot i tak musiałby upaść z innego pozornego powodu, takiego jak np. kryzys paliwowy albo terrorystyczny. Bo był już na to przygotowany poprzez właśnie szaloną strategię flotową ostatnich lat. Czy w firmie jest w ogółe jakiś fleet planning? Czy to raczej wygląda tak, że Prezio rano opowiada jaki dziś miał sen a w południe na tej podstawie składają kolejne zamówienie np. na 2 lub 3 B777?
gość_4983a 2020-06-23 14:19   
gość_4983a - Profil gość_4983a
Komentatorowi b789 jakoś nie przeszkadzało dotąd upolitycznianie polskiego lotnictwa, wykorzystywanie LOTu do nachalnej partyjnej propagandy sukcesu, karuzela niekompetentnych ignorantów uwłaszczających się na fantasmagorii pod nazwą CPK i imperialne rojenia o hubie w Budapeszcie. Przeszkadza mu za to bardzo, gdy ktoś rzeczowo, punkt po punkcie dekonstruuje tę hucpę i pokazuje czytelnikowi, że król jest nagi. Na dodatek nie jest królem, tylko pajacem cierpiącym na manię wielkości - ale to już zupełnie inna historia.

Panie Marku - dziękuję za Pańskie analizy. Głosy takie jak b789 pokazują tylko, że trafiają celnie.
b789 2020-06-23 13:44   
b789 - Profil b789
Do Marka Serafina.
Panie Ekspercie, oczywiście ma Pan prawo do stawiania pytań. Ale pytań bez tezy. Bo obserwuję od pewnego czasu, jak portal ten zmienia się w polityczny bełkot. I wszystko co ma w tle LO jest tu opluwane. Nawet wiele Pana analiz wydaje się przede wszystkim krytykować działania przewoźnika. To po pierwsze.
Po drugie, wiele lat spędził Pan w LO, bardzo proszę pochwalić się swoimi sukcesami z obszarze, którym Pan dowodził. Proszę zatem napisać, co by Pan radził zarządowi firmy.
Jest na prawdę niewielu ekspertów lotniczych z prawdziwego zdarzenia w naszym kraju. Zgłosił się Pan na Komitetu Obrony Robotników z propozycją pomocy? Bo wierzę, że na sercu leży Panu los naszego narodowego przewoźnika.
To samo pytanie chciałbym zadać drugiemu ekspertowi - Panu Krzysztofowi. Odkąd obaj się Panowie pojawili w gronie ekspertów na tym portalu, to niestety nie jest on obiektywny. Obaj Panowie rozstali się tą firmą z różnych powodów. W takim wypadku trudno o obiektywizm.
gość_f2e7d 2020-06-23 09:53   
gość_f2e7d - Profil gość_f2e7d
Nie ma co gdybać, przecież wiadomo że kryzys najmocniej uderzył wlaśnie w branże turystyczną. Wszystkie linie maja ciezko niektore bankrutują a w wiekszosci masowe zwolenienia. LOT i tak naprawdę niezle ogarnia sytuacje
gość_2c43c 2020-06-23 09:29   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_8b80a ileż mądrości, może zgłoś się do nowej spółki jako wiceprezes czy inny dyrektor. jak to jest, że o strategiach wypowiadają się tacy specjaliści i nikt nie korzysta z ich (ogromnej, ich zdaniem) wiedzy?

@gość_5b254 prorok? raczej człowiek z wewnątrz tej firmy, czyli znający mechanizmy. szkoda tylko, że jedynie LOTu. jednym słowem nie ekspert lotniczy tylko ekspert ds. LOTu.

@gość_9715e no tak, jak nie wina Tuska oraz "przez 8 ostatnich lat..." to covid, wieczne wymówki Pisowe.
gość_a0177 2020-06-23 09:20   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Bo lowcosty to dopiero ściema na rynku. Bajerował tanimi biletami , a gdy Austria czy Szwajcaria i zaraz reszta Europy zrobi porządek z dumpingiem to wreszcie zobaczymy prawdziwe oblicze Panów Prezesów Wizza czy Buzza czy Ryana.
Jedna wielka ściema te ostatnie lata na rynku lotniczym. Miasta , samorządy dały się wkręcić w te spirale dopłat. Wszystkim się tłumaczy ze tylko tacy jak Alitalia czy AF czy Lot biorą kasę od podatników a tu prawdziwe pompowanie i to na ogromna skale było w lowcosty.
Teraz gdy tylko coś nie będzie się spinać to loty będą odwoływane.
Ryanair ale i Wizz nie oddali mi pieniędzy za w sumie 6 biletów. Odpisują i to czasem tylko ze sa zawaleni i wkrótce zajmą się moja sprawa. To trwa w przypadku Wizza od początku kwietnia!!!!
Ręce opadają gdy patrzy się jak Świat dał się zwariować pod dyktando lowcostow.
A co do traktowania ludzi swoich pracowników to
z Wizza to niech Pan Prezes powie wreszcie w swoich bujnych wypowiedziach jakntraktowal niegdyś współpracowników z Maleva , a dziś załogi Wizza którym wysyłane sa maile każące pakować się i wypad do innej bazy na jakimś zadupiu. Rodzine masz? I co z tego ! Tu lowcost Hello .... żenada
gość_c8e42 2020-06-23 08:03   
gość_c8e42 - Profil gość_c8e42
Szkoda LOTu. Ale to jak lekkomyślnie postępowali w ciągu ostatnich kilku lat groziło, że tak się to skończyć może. Na prawdę szkoda. LOT mógł przetrwać o wiele dłużej, ale stał się narzędziem propagandowym, a to nie ma nic wspólnego z biznesem. Zarząd zrobił co mógł, ale niektórych celów nie da się pogodzić. Szkoda.
gość_f95b5 2020-06-22 22:10   
gość_f95b5 - Profil gość_f95b5
Pytanie z innej beczki: Dlaczego Ryanair odwołuje zarezerwowane loty na lipiec?? O co kaman?
marekserafin 2020-06-22 18:40   
marekserafin - Profil marekserafin
Odpowiadam, gdyż Pani/Pan b789 nie komentuje zbyt grzecznie i w sposób niezbyt sensowny. Wielokrotnie pisałem, jak moim zdaniem będzie wyglądała przyszłość rynku lotniczego w okresie najbliższych lat i jak powinna wyglądać strategia LO.
Uważam, że na kluczowe pytania powinni też odpowiedzieć decydenci, gdyż komentują i zachowują się tak, jakby już wkrótce miała być "normalna" a dla perspektyw rozwojowych LOT-u a później CPK wręcz wspaniała. A jak też już pisałem coronavirus wszystkiego, w przypadku polskiej linii, nie tłumaczy. Kontynuowanie i realizowanie takiego podejścia prowadzi do powtarzania bardzo kosztownych błędów.
I myślę, ze w przypadku tak sformułowanego komentarza mogę udzielić b789 rady - warto przeczytać ze zrozumieniem tekst z którym się polemizuje. Wszystkie najważniejsze elementy mojej odpowiedzi są w nim zawarte.
Marek Serafin
gość_c5546 2020-06-22 18:29   
gość_c5546 - Profil gość_c5546
@wojtek

Tak, doprowadził. Samego wirusa wysłali z Żoliborza, a kochany sejm zawiesił loty na całym świecie. No po prostu 101% wina
gość_6ab79 2020-06-22 18:26   
gość_6ab79 - Profil gość_6ab79
@wojtek: alleluja :-)
gość_6d5ec 2020-06-22 17:58   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
@wojtek : nie przesadzaj z tym PiSem, jakby chodzilo o stadnine w Janowie to Twoje zdanie maialo by racje bytu a tak to trolowanie jest.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy