Ziuta, mysl to bardzo ciekawa. Nie wiem czy sledzisz serie doniesien prasowych o sytuacji Balic, i szczegolnie o braku jakiejkolwiek powaznej wizji rozwoju tego lotniska. Niedawno lecialem z Balic. Terminal jest miniaturowy, tlok nieziemski. Dobudowywany kawalek jest rownie niewielki. Doazd z Krakowa to calkowicie zatloczony autobus (pasazerowie z bagazami), ktory jedzie 35 minut przez podkrakowska wies, zatrzymujac sie na kazdym mozliwym przystanku (pododno nawet kontrolezy poluja na obcokrajowcow, zeby ich skasowac za brak biletow za bagaz). I gdzie te szanse na status najwazniejszego portu????
Zas Austrian to rekord. Rozumiem, wylot o 06:00. Ale 05:20... To oznacza ze trzeba byc na lotnisku o 04:20 najpozniej. I jak sie tam dostac? No oki, taksowka z Krakowa. Jasna sprawa, to jest oferta dla bofatych biznesmenow... Ciekaw jestem jakie wziecie bedzie mial ten lot.
Myślę że Kraków ma coraz bardziej realne szanse stać najważnieszym portem lotniczym, to tylko potwierdza tezę,że władze portu lotniczego Balice i władze miasta starają się o rozwój, a nie o zacofanie jak władze w Warszawie
Lotnisko w Wiedniu jest male i ciasne, sprobuj tam gdzies znalezc miejsce zeby usiasc przy duzym tloku. Poza tym jest nieprzystosowane do duzego ruchu lotniczego, ma dwa krzyzujace sie pasy startowe, podobnie jak w Warszawie, ale przy wiekszym obciazeniu. Stad, miedzy innymi, biora sie ciagle opoznienia Austrian Airlines. Nie wiem jednak skad biora sie tak duze oplaty lotniskowe. Poza tym wolalbym zbyt wiele nie wiedziec o stanie technicznym floty Austrian Airlines, wystarczy przyjrzec sie "wystrojowi" wnetrza i najlepiej zapomniec, ze z powodu klopotow z silnikami ich Fokker 70 zabrzuszyl sie na polu przed lotniskiem w Monachium zima ubieglego roku. A to, ze niektore osoby gubia sie na lotniskach - no coz, bez komentarza.
mowcie co chcecie o Balicach ale jak ktos mowi ze lotnisko w Wiedniu jest nie wygodne to jest to najwieksza bzdura jaka slyszalem, to najlepsze lotnisko do przesiadki gdzie nie sposob sie zgubic, przesiadalem sie tam wile razy i poprostu lepszego oznakowania i przemieszczenia sie miedzy budynkami nie widzialem, to polaczenie o 5:20 jest super dla tych ktorzy chca sie zalapac na wszystkie poranne loty (ok 7:30 rano) z Wiednia do duzych miast europejskich, pozniejsze polaczenie lotu jest juz zapozne i trzeba sie przesiasc na samoloty o 10:00 a to juz za pozno
Twoj komentarz i tak niczego nie zmieni na lotnisku w Balicach. Obsluga lotniska w Krakowie zachowuje sie tak, jak by to bylo wielkomocarstwowe lotnisko. Na lotnisku jest brudno, tloczno i nikt tego nie widzi bo to jest krolewski Krakow i to juz musi wystarczyc. Ktos tu kiedys napisal, ze Krakow ma sie do np. Katowic jak woz drabiniasty do Mercedesa i to chyba wsytsko tlumaczy.
Czesto latam po krajowych lotniskach i musze z przykroscia stwierdzic, ze ten najdynamiczniej rozwijajacy sie port jakim jest Krakow ma bardzo nieuprzejma obsluge, jest najciasniej, ma najdrozszy parking. Moza dobrze, ze z powodu wojska port nie moze sie rozwijac bo nie zyczylbym sobie takiego standardu obslugi jesli wyroslby na naprawde duzy port.
Balice sa znane z czestej porannej i wieczornej mgly. Niewielkie turbo-samoloty Dash 800-300, ktorymi bedzie latal Austrian moga miec wtedy klopoty z ladowaniem. Poza tym rano, jakies 2 godziny po planowanym starcie Austrian odlatuje do Wiednia samolot Lotu, code-shared z Austrian. Moze byc tego za duzo.
Austrian planowalo juz uruchomienie tego wczesnoporannego polaczenia jakies 2-3 lata temu, ale sie wtedy wycofali. Zobaczymy jak im sie uda tym razem. Jak na razie, wysylaja do Krakowa coraz mniejsze samoloty, bo skutecznie z nimi konkuruje Lufthansa.
Ja juz nie latam Austrian. Za kazdym razem mialem z nimi jakies problemy, poza tym sa czesto nieuprzejmi, zwlaszcza na ciasnym i niewygodnym lotnisku w Wiedniu. To jedna z najmniej punktualnych linii sojuszu Star.