gość_07ab4
2020-06-12 09:16
Ja bym jeszcze A380 w Emirates nie skreślał i nie nazywał ich zakładnikiem. Rzeczywiście minusem jest tak duża ich liczba i brak elastyczności we flocie - 777 jest tylko trochę mniejszy. Niemniej Emirates z centralną lokalizacją Dubaju jako hub ma szansę obronić te samoloty dużo łatwiej niż reszta.
marqoos_pl
2020-06-10 19:49
Super. To jest coś, czego w Emirates bardzo brakowało. Wielu klientów decydowało się (gdy nie chcieli płacić za business) na inne linie, bo mogli sobie na to pozwolić w nieco lepszym komforcie. Gdy tylko ceny będą zrównoważone (a w przypadku EK często tak jest), to będzie to duży sukces.
adam1987
2020-06-10 17:36
Z jednej strony wiadomo, że ciężko zapełnić a380, że drogi i w ogóle, ale pasażerowie go uwielbiają. Wystarczy przypomnieć co się działo jak przyleciał do nas "wieeeelki samolot" w wersji cargo. Jeśli już mało kto będzie nim latał, to część osób lecąc do Tajlandii czy innego Bali chętnie kupi bilety od linii, która lata takim kolosem. Wszystkie te prysznice, bary, itp. to też fajne bajery dla latających w wyższych klasach rezerwacyjnych. Wiadomo, że to atrakcja dla rzadziej latających, ale to nadal ogromny rynek, a czymś się trzeba wyróżnić od konkurencji w dobie równania do ryanaira
lysypiotr76
2020-06-10 16:11
Emirates stał się zakładnikiem A380. Miał dwa wyjścia. Wycofać 380-tki bądź utrzymać flotę mimo że koszty utrzymania tego samolotu nie są atrakcyjne. Rynek wtórny gdzie linia mogłaby ,,wcisnąć'' swoje samoloty praktycznie nie istnieje. Korporacyjny bełkot Airbusa że wspiera wtórny rynek to bajka bez pokrycia. Jeśli dobrze pamiętam A380 to 45% floty przewoźnika. Wycofanie to najzwyklej w świecie brak oferty , zawieszenie niektórych destynacji bo inne samoloty nie są w stanie zastąpić a380.
@gość_1b9fc: jedno nie wyklucza drugiego - linie dla których A380 okazał się zbyt duży i nie potrafią go zyskownie zapełnić przyśpieszą jego wycofywanie.
Podobny lot spotyka wiele B747.
Natomiast linie, które liczą na korzystanie z A380 jeszcze przez co najmniej kilka lat będą mogły przyśpieszyć niektóre przeglądy i modernizacje wnętrza.
gość_1b9fc
2020-06-10 10:39
Uziemienie A380 sprzyja wycofywaniu A380, a nie możliwościom przebudowy wnętrza. To właśnie przez pandemię Covid-19 Air France flagowy przewoźnik Francji zdecydował o wycofaniu A380 w kraju w którym powstaje A380. Qatar Airways zapowiedział, że jego flota A380 będzie uziemiona przynajmniej do połowy 2021r
gość_13540
2020-06-10 10:23
Chętnie wypróbuję Premium Economy Emirates. Najchętniej jako darmowy upgrade.
To jak będzie wyglądać kabina nowej klasy ekonomicznej premium w A380 linii Emirates wiele będzie mówić o tym czego te linie spodziewają się w najbliższym czasie.
Spodziewam się kolejnej konfiguracji w okolicach 600+ pax.
Do tego fakt uziemienia wielu A380 sprzyja możliwościom przebudowy wnętrza starszych egzemplarzy.